Google Press Day #2 (élőben)

Eltekintve attól, hogy gyakorlatilag nem megy a wifi, és a tegnap esti eső miatt beázott a színpad, Marissa Mayer mégis megtartotta előadását. Igaz, az előadás közben az áram is elment.

Mayer, aki a Google keresőjéről mindent tud, egy nagyobb áttekintéssel kezdte előadását. Szerinte négy dologtól jó egy kereső: komprehenzív (nagy mennyiségű adat van benne), releváns (jó ranking és találatrendezés), gyorsaság (ne kelljen várni a találati listára) és felhasználói élmény (érthető és értelemszerű legyen a felület).

Azt mondja, régebben még a Yahoo-féle "rendezzük directoryba a webszájtokat"-elv is működni látszott, de mára olyan mennyiségű tartalom van a neten, hogy ez ma már nem tartható ötlet. 2000-ben még egymiliárd weboldalt kellett indexelni, de ma már több tízmilliárd oldallal kéne kezdeni valamit. És hát ezt csinálja nagyon jól a Google, ettől lettek nagyon sikeresek.

Mayer azt mondja, hogy a közvetlen riválisuknál háromszor több oldalt indexel a Google.


A Q&A során az egyik brit kolléga a szemantikus webről kérdezte Mayert. Aki azt mondta, hogy ők abban az értelemben tartják ezt fontosnak, hogy segítsék a júzert annak az információnak a megtalálásában, amire gondolt, mikor keresett.

Egy példát hozott fel, miszerint ha egy tévéműsorra keres a júzer, de rossz tévécsatornát ad meg a kereséskor, a Google képes lesz kitalálni, hogy bár a felhasználó rosszul tudja, hogy melyik csatornán is játszák az adott sorozatot, de a kereső kijavítja ezt, és azt a találatot adja vissza, amire a felhasználó gondolt.

A vizuális tartalmak keresésével kapcsolatban azt mondta, hogy az továbbra is kizárólag a vizuális tartlaomhoz kapcsolódó metaadatokra épül. De ebben is próbálnak szemantikus utakat. Példaként említette, hogy ha valaki arra keres, hogy "hogyan kell megjavítanom a biciklimet", akkor ebben az esetben valószínűleg egy videófelvétel relevánsabb találat lesz, mint egy szöveges.

Most ebédszünet, aztán Urs Hölzle a Google vezető vezérigazgatója (SVP) tart majd előadást.
Címkék: google pressday
2007.06.19. 13:32. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"segítsék a júzert annak az információnak a megtalálásában, amire gondolt,..."
Vagyis ha beírod a böngészőbe, hogy yahoo.com, akkor rögtön át is irányít a google.com-ra, majd ha a "Buy MS Office"-t beírod, máris hozza a Google Docs&Spreadsheets-t... :D
Majd 10 év múlva a felhasználó beleböfög a mikrofonba és jön a válasz:
"Searching for money w/o work..." :D
(Kitalálta, mire gondolt)
;-)
"A vizuális tartalmak keresésével kapcsolatban azt mondta, hogy az továbbra is kizárólag a vizuális tartalomhoz kapcsolódó metaadatokra épül."

Vannak azért fejlesztések mióta felvásárolták a Neven vision-t, erről nem értesítették a 'többiek'? :)

Jó csak szűrési opciókként jelentek meg, mint arcokat tartalmazó képek megjelenítése stb., de nyilván valamilyen szinten ezek már most is integrálva vannak az egyszerű keresések találataiba is.

Valóban, a kutat.hu is felvette a még nem dokumentált arc (sajtófotó) keresési opciót.
Próbáljátok ki, nem is rossz.