Open thread: milyen magyar cuccok kerüljenek a Firefox 3-ba?

A Firefox magyar nyelvi változatának karbantartója keresett meg azzal, hogy szerintem milyen magyar webes alkalmazások kerüljenek be a Firefox hamarosan publikus betává érő harmadik verziójába. Eddig ezek vannak benne a listában:
Search: Google, Yahoo, Amazon, Answers, CC, eBay
RSS readers: Bloglines, My Yahoo, Google
RSS feed: Index.hu
Ha van ötletetek, hogy mitől lehetne jobb, hasznosabb a Firefox 3 magyar verziója, írjátok meg. Az eredeti amerikai verzióban a következő mailto és calendar protokolok kerülnek be:
mailto: google, yahoo, hotmail, thunderbird
calendar: google, yahoo
Kell ennél több a magyar változatba? Ha igen, mi?
Címkék: böngészők firefox open thread
2008.01.02. 13:58. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem, ha már az Index.hu benne van, lehetne más hírportál RSS is, pl. az Origo is korrekt.
search: +wls, csak a korrektség kedvéért nem? rendben, hogy ff, de azért ne legyünk tisztességtelenek.

rss feedbe pedig rendeteg más oldal is bekerülhetne alapból.
RSS olvasók közé Netvibes! Vagy csak én favorizálom az iGoogle ellenében (is)?
tipp: PolyMeta magyar metakereső

számomra a del.icio.us, netvibes is jó lenne, de nem biztos, h ezeket mindenkire rá kell erőltetni

Szerintem is jöhet a Netvibes.
A Netvibesszal egyetértek. Az itthon népszerű. A levelezőknél belekerülhetnének a népszerűbb magyar ingyenes levelezők (freemail, vipmail stb.)

Az érdekes az lenne, ha kivenni lehetne a listából (nem tudom ez lehetséges-e), mert pl. itthon nagyon kevesen használnak Yahoot. (Ami mondjuk egy külön sztori lehetne...)
- Netvibes, Origo, Index, esetleg Startlap, Google IG
- hazai nagy ingyenes levelezők
search: sztaki szótár angol-magyar. miner.hu blogkereső
magyar wikipédia, sztaki szótárak, netvibes, miner
feliratok.hu, hosszupuska :)
mégegy voks a sztaki szótárak, főleg az angol-magyar - magyar-angol, és a netvibes mellett.
Bizony, Wikipedia, bizony, Sztaki!
Muszáj teleszemetelni a FF 3-at? Nagyon szomorú vagyok.
A sztaki szótárak nagyon kellenének a keresők közé.
ja, hát a pártatlanság látszatának megőrzése végett minimum az origo-nak be kellene még kerülnie. És persze nol.hu, esetleg hvg, hogy a klasszikusokhoz szokott átlaguser is használni tudjon valamit.

sztaki-val, miner-rel, netvibesszal én is egyetértek
InfoRádió.hu RSS!
sztaki, hu.wiki jöhet.
Az RSS feedeket nem érdemes túlzásba vinni. Meg aztán Mo-n vagyunk, ha már nol.hu, hvg.hu akkor miért nincs mno.hu, vg.hu, fn.hu, hetivalasz.hu stb. Sz'al netvibes.
Minek ennyi keresőt belerakni alapból? A legtöbbet bele tudnátok rakni utólag, akinek kell használja a huwiki keresőjét, akinek kell az beteszi a netvibes keresőjét stb. Én azzal kezdtem a FF használatát, hogy a google kivételébvel mindet kidobtam. Később hozzáadtam a Youtube-ot és hasonlókat, ami nekem kellett.
RSS hasonló, akit érdekel az feliratkozik rá. :/
Azért a nol, mert a legolvasottabb napilap mo-on - instant name recognition - azonnal minden átlaguser érti, hogy mi a franc az a narancs bizgere, meg az előugró szalagcímek a kedvencek között (mert ugye rss-ről beszélünk és NEM keresőről). Én garantálom nektek, ha a szép kis "Népszabadság Online" felirat bekerül, akár egymagában is, 2 hónapon belül a duplájára fog ugrani az aktív rss használók száma.
iwiw rss
bruhaha ...

MAGYAR Wikipédia, egy rendes, külön faviconnal, mert a mostani keresés közben összekeverődik az angollal, és baromira zavar.

Egyébként meg inkább több magyar content legyen, mit kevesebb, ha már csinálnak.
"Minek ennyi keresőt belerakni alapból?"

Ha sokan használnak valamit és van rá lehetőség akkor miért ne?? Ugyanez a véleményem az rss olvasókról is.
A feedeket viszont szerintem nem kellene eröltetni, aki nap mint nap használja az úgy is hozzáadja/importálja ami neki kell. Aki meg nem használta, az ezután sem hinném, hogy fogja.
(Pl. én eddig nem is tudtam, hogy a 2-es ff-ban alapból benne van az Index feedje.)
A magyar Wiki kereső fontos lenne, már csak hittérítés szempontjából is. Sztakit úgyis mindenki használ, tehát az is jó, ha van, hadd lássák, hogy bizony ezzel a böngészővel így is lehet keresni. Továbbá a polymeta, a miner, (és ha már miner, akkor blogsearch is), Youtube, Technorati közül lehetne még válogatni. Amazon, Answer, CC, eBay meg nem fontos.

Mailtoba ha lehet, akkor az Outlook is menjen, mert itthon főleg azt használják a népek. A közérzetet meg ne rontsuk el freemaillel, meg társaival.

RSS feedek: nézd meg a netvibes hazai gyűjteményét.
Sztaki kötelező, magyar wiki szintén.

Index, Origo, NOL, HVG, MNO, fn.hu, hetivalasz.hu szerintem felesleges. De ez csak szubjektív. Az Indexet is rovatonként használom, a főoldal feedje nagyon idegesítő. Szerintem.
pairg: az alapbeállított windowsos email kliensed eddig is vitte, a kérdés most az hogy milyen webes mail szolgáltatás beépülést rakjanak bele kifejezetten a magyar felhasználóknak

ugyanígy nem tudom miért sorolgatják itt fel a népek a külföldi kereső szolgáltatásokat...

részemről sztaki kereső és készen vagyunk. magyar wikipedia ... hát....
Keresőhöz, Magyar wiki, sztaki angol-m, m-angol alap, miner, bár nem magyar, de youtube

Mailnek, freemail, citromail, vipmail kellene (kinek fájna, és hasznos, ha tudja alapból a FF, utólag elég nehéz lenne beleültetni az átlagusernek)

RSS-hez, jöhet a Netvibes

Feedből szerintem nem cél a bőség, mert helyet kéne hagyni a felhasználó saját linkjeinek, mondjuk kellene valami sport hírek, valami vicces (mondjuk napirajz), azt max még az origo(csak hogy kiegyensúlyozza az indexet), esetleg a Velvet vagy ilyesmi
Szerintem a Forecastfox és a Firebug is jó lenne. Valamilyen email manager program?
Sztaki és Wikipedia nem árt az egyszeri usernek sem, és csatlakozom a Forecastfoxos javaslathoz is :)
sztaki angol-magyar, wikipédia. Levelezőből szvsz minden nagyobb, mert 1) rss-t, keresőt egy kattintással hozzá lehet adni, egy nem támogatott levelező beállítása viszont bőven meghaladja az átlagfelhasználó képességeit, 2) nem foglal "kognitív" helyet, mert pl. keresőt gyakran váltasz, zavaró, ha hosszú a lista, a támogatott mailkliensek listáját viszont tipikusan csak egyszer látod, amikor először beállítod a böngészőt.

És a legfontosabb: legyen végre külön language pack! Engem nagyon zavar, hogy egybegyúrták a fordítást a telepítővel, nem lehet többféle nyelvet használni, nem lehet már feltelepített firefoxot magyarítani, nem lehet optimalizált buildekhez használni stb.
Hello, én vetettem fel a témát, köszi a eddigi válaszokat. A Firefox 3-ba bekerülő dolgokra javaslatot tehetek, de a végső döntést különféle szempontok szerint a Mozilla Corp. hozza.

Az index.hu úgy került náluk képbe, hogy még régen kellett mondanom 1 azaz egy RSS-t kb. azonnal. Akkor az indexet mondtam. Félő, hogy most is csak 1 kell nekik, ha nem az index, akkor mi? Vetésforgóban a következő 1,5 évben origo, aztán a 4.0-ban megint index? :)

e-commerce-ből is 1 db kellett nekik a 2.0-hoz. Itt már nem tudtam mit dönteni. Fogalmam sincs, hogy Vatera vagy TeszVesz vagy mi lenne az az 1. Maradt az e-Bay, mint semleges megoldás.

There are new guidelines:
wiki.mozilla.org/Firefox_web_services_guidelines
Keeping track of all locales:
wiki.mozilla.org/Firefox_web_services_Review

Tehát jól értem, hogy az 5 keresőkategóriában 1-1 szolgáltató lehet csak, feedből pedig össz 1? Mert akkor sztem az alapján kéne dönteni, hogy hányan használják (látogatják) a szolgáltatásokat.

Pl. én úgy tudom h az Origot többen olvassák, mint az Indexet, tehát én Origora voksolnék.

Keresőkben:
global: természetesen Google
e-comm: Vatera (állítólag több látogató)
spec: _magyar_ Wikipédia
Egyébként ha többet is lehet akkor alapból nem kéne hiányoznia a SZTAKI szótárnak, az IMDb-nek és a Youtube-nak.

A hu.add-ons.mozilla.com/hu/firefox/3.0.0.0/search-engines/ oldalon lehetne még a Teszvesz, a Videa, az IndaVideo, a Hírkereső és a Google Maps.
szótárak, netvibes, youtube..
magyar wikipediat meg mindenképp valahogy előtérbe kéne hozni ^-^
magyar Wikipédia _alap_
szótár (sztaki vagy dicfor) szintén _alap_.
netvibes _alap_
youtube _alap_
ja, és ha programkereső, akkor port.hu
Na találtak nekem egy magyar favicont, ha más nincs, sz megteszi a magyar Wikipédiának:

csomalin.csoma.elte.hu/~tgergo/searchicon-huwiki.png
sztakit a keresobe!
ezen mind nem kéne összeveszni, ha használnátok a symbaloo.com kezdőoldalt

a világ bármely gépéről, böngészőtől függetlenül abszolt testre szabható és tökéletesen működik

és tőlem a Firefox meg az Explorer üres is lehet (:
Szerintem a rememberthemilk.com is benne lehetne, ha már ilyen szépen magyarították. Én nagyon hasznosnak találtam.
Szerintem nyugodtan belemehetne a magyar nyelvű wikipedia a keresőbe, meg rss-nek az origo meg az sg.
szerintem is keresőbe mehet a magyar wpedia

feedbe meg sztem blog.hu közös feedje is mehetne blogoszféra vagy valami hasonló néven
pina.hu rss
ckm blog
iesmi kell, fak' hírportálok, azok csak felidegesítenek...
sztaki, wiki, freemail
Az integrált Index.hu mellé kéne még egy Adblock-semlegesítő...
Mint Netvibes fejlesztőnek, jó látni, hogy ennyien kedvelik a szolgáltatást itthon is! A javasoltak ezen felül arra is egy jó listát kínálnak, hogy összeállítsuk, frissítsük a Netvibes Ginger által javasolt hazai tartalmakat.
Bártházi András:
Mikor lesz Ginger? Nagyon soká?
Folyamatosan kerülnek át a userek a Gingerbe, a következő körben már magyarok is lesznek.
RSS: maradhat index
Keresők:
Ebay helyett Vatera vagy Teszvesz (dobj fel egy érmét, ha nincsenek látogatottsági adatok),
Wikipedia --> Magyar Wikipédia (ha nem lehet belőle kettő, akkor inkább a magyar)
Amazon.com--> amazon.de, igaz hogy német, de angol könyvekből óriási választék van, és az ameriakais kedvezmények nélkül is szállítással együtt olcsóbb Magyarországról elvileg
a fennmaradó helyekre: Sztaki angol-magyar, miner.hu


RSS: Netviber, Reader, Bloglines

E-mail: belekéne venni a magyarokat
Ha már amazon.com akkor inkább Bookline nyilvánvalóan, de csak ha elkezd működni, mert most az ékezeteket nem tudja lekezelni. (No Comment)

Bártházi András:
Köszi, alig várom a kört :)
Kicsit off-topic ehhez a posthoz, de ha már beszélsz ilyesmiről a Mozillásokkal, megemlíthetnéd:
fontosak a beépített keresők, rss olvasók, miegymás, de szerintem legalább ilyen hasznos lenne a hazai infokom világ fejlődésének szempontjából, ha a Firefox magyar verziójának (vagy akár az angolénak is) tanúsítványkezelőjében a hitelesítés-szolgáltatók között defaultban benne lenne a Netlock-on kívül az összes magyar szolgáltató (Microsec és a többi).
Nekem a letöltés-kezelő ablakból hiányzik a lista törlése gomb. Ez a jobb klikk>Clean List nem olyan jó.
rss-be origo.hu is szerintem. amit említettek itt nem ismerem, de ha benne lesz és jó akkor szívesen látom-.-

keresőbe sztaki szótárak, magyar wikipedia, imdb
rss readers: hirlapom.hu
Csakhogy legyen benne vmi működő magyar is!
nol.hu???Abból mekkora balhé lenne. Emberek: ez Magyarország!!!! :)
A többi jó... ;)
TV műsor, kultúra: port.hu. Meg a magyar Wikipedia is mindenképp!
sziasztok, nem tudom, hogy ezt hogy lehet "beépíteni" de jó hely:
MorphoLogic

Gyerekbarát oldalak?
mek.oszk.hu/
ha még nem volt
Rooza 2008.01.06. 01:03:51

Szövegfordítót ne. Eleve csak olyan dolgokat tud lefordítani rendesen, amihez amúgy sem kellene több egy sztakinál, meg nyolcvanas (kb annyi az elégséges, nem) IQ-nál.

Tehát én a sztakira voksolok. Ott viszont angol→magyar vagy magyar→angol? Vagy lehet mindkettő is?
Én azért tértem át Firefoxról Operára mert van benne emailkliens, chatkliens, gyorshívó, és tudom zoomolni az oldalakat. Meg gyors a PII-es gépemen is.
csajos falinaptár legyen benne lszi


iwiw semmikép!
szerintem meg alapból ne legyen semmi!! én pl se az answers-t, se a cc-t, se az ebay-t, se az rss feedeket nem használom és nem hiányzik a sok link innen onnan a firefoxból. ha valakinek kell valami rakja bele a saját ff-jébe.