"A keresőmarketing hamarosan elérheti nálunk is a 30-40%-ot"

Szerdán lesz az első hazai Keresőmarketing Nap. Ennek alkalmából fogtam a csetablakomat és ráirányítottam Berényi Konrádra, a rendezvény szervezőjére. Késő esti gtalkolás a keresőmarketingről, meg arról, hogy a szöveges hirdetés sem feltétlenül dzsolidzsóker...

HH: Ennyire fontos idehaza a keresőmarketing, hogy külön konferenciát is érdemes szervezni neki? Azétr is kérdezem, mert én még mindig inkább a hagyományos online hirdetések túlsúlyát érzékelem a hazai piacon...
konrad: a piacon egyelőre a hagyományos online reklám az erős, a keresőmarketing részaránya 5-10% között lehet
De ez az arány folyamatosan nőni fog, és pár éven belül elérhetjük a más országokban már jellemező 30-40%-ot is.
Mindezt úgy, hogy a hagyományos online mennyisége nem csökken.
Igen, érdemes szervezni, hatalmas az érdeklődés.

HH: Ott lesz a konferencián az iProspect alapítója is. Miről fog előadni, tudsz valamit?
konrad: A konkrét előadást még nem láttam, de egyrészt néhány alapdolgot elmond, másrészt olyan trükköket, tippeket, érdekességeket is fog reményeim szerint mondani, ami idehaza biztosan újdonságnak számít.

HH
: Ja, hát ők elég komoly szereplőnek számítanak a SEM-piacon. És kikre kell még odafigyelni az előadók közül? Te kire vagy leginkább kíváncsi?
konrad: Nehéz választani. De Az ETARGET-es Peter Vidovic előadása nagyon érdekel, ő a környező országok piacáról fog beszélni, és Erica Schmidt esettanlmányai is érdekelnek.
A programot úgy állítottuk össze, hogy olyanokat hívjunk, akikre mi magunk kiváncsiak vagyunk - így aztán minden érdekel :-)

HH
: Keresztúri Gergővel csináltatok egy elemzést a PPC-szolgáltatók teljesítményéről. Erről lehet tudni valamit előzetesen?
konrad: Egészen pontosan a Keresőmarketing Nap kampányát fogjuk "elmesélni". Futott hirdetés a Google AdWordsben, az ETARGET-en, a CT Network-ön, a Yahoo!-n, és szerettünk volna az MSN-en is - tehát lesz mit összehasonlítani. Ráadásul ott vannak még a hagyományos eszközök is...
Gergő elsősorban a ppc részéről fog beszélni, én pedig a weboldal analitikát akarom elemezni.
De ez az előadás egyben előkészítése is lesz az azt követő beszélgetésnek, azaz szeretnénk lecsapható labdákat is feldobni.

HH
: Konkrétabban?
konrad: Megnézzük, van-e élet a ppc-ben a Google-ön túl, és mennyire egészítik ki egymást a ppc és hagyományos eszközök. Nagyon vegyes a kép, néhány eredmény bennünket is meglepett - de nem szívesen lőnék le minden poént.

HH
: Legalább egyet...
konrad: A Yahoo-n is érdemes idehaza hirdetni.

HH
: Amúgy azt is szokták mondani, hogy a keresőmarketing korában a hagyományos ügynökségi tevékenység már nem túl érdekes. Nyilván ez egy szélsőséges vélemény, de az kétségtelen, hogy egy kkv nem a Kirowskihoz fog futni pénzt költeni kampányra, hanem vesz kulcsszavakat a Google-nél és jónapot. Te hogy látod az ügynökségek szerepét mondjuk 3-5 éves távlatban...
konrad: Erősödni fog az ügynökségek szerep. Ennek több oka is van, de a legfontosabb a specializáció. Olyan ez, mint a tőzsde: ott is lehet magadtől venni részvényeket, mégis sokkal többen bíznak meg tanácsadót vagy vesznek inkább alapokat.
Ha valaki havi pár tízezret költ, akkor persze nem kell neki ügynökség. De nagyobb költés esetén már sokkal hatékonyabbak a specialisták. Persze ha egy cég specialistát alkalmaz, akkor nem kell az ügynökség.

HH: Hát a Google sikere etéren nem épp ezt mutatja...
konrad: A nagy Google-kampányok nagy részét is ügynökségek kezelik.
Külföldön is.

HH: Az emberek szerinted egyébként jobban tűrik a szöveges hirdetéseket, mint a hagyományos bannereket, vagy ez csak egy mítosz?
konrad: A szöveges hirdetés nem villog, a rossz szöveg kevésbé zavaró, mint a rossz flash banner. De ha egy banner a "helyén van", akkor az nem zavaró, és ha egy szöveges hirdetés "rossz helyen van", akkor zavaróvá válik. Pl. a fórumokon belül a kulcsszavakat aláhúzó ppc hirdetésekre is érekezik annyi panasz, mint a bannerekre.
A hazai piacon a szöveges hirdetés sokkal kisebb aránya miatt is kevésbé tűnik zavarónak.
És még egy fontos: a szöveges hirdetések a rendszerek miatt relevánsabbak. Márpedig a releváns hirdetések kevésbé zavarják a felhasználót.
Tehát a szöveges hirdetések a relevanciájuk miatt válnak ténylegesen kevésbé zavaróvá.
Címkék: marketing sem üzlet q&a
2007.11.06. 20:41. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akinek ezen újat mondanak az inkább dolgozzon vmi mást, de az biztos, hogy az online marketinget marha gyorsan felejtse el. Egy offline konferenciára kell elmenni, hogy a jóskapista megtudja, hogy a neten, külföldön mi dívik már min. 2-3 éve? Phancserek ezek mind. :)
Köszönjük a tartalmas hozzászólást.
neménvótam: egyrészt azt gondolom, hogy hallunk újdonságokat is, másrészt azt hiszem nem árulok el óriási titkot azzal, hogy a konferenciák értelme a legritkább esetekben a szakmai gyarapodás, sokkal inkább a networking