Day.hu - közösségi eseménykövetés

Az elmúlt hónapokban már nem tudom hányszor szentségeltem azon, hogy nincs egyszerűen egy olyan magyar webszájt, ahol meg tudnám nézni, hogy hova érdemes ma menni buliba, koncertre, és egyáltalán, a hivatalos marketingbullshit programajánlókon túl, mi történik ebben a városban, ebben az országban.

Úgy tűnik, az econet birodalomban is felmerülhetett ugyanez a problémakör. Számomra a Day.hu az első, igazán érdekes fejlesztésük, ami bár sok újdonságot nem tartalmaz, mégis, az hogy lokális tartalommal fog megtelni, ha egyszer megérkeznek a júzerek százezrei, már előrevetíthet egy fél sikert.



Az egy kicsit sajnálatos, hogy a jól bejáratott dizájnkliséiktől nem mernek egy kicsit elrugaszkodni. Unalmas ez a kék, ez a betűtípus, meg az egész look'n'feel is, de ez persze már középtávon sem olyan érdekes. (Az ember a dizájnt elsőre meg másodjára még tüzetesen megnézi, de ha huszadszorra megy fel egy webszájtra, akkor dizájnvak lesz. Csak a friss tartalom érdekli. Na jó, de azért mégis, na.)

A Day.hu kicsit a meetup szolgáltatásokat hozza össze a Digg feelingjével, és a térképes mashupokkal. Eseményeket vihetünk fel kategória szerint, elhelyezzük szépen a térképen a helyet, megadjuk, hogy mikor lesz, és kinyomjuk, hadd nézzék a többiek. A többiek meg kommentelnek az adott eseményhez, és jelzik, hogy érdekli-e őket, vagy el akarnak-e menni. Utóbbi két kontribúció nyilván abban segít a felhasználóknak, hogy jobban képben legyenek egy bulival kapcsolatban.

Van persze címkefelhő, legnépszerűbbek, meg az összes kötelező automatika, amit ma már minden rendes webes szolgáltatásba illik belepakolni. Létrehozthatunk privát csoportokat, és ha jól értem, ez például házibulik szervezésére is alkalmas.

Az ilyen jellegű szolgáltatások nem ritkák a Szilícium-völgyben. Nagyon sok ígéretes elbukott már, egyszerűen azért, mert túl sok közreműködést várt a felhasználótól, vagy mert eleve kevés volt az aktív júzer, és sok a marketingbullshit, cégönreklám.

Nem tudom, mi lesz a Day.hu sorsra (jut eszembe, a névválasztás megint botrányosan rossz), de az biztos, hogy létező űrt tölthet be a magyar közösségi weben. Tágra zárt szemekkel várjuk a fejleményeket.
Címkék: meetup
2007.04.18. 18:55. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hát ezekkel a funkciókkal már gyakorlatilag rendelkezik a last.fm igaz ott nincs térkép, viszont van zene izlés alapján ajánlott koncertek menű ami meg Ical-ként elérhető tehát beimportálható a naptárba is. Viszonylag sok magyar gig fent van mostanában, pedig nem olyan sok a magyar fent. Igaz van pár dolog mint sziget ami kb 5 ször fent van.
Ja, csak amíg a last.fm célja a zenei ízlés szétszórása a júzerek között (ki mit hallgat, mennyiszer; aki ezt hallgatta, még mit hallgat; milyen hasonló zenék vannak még stb.), addig a day.hu közösségi programajánló oldal, aminek csak töredéke a koncert.
nekem az pont tetszik a dizájnban, hogy egyértelművé teszi, hogy mely "termékcsalád" gyermeke a dolog..
a név viszont tényleg béna, főleg, mert a bulik éjjel vannak..
port.hu 2.0 :-)
Mellesleg a jóhely.hu konkurenciája lehet.
Ráadásul vicces, hogy a favikon egy D betű, az oldal fejléce: day, így a FF fülön az van, hogy D-day : )
Kellett ilyen is. Persze nem lenne rossza, ha mondjuk megjelenne a regisztrációs form Safari alatt is... :)
az ötlet jó. de remélem, a felh. feltételek is béta, kicsit zavaraosnak és kényelmetlennek éreztem a dolgot..
re:teodora Neked nem kéne végre elindítanod a felhasznalasifeltetelek.blog.hu-t?
ugyan webegyes, de abszolút sztár a tokiói port.hu. lehet szemezgetni. www.tokyoartbeat.com/
nem rossz ötlet :)
Csak azt szeretném megkérdezni, hogy a day.hu indulásával az econet.hu- nak ebben lesz-e valami haszna...?