A Google-piszkáló Viacom összeáll a Yahoo-val

Wow. Nem volt igaza azoknak, akik szerint a Viacom megelőző támadást indított, mikor sorozatos szerzőjogsértés címén egymilliárdra perelte be a YouTube-Google-t.

Ma ugyanis bejelentették, hogy összeállnak a Yahoo-val. Előzmény: a Yahoo szívta a fogát, hogy a Google-nak milyen zsíros bevételei vannak az online hirdetési megoldásaiból, és le is fejlesztette a maga online hirdetési megoldását, a Panamát. A katasztrofálisan rossz névválasztás összejött, de a nagy áttörés már elmaradt.

Na de most, a Viacom tévécsatornáinak webszájtjai a Yahoo Panamán keresztül fognak - a remények szerint - nagyon sok pénzt keresni online hirdetésekből.

Azért az érdekes, hogy úgy néz ki, nem a Yahoo vagy a Microsoft lesz a Google elleni szervezkedés vezére, hanem egy régi médiacég. Más kérdés, hogy a Viacomban hol van az innováció. Gyakorlatilag az ügyes üzleti megállapodásokkal/perekkel próbálnak meg felérni a Google nyakára. Ami nem biztos hogy elégséges stratégia az IT-szektorban.

(A Venture Beat meg arról csicsereg, hogy a Google tárgyalásokat folytat a DirectTV-vel, ami odaát a legnagyobb műholdas tévétársaság, 16 millió előfizetővel. Múlt héten már megvolt a no.2 Dish Networks.)
Címkék: google yahoo hirdetés viacom
2007.04.10. 23:18. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Felmerül a kérdés, hogy miért jobb nekik, ha egy sokkal kevésbé bevált/sikeres/kiforrott/népszerű hirdetési formát használnak. Üzletben nincs durcáskodás, ha meg akar élni..
szerintem az ilyen yahoo meg ehez hasonló anti-google cégek már csak a google bábjai, amik azt a szerepet játszák, amit éppen kioszt rájuk a naaagy nagy monopólium :)