Yahoo: összeomlás helyett felvásárlás

Már a Google Press Dayen is az volt a fő téma, hogy mi lesz Terry Semel távozása után a Yahoo-val. Eric Schmidtet többször is megkérdezték erről a témáról, de ő nagyvonalúan mindannyiszor kitért a rivális cég távozó vezetőjének értékelése elől. Pontosabban Semel, a "jó barát" Yahoo-nál végzett munkáját méltatta. Na de...

Ennek ellenére az európai tech újságírók a kávészünetben is erről beszélgettek, meg hogy akkor most mi is van a Yahoo-val. Mit is jelent Semel lemondása a cég történetében, satöbbi.

A tech médiában az elmúlt bő egy évben rendre felmerül valamilyen összefüggésben a Yahoo felvásárlása, mint lehetséges exit point. Egyrészt ugye a Yahoo mindezidáig nem volt képes felvenni a versenyt a Google-lal az online hirdetési piacon. Hiába a Panama Project, egyszerűen nem sikerül masszívan növelni a bevételeket.

Másrészt a nagyobb akvizíciós licitálásokkor a Yahoo rendre elaludt, illetve nem mert elég mélyen a zsebébe nyúlni, s mindez azt eredményezte, hogy a versenytársak komoly helyzeti előnyre tettek szert több területen is.

A mostani hír, miszerint a Yahoo mégiscsak folytatja felvásárlási törekvéseit, és - a korábbi pletykákkal ellentétben - megveszi az egyik legnépszerűbb amerikai sport közösségi szájtot, két dolgot jelent így első blikkre. Egyrészt azt, hogy a Yahoo egyelőre nem kívánja megadni magát, és hisz abban, hogy képes komolyabb bevásárlással előrébb lépni. Másrészt az is látható, hogy a belső, amerikai piacra koncentrálnak, és a többiekkel ellentétben továbbra sem tartják fontosnak, hogy az Egyesült Államokon kívül élő több százmillió internetezőt megszólítsák, megtelepedjenek a tengerentúl, helyi szinten.

Hogy mást ne mondjunk, a Google-nak jelenleg ez az egyik fő stratégiája, ugye.

A másik furcsaság a felvásárlással kapcsolatban az, amit a Times is ír, hogy a felvásárolt sportszájt, vagyis a Rivals látogatottsága éves szinten éppen hogy csökkenő tendenciát mutat, és májusban 1,4 millió látogatója volt, ami csak "a 19. legnépszerűbb sportszájt" címre elég. Vagyis egy iWiW-méretű szolgáltatásról beszélünk, csakhogy nem a magyar, hanem az amerikai piacon, ami ugye összehasonlíthatatlanul nagyobb.

A Rivals felvásárlásában a logika az lehet, hogy a pro tartalomra jelentős mennyiségben fizetnek elő felhasználók, és ez egy olyan üzleti modell, ami a Yahoo-nak pénzt fialhat. Mégha egyébként azt is gondoljuk, hogy a fizetős tartalom messze nem olyan szexi modell, mint az "ingyenes, de hirdetéses".

A Timesnak nyilatkozó egyik elemző emellett azt is említi, hogy a Yahoo tipikus közönsége valamivel idősebb, mint a közösségépítő szájtoké. Így érthető, hogy egy, kifejezetten fiataloknak szóló szájttal próbálnak meg valahogy rést találni a pajzson. A pajzs esetünkben ugye a MySpace-Facebook-YouTube, mely az amerikai fiatalok 99 százalékát éri el.
Címkék: yahoo social network
2007.06.21. 10:52. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez megint egy kicsit a "magasztaljuk a Google-t, szídjuk a Yahoo-t" vonalat erősítő divat post.

De a meglátások jók. Hiába még mindig a Yahoo a leglátogatottabb, a Google jön fel, és a 3. helyéből is sokkal többet tud kihozni, pl. másfélszer akkora bevételt és majdnem négyszer akkora nyereséget. Ekkora különbséget okozott a fejlesztési előny a keresőben és a jobb üzleti modell.

A felvásárlások tekintetében talán az állhat a háttérben, hogy a Yahoo az internet lufi kipukkanásakor már rég a tőzsdén volt, a Google pedig még sehol sem, így ők már megégették magukat, és talán ezért óvatosabbak.
Nem szidalmazás, inkább csak értetlenkedés. A Yahoo bénázása sajnos nem egy magánvélemény, hanem például az üzleti eredményeikben is tettenérhető. Én speciel annak szurkolok, hogy a Yahoo magára találjon, és komolyabb lépésekre kényszerítse riválisait. Ez egyelőre éppen fordítva van. Na de hátha a következő negyedévben.
"és a többiekkel ellentétben továbbra sem tartják fontosnak, hogy az Egyesült Államokon kívül élő több százmillió internetezőt megszólítsák, megtelepedjenek a tengerentúl, helyi szinten."

=> Japánban nézd meg a Yahoo es a Google harcát. Nemcsak hogy az emberek között népszerűbb a keresőjük, de jobb pozícióban is vannak. A Softbank-os telefonokat Yahoo! gombbal szállítják, mindenki ismeri a brandet.

A Google-t pedig kimondani sem tudják...
Helyette Guguru-t mondanak :)
Jaja. Végül is egyetértünk, a szidalmazás nem jó szó. Az eredményekben a csalódást én sem véletlenül emeltem ki. A Google konkurenciával való noszogatása tényleg jót tenne, szubjektív vélemény ugyan, de romlanak a találatok minőségei, és lassulnak a fejlesztések.