Réges régen, mikor a Riya megjelent, részletesebben írtunk róla. Érdekesnek tűnt az ötlet: olyan képtár a weben, mely felismeri a képeken az arcokat, s eszerint csoportosítja fényképeinket... Azóta nem sok történt Munjal Shahhal, a Riya kitalálójával. Hacsak annyi nem, hogy az arcfelismerős képmegosztással kecsegtető szoftver csak nem bírta átlépni a netezők tömegeinek ingerküszöbét.
Bár a mesterséges intelligencia mellett érvelni legalább annyira releváns, mint azt állítani, hogy a biteknek van öntudata, azért a Riyában mégiscsak több volt, minthogy eltűnjön a süllyesztőben. Munjal most a Like.com-mal akarja megszerezni a dicsőséget a Riya technológiájának.
Nem véletlen, a bevásárlós szezonra startolt el ez a "vizuális kereső". Ja, persze, megint a mesterséges intelligenciával (arcfelismerő szoftverrel) vakítanak a készítők, csakhogy most egy sokkal fokuszáltabb területen: van kétmillió termék az adatbázisukban, és azt állítják, hogy a celebeket ábrázoló képeken látható ékszereket, táskákat, stb automatikusan össze tudják párosítania a kétmilliós termékbázis releváns darabjaival. Na ja.
Hopp, egy Paris Hilton kép. Hilton lábán figyeg a bokalánc. Klikkelünk a bokaláncra, és kapjuk is a hasonló bokaláncokat a találati oldalon, majd "buy" és annyi. Nos, gondoljunk a Like használata közben arra, hogy milyen jó lenne, ha valóban lehetséges lenne mindez.
A Like.com ezzel együtt láthatóan jobb kommunikációval indul el, mint anno a Riya. És ki ne szeretne karácsonyra olyan táskát mint amilyen az XY hollywoodi sztárnak is van.Én?
Bár a mesterséges intelligencia mellett érvelni legalább annyira releváns, mint azt állítani, hogy a biteknek van öntudata, azért a Riyában mégiscsak több volt, minthogy eltűnjön a süllyesztőben. Munjal most a Like.com-mal akarja megszerezni a dicsőséget a Riya technológiájának.
Nem véletlen, a bevásárlós szezonra startolt el ez a "vizuális kereső". Ja, persze, megint a mesterséges intelligenciával (arcfelismerő szoftverrel) vakítanak a készítők, csakhogy most egy sokkal fokuszáltabb területen: van kétmillió termék az adatbázisukban, és azt állítják, hogy a celebeket ábrázoló képeken látható ékszereket, táskákat, stb automatikusan össze tudják párosítania a kétmilliós termékbázis releváns darabjaival. Na ja.
Hopp, egy Paris Hilton kép. Hilton lábán figyeg a bokalánc. Klikkelünk a bokaláncra, és kapjuk is a hasonló bokaláncokat a találati oldalon, majd "buy" és annyi. Nos, gondoljunk a Like használata közben arra, hogy milyen jó lenne, ha valóban lehetséges lenne mindez.
A Like.com ezzel együtt láthatóan jobb kommunikációval indul el, mint anno a Riya. És ki ne szeretne karácsonyra olyan táskát mint amilyen az XY hollywoodi sztárnak is van.
Címkék: keresők riya like.com
Szólj hozzá!
2006.11.11. 21:09. írta:
hírbehozó