Kávéhoz: olvasnivalók, hét közepére

Web 2.0 Expo: lépéshátrányban a Google?
Séra Laci - velem ellentétben - sikerrel vette az akadályokat, és kijutott a berlini Web 2.0 Expóra. Beszámolóját olvasva egyértelmű, hogy sokmindenről nem maradtam le, viszont az OpenSociallal kapcsolatos beszélgetések nyilván nem csak engem érdekelt volna a távolmaradtak közül. És itt van még az Amazon S3 bejelentés is, szóval azért éppen nem volt érdektelen a rendezvény.

Jön a Netvibes Ginger, készülj rá
Van nekünk egy Bártházi András névre hallgató hazai Netvibes-képviselőnkfejlesztő, aki hosszabb írásban emlékezett meg a Netvibes soron következő verziójának várható újításairól. Az OpenSocial itt is szóba kerül. Az új mix összetevői pontosan: Netvibes + UWA + social API. Szóval egyre inkább a hagyományos közösségépítő szájtok filozófiája felé fordul a Netvibes. Hátha sikerül nagyobb léptékben növekedni a jövőben. Meglátjuk.

Az edukált felhasználók aranykora
Már valamelyik webisztános posthoz bekommenteztétek, de biztos van, akinek elkerülte a figyelmét. Uj Péter a népszabadságos Szerdájában most valami fura oknál fogva a Google-lal és a nemrégiben bejelentett Androiddal foglalkozik. Ja, meg persze azzal, hogy a mobilipar eddig ült a babérjain. Szvsz, szokatlanul optimista hangvátelű írás.

Whose Space? Differences Among Users and Non-Users of Social Network Sites
Nemrégiben kaptam a linket, és még nekem sem volt időm átfutni, de ismerve Eszter Hargittai korábbi tanulmányait és írásait, mindenképpen érdemesnek tűnik bele-beleolvasgatni ebbe a tanulmányba. Nem bírtam megállni, hogy ne a konklúzióval kezdjem. Na de majd ti.

Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship
És akkor ha már kellően elmerültem a mélyvízben, levezetésképpen itt van Danah Boyd és Nicole Ellison tanulmánya, melyben nem csak a közösségi hálókat próbálják meg definiálni, de egyben egy történeti áttekitnést is adnak a social networkingről. Alapműnek néz ki az első pár bekezdés elolvasása után.
Címkék: ajánló kávéhoz
2007.11.07. 14:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köszönöm a linket (tényleg). Kiegészítés: nem képviselő, hanem fejlesztő vagyok - nem is képviselhetem a Netvibes-t itthon. Amit mondok, az nem hivatalos Netvibes nyilatkozat.
A Danah Boydra erdemes figyelni, mond hulyesegeket, de az a csaj nem a levegobol pattant ide hirtelen.