Underground konferencia szerveződik

Újabb konferencia szerveződik, ezúttal a startupokat hoznák össze az üzletemberekkel.
A célja, hogy azok akik tech projekteket szeretnének megvalósítani, rendelkezzenek ehhez elég üzleti információval, és projektjeik nagyobb eséllyel valósuljanak meg - több hazai startup legyen.
A konferencia ingyenes, de csak 80 főnek tudnak helyet biztosítani, így a belépés regisztrációhoz kötött. Az időpont március 5. szerda. Akiknek ajánlják: fejlesztők, projekt menedzserek, bloggerek, befektetők, üzletemberek. A programról és magáról a konferenciáról a hivatalos blogban mindent megtudhattok.
Címkék: üzlet konferenciák startup
2008.02.28. 10:56. írta: WoodenS

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

80 fős helyszínre nem férnénk be (85 jelentkezett látogatónál tartunk), nagyobb lesz a terem. Majd még kiírjuk a blogra is.
Azert jo ezt latni! Alig 1-2 hete ment a szarozas a nagy webkettes szimpoziumrol, meg arrol, hogy ott a nagyfiuk veregetik egymas hatat, szobakerult, hogy alulrol kene szervezni valamit a kicsiknek, es maris itt az eredmeny. Sirankozas helyett cselekves.
elolvastam az előadókat, pr/hr cégek vezető marketingesei. ki a befektető?

ugyanaz az egytucat ember próbálja elhitetni a hallgatósággal, h a szoftvergyártást a hír és a hirdetési piacnak alá lehet rendelni.

a pr/hr cégek nyilván azt szeretnék, h a programozók alájuk dolgozzanak. ehhez alkalmazottak kellenek, és nem startupok. szóval ez az "underground konferencia" inkább hr/pr cégek által szervezett ingyenes állásbörze. tévedek?
kutacs_: tévedsz. a program résztvevőinek listája még nem teljes - ezzel igyekszünk -, de anélkül nem tudsz szerintem pontos ítéletet mondani. melyik cég HR/PR cég különben?

Nekem mint "startup vállalkozás vezetőnek" a legnagyobb gondom, hogy fogalmam sincs, hogy honnan a fenéből lehetne pénzt szerezni. Nem panaszkodom, de kíváncsi lennék arra, hogy milyen feltételekkel és honnan lehet. Ezt ki más tudná megmondani, mint egy befektetői kör? Ha van más tipped, magánban jöhet, szívesen vesszük! :)

Ugyanígy már összeszedtem tapasztalatokat azzal kapcsolatosan, hogy mennyire válik be a reklám, de hogy nem sokan vagyunk ezzel így kezdő startuposok, az biztos. Az elején fogalmam sem volt róla, hogy mekkora reklámbevételt lehet elérni például. Megjegyzem, nem sokat, és nem az a célja annak a beszélgetésnek sem, hogy azt hozza ki, hogy a reklám az isten.

Az elején bemutatkozó startupokra igazán nem lehet rámondani, hogy ilyen általad jelölt cég kategória lennének. Ott a cél, hogy kicsit belássunk a kulisszák mögé is.

Van még az API rész, itt pedig főként azt járjuk majd körbe, hogy milyen API-k vannak, mit jelent üzleti szempontból az API, milyen tapasztalatok vannak magyarhonban ezt illetően.

Pár beszélgetést lehet, hogy kihagytam, de kb. ezt tudnám elmondani mindegyikre. Tudom neked semmi sem jó :), de mi azért igyekszünk. Szintén magánban nagyon szívesen veszek gondolatokat, ötleteket. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy értelmes és eredményes beszélgetések legyenek, kézzelfogható eredménnyel (szemben az összes eddigi kerekasztal beszélgetéssel, amit láttam eddig Mo-on - ezért is választottunk egy hibrid formátumot).
kutacs_, egyelőre nincs fent minden előadás és minden előadó, kis türelmet kérünk. Egyébként egy PR-est hívtam beszélgetni, akitől azt kértem, elsősorban arról legyen szó, egy StartUP hogyan tudja népszerűsíteni magát a PR különböző eszközeivel.
Konrád,
az eddigi listából nekem az jött le, h az a szokásos kör lesz jelen, akik arról szoktak beszélni, h a webszolgáltatások piaca kizárólag a hír és hirdetési piacból áll. a kínálati oldalból. a keresleti oldalról szó nem esik. mintha az nem is lenne.

mintha a világ szerencsésebb fele nem úgy működne, h az elemzők az igényeket kutatják, a fejlesztők pedig ezeket az igényeket próbálják meg kiszolgálni, és persze a saját elképzeléseik szerint alakítani is. ezek a gazdaságok vagy piacok a versenyben nem pusztán követik, hanem olykor megelőzik a nemzetközi trendeket. amikor azt mondjuk, vagy úgy teszünk, h keresleti piac nincs az a május egy ruhagyár. a kapitalizmus szopóága. lehet erről konferenciázni, blogot írni, kommentelni, csak attól tartok nem nagyon érdemes. megyek is dolgozni.
Hm, lehet, hogy nem előre kellene ilyen rendezvényeket fikázni, inkább utána a tapasztalatok alapján értékelni. Az mégis elegánsabb és jóval több értelme van.
természetesen lehet ez egy jó konferencia. de eddigi infokból nekem az jött le, h a szokásos amúgy belterjes társaság összejön, és arról fognak beszélni, hogyan lehet reklámokból finanszírozni egy fejlesztési projekteket.

erre a kérdésre a válasz nagyjából az, h sehogy. hacsak úgy nem, h a fejlesztőket ingyen dolgoztatjuk, vagy majdnem ingyen.
kutacs_, bármennyire furcsa, de a startup-ok szokták azt hinni, hogy reklámokból lehet projektet fejleszteni.
Azért hívtam meg ezeket az embereket, hogy kiderüljön: miért nem lehet. De ez csak egy beszélgetés a 6-ból...
Lesz pl. olyan rész, ahol startup-ok mutatkoznak be. Lesz beszélgetés az API szerepéről. Lesz beszélgetés befektetőkkel, hogy mit várnak el, mikor adnak pénzt. Lesz befektetés olyanokkal, akik már kaptak pénzt befektetőktől: elmondhatják, mik a tapasztalataik.
Ha mindez nem elég, dedikáltan rászántunk a végén egy órát a szabad kérdésekre.
na rászánok akkor 10 percet még, h nagyjából értsd h erről a témáról mit gondolok.

itt van mondjuk ez a realio, ami a google térképre rárajzolja az ingatlanárakat. oké.

csak ennek a dolognak nagyjából onnan kellene kiindulnia, h az állam, igen, az állam, kimondja, h hasonlóan a pénzforgalomhoz, úgy az ingatlanforgalomnak is szabályozott keretek között kell folynia. és az újonnan alakuló ingatlanforgalmazó cégeknek és előbb-utóbb a régieknek is követniük kell bizonyos szabványokat vagy előírásokat tevékenységük során. ezek nyílt szabványoknak kell lenniük, akár több szabvány egymás mellett élése is megengedett.

és akkor az van, h egész ágazat kénytelen kelletlen az elavult informatikai rendszereit lecserélni, az ellenállást általában azzal lehet megtörni, h a projektekhez az uniós források hívhatók.

tehát elsősorban jogi, másodsorban a gazdasági szempontok meghatározók, és csak harmadsorban a műszaki paraméterek.

többnyire az van, h ezen az úton el sem indulunk, vagy ha véletlen elindul valami akkor szinte azonnal megreked. mert mindig jön valaki, aki azt mondja, h jaj, jaj, az állam beavatkozik a piacba, meg jaj, jaj, vége van a szabadságnak, most mi lesz. de erről szó nincs, hiszen nem mondja meg, h ki milyen ingatlant adjon, vagy vegyen, csak azt, h az ingatlannyilvántartás és forgalmazás milyen keretek között folyjon.

és ebbe az irányba akkor történnek lépések, ha ágazat szereplői közösen fellépnek, vagy valaki azt mondja, h szükség van ezekre a szabályokra. különben nem történik semmi. nem kell magyarázni, h demoban szavazatot nem ezzel lehet szerezni, hanem azzal, h megnövelik a lakástámogatást az ötszörösére.

tehát ne onnan induljunk ki, h web2. hanem onnan, h web0. capiche?

és persze lehet azt mondani, h jaj, jaj, de minket csak a web2 érdekel, oké, de akkor abból legjobb esetben is csak szokásos gyenge megoldások származnak.

tehát mondjuk arról kellene beszélni, h melyek azok az ágazatok ahol érdemes volna nyílt szabványokat alkalmazni. mely ágazatok igényelnek szigorú, és melyek laza szabályozást. és akkor abból például az jön ki, h ingatlanpiac szigorú szabályozást igényel, az ingóságoké meg lazát.

és akkor ebben a szektorban kikkel kellene együttműködni, mit, hogyan kellene csinálni. milyen konkrét igényei van az államnak, a helyhatóságnak, az uniónak, a piacnak, meg még ez egyháznak is, mert van aki hajléktalanokkal törődik. és akkor ebből lesz egy sereg projekt, és erre már könnyű találni befektetőt. pénzalap.

és akkor persze nem megy minden egyszerre, de lépkedünk előre. eljutunk odáig, h lesznek szabványos nyílt, elosztott hálózatok, és nem össze vissza működő ad hoc megoldások. és akkor az van, h egy rakás vállalkozás lehetőséghez jut.

és mindez nem zárja ki, épp ellenkezőleg ezt leheti lehetővé, h ezek köré a megoldások köré híreket, hirdetéseket szervezzünk, és mindenki elmondhassa az ingatlanforgalmazással kapcsolatos történetét.

szóval az nyilvánvaló, h ebből a folyamatból magasabb minőség jön vagy jöhet ki, mint a jelenlegi, és még az is lehet, h szomszédos országok átveszik a megoldásainkat, és az ingatlanforgalmazók és az őket kiszolgáló informatikai vállalkozások átlépik az országhatárt.

a hegyet az aljáról kell megmászni, nem a tetejéről, h valami okos mondást is mondjak a végére.

és persze ez csak egy példa. ha komolyan gondoljuk azt, h itt az egész ágazat fontos, és nem csak a saját pozíciónk, akkor ezekről a kérdésekről is beszélni kellene.
szerintem az is jelentos perspektiva, hogy szerzel az otletednek penzt es tudsz kulfoldon dobbantani... csak ebbol eppen az elso fazis nem szokott sikerulni egybol
a bizmodell pedig legkevesbe az, h allambacsi odaexponalja magat

abovo ha egy befektetotol penzt szereztel, akkor mar az uzleti modelled is levizsgazott az elso elemi korben...
nekem az a legnagyobb bajom, hogy van 3 jó ötletem, ezek közül csak az egyikkel tudok foglalkozni, mert véges a munkabíró képességem és közben pénzt is kell keresnem "iparos munkával". próbáltam bevonni pénzt a másik kettőbe, de olyan feltétellel sikerült volna, amit inkább nem vállaltam. így két lehetőség maradt: 1. majd megcsinálja valaki más 2. ha 1-2 évig nem jut eszébe senkinek hasonló, megcsinálom én
sz0: kérdés, ismered-e a tőkebevonás összes lehetőségét. látva hogy mennyi helyről sikerült meghívnunk előadókat abba a beszélgetésbe, én erősen meglepődtem, hogy mennyi fajta van. :)
prospero
a komoly befektető elsősorban azt nézni, h milyen a jogi háttér, aztán megnézi a gazdasági hátteret, és harmadsorban a technológiait. (ugye te kapásbólt azt mondod, h jogi háttér ne legyen, ami teljesen abszurd). ennek az az oka, h a jogszabályokat a legnehezebb exportálnia. szerencsésebb országokban ugyanis a piac az államtól el van választva.

csakhogy ezekben az országokban, a magánszemélyek, közalapítványok, szakmai szervezetek folyamatosan előkészítik az ágazati szabályokat, és egyébként előnyben vannak azokkal szemben, akik idegenül mozognak az adott piacon. itt kezdődik a hazai pálya. természetesen egyetlen szakmai szervezet sem akarja, h a piaca el legyen zárva a világpiactól, sok esetben érdemes követni a nemzetközi trendeket, de nem feltétlen, sok esetben lehet például egyszerűsíteni. és persze ha nincs egyezség, akkor szabványok is létezhetnek egymás mellett. a világ szerencsésebbik fele így működik. nincsen anarchia, ahogyan azt te elképzeled.
sok sikert amúgy a konferenciához, remélem kinő belőle néhány tőkeerős vállalkozás.

nem tudom szándékos-e: ugc = underground conference = user generated content
András, biztosan nem vizsgáltam meg minden lehetőséget - sőt, amiről írtam, azt sem én kerestem, hanem az talált meg engem :)

egyébként olyan konstruckió lett volna, hogy kifizetik a fejlesztés költségeit, a vállalkozásban pedig 10%-os részesedésem maradt volna.
sz0: > nekem az a legnagyobb bajom, hogy van 3 jó
> ötletem, ezek közül csak az egyikkel tudok
> foglalkozni, mert véges a munkabíró képességem
> és közben pénzt is kell keresnem "iparos

Erre a penzesek mindig azt szoktak mondani, hogy az otlet nem er semmit, az mindenkinek van. Ez persze reszben nem igaz, csak egy alkusz trukk (ami neked van, az ertektelen, amit en tudok adni, az ertekes, magyarul keveset adok azert, amit te dragan gondolsz). Masreszt van benne igazsag, mert onmagaban az otlet meg nagyon keves. Meg kell csinalni, jol kell megcsinalni, aztan el kell adni. Sot, az is igaz, hogy egy kozepes, de jol kivitelezett otletre is lehet tisztesseges bizniszt alapozni. Pl. egyszeruen csak megcsinalsz tisztessegesen egy olyan szoftvert vagy szolgaltatast, amire van mar ugyan megoldas, de ugy gondolod, hogy te sokkal jobban tudnad. (Itt raadasul a kockazat is kisebb, mint egy uj otlet eseteben, mert bizonyitott, hogy van kereslet.)

> munkával". próbáltam bevonni pénzt a másik
> kettőbe, de olyan feltétellel sikerült volna,
> amit inkább nem vállaltam. így két lehetőség

Itt irtad a 10%-ot. Nos akkor ennyire arazta a befekteto onmagaban az otletedet. Hiszen ha fizetest ad neked a fejlesztes idoszakara, akkor gyakorlatilag az osszes kockazat az ove, amit azert rendesen meg szoktak fizettetni. Kicsival kap csak tobbet igy, mintha te csak elmondod az otletet, o meg kerit hozza fejlesztoket (a kommunikacios problemakat sporolja meg, es persze lelkiismeretesebb munkat kap). Fel kell tenned magadnak a kerdest ilyen esetben, hogy neked nem eri-e meg tobbet fektetni az uzletbe. Pl. kilepni a melobol, es raallni erre. Vagy ha az tul kockazatos, akkor keresni nehany megbizasos munkat, kilepni a melobol, es ugy raallni erre. (A megbizasos munkaknal ugye te hatarozod meg, hogy mennyi idot forditasz kozvetlen penzkeresesre, es mennyit fektetsz az uzletedbe.)

Erdemes azon is elgondolkodni, hogy mi az a minimalis szint, amivel mar el lehet inditani a dolgot, hogy minel kevesebbet kockaztass (minel rovidebb es olcsobb legyen a fejlesztes). Azert manapsag a webes otletek nagy reszet nehany het vagy honap alatt el lehet vinni arra a szintre, hogy elindulhasson a szolgaltatas.

> maradt: 1. majd megcsinálja valaki más 2. ha
> 1-2 évig nem jut eszébe senkinek hasonló,
> megcsinálom én

Ezen altalaban nem erdemes aggodni. Egyreszt ugyis eszebe jut valakinek, sot, lehet, hogy te vagy az a valaki, akinek mas otlete jutott eszebe, csak az a mas sem csinalta még meg :).
kutacs - erdemes beulnod akkor a beszelgetesbe, ahogy latom inkabb elvekrol beszelsz. a jog minden uzletben csak a masodlagos resz, olyanrol meg nem hallottam ahol elso helyen lepdelt...