A Riya második esélye, hogy elhitesse a hihetetlent

Réges régen, mikor a Riya megjelent, részletesebben írtunk róla. Érdekesnek tűnt az ötlet: olyan képtár a weben, mely felismeri a képeken az arcokat, s eszerint csoportosítja fényképeinket... Azóta nem sok történt Munjal Shahhal, a Riya kitalálójával. Hacsak annyi nem, hogy az arcfelismerős képmegosztással kecsegtető szoftver csak nem bírta átlépni a netezők tömegeinek ingerküszöbét.

Bár a mesterséges intelligencia mellett érvelni legalább annyira releváns, mint azt állítani, hogy a biteknek van öntudata, azért a Riyában mégiscsak több volt, minthogy eltűnjön a süllyesztőben. Munjal most a Like.com-mal akarja megszerezni a dicsőséget a Riya technológiájának.



Nem véletlen, a bevásárlós szezonra startolt el ez a "vizuális kereső". Ja, persze, megint a mesterséges intelligenciával (arcfelismerő szoftverrel) vakítanak a készítők, csakhogy most egy sokkal fokuszáltabb területen: van kétmillió termék az adatbázisukban, és azt állítják, hogy a celebeket ábrázoló képeken látható ékszereket, táskákat, stb automatikusan össze tudják párosítania a kétmilliós termékbázis releváns darabjaival. Na ja.

Hopp, egy Paris Hilton kép. Hilton lábán figyeg a bokalánc. Klikkelünk a bokaláncra, és kapjuk is a hasonló bokaláncokat a találati oldalon, majd "buy"  és annyi. Nos, gondoljunk a Like használata közben arra, hogy milyen jó lenne, ha valóban lehetséges lenne mindez.

A Like.com ezzel együtt láthatóan jobb kommunikációval indul el, mint anno a Riya. És ki ne szeretne karácsonyra olyan táskát mint amilyen az XY hollywoodi sztárnak is van. Én?
Címkék: keresők riya like.com
2006.11.11. 21:09. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.