Ami csak a Gmailben van...

Miért szokás szeretni a Google-t? Mert az alkalmazások fejlesztésénél figyelnek az apró, ám fontos, hasznos részletekre is. A Gmail például - állítólag - a webmail szolgáltatások közt egyedülállóan feedet ad ki az olvasatlan levelekről, vagy éppen az adott címkék alá érkező levelekről. Az url-ek a következők:

http://mail.google.com/mail/feed/atom/
http://mail.google.com/mail/feed/atom/labelname/
http://mail.google.com/mail/feed/atom/unread/


Feedolvasóval persze csak akkor tudjuk megetetni a fenti feedeket, ha az alkalmazás képes kezelni az autentikált feedeket. Ide sorolható a Netvibes, viszont amennyire én tudom, a Google saját feedolvasója, a Reader nem tud autentikálni védett feedeket. Ítélet.

(Annyit még ide, hogy mondjuk nem pontosan értem, miért hasznos a feedolvasóban megjeleníteni az olvasatlan leveleimet. Ugyan melyik az az élethelyzet, melyben egyszerűbb egy Netvibes-fülön megnyitni az olvasatlan maileket, mint megnyitni a Gmail-ládánkat? Szóval hogy mi a hasznos, meg hogy mennyire figyelnek a Gmail-Reader integrációra a Google-nél, az nem mindig egyértelmű. Ítélet.)
via gos
Címkék: google gmail feed how to
2008.03.03. 13:02. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Finomság, de haszontalan. Tehát akkor most mi értelme is volt a posztnak? :)
en 99% ban netvibesbol nyitom meg/olvasom a gmailes leveleket.... Azt szeretem benne, hogy meloban / suliban / akárhol belepek a netvibes fiokomba és elolvasom a friss híreket, ugyanazon a felületen megnézhetem jött-e uj mailem, + ott vannak egy kattintásra az bookmarjaim, naptár...stb :)

nem kell megnyitni 5 különböző oldalt, sokkal kényelmesebb.
Én a PDA-mon használom a feed-es verziót... Mikor pl olyan helyen vagyok ahol nincsen 3G, elég jól jön.....
Ez az autentikált feed hogy működik, mi értelme?

Én használok egy regisztrációhoz kötött oldalt, ahol van RSS feed, de csak tagoknak, és így néz ki kb:


www.example.com/members/rss.xml?token=zuasdnT549vrp

Tehát a www.example.com/members/rss.xml az RSS feed, de kell hozzá token amivel elérem.

Nem ezt jelenti az autentikált feed? (mer ezt nyilván kezeli a Reader)
Szerintem ezt nem arra szánják, hogy feedolvasóból olvassuk. Ez gyakorlatilag egy egyszerű API, amire bárki tetszés szerint építhet új-emailed-érkezett funkcionalitású klienst (widgetet, deskletet, akármit).
hristof: epp ezen gondolkodtam en is. talan majd... amugy minden mailszolgaltatasnak tudnia kellene ezt ;)
én pl arra használom a netvibest, hogy az összes mail accomat egy oldalra pakolom, így egyszerre át tudom tekinteni, hova mi jött. 7 mailcim, facebook üzenetek + twitter + gReader és kész... Elég sok időt megtakarít azért
Én is fel vagyok iratkozva a Gmail RSS-ére a beérkezo leveleimre, de nem a legjobb, mert csak 1 részét pár %-át kuldi ki.

Google Talkot inkább használom az e-mailek jelzésére.
Kicsit off, bár nem is: engem meglepett, amikor láttam, hogy ha egy MUA (pl. outlook, thunderbird, Mail User Agent)-t beállítasz gmail-es SMTP használatára, akkor a MUA-ból elküldött üzeneteid nem csak a MUA-ban lesznek fenn, hanem a webmail-en látszik, és ott is bekerül az elküldött mappába (még POP3-as fiók elérésnél is, tehát nem az IMAP miatt van). Ez sem egy haszontalan feature... (nem tudom, a többi nagy szolgáltatja-e ugyanezt - yahoo, hopmail, ...)?
Az volt a baj ezzel a feeddel, vagy velem, hogy az ékezetes, több szóból álló label-eket nem sikerült lekérnem sehogy.
Viszont az új Gmail-ben az URL-ben már látszik a label neve, és az is, hogy hogyan kódolják az ékezetes betűket, így azt kimásolva már le lehet a label-eket is kérdezni.
Ha például a leveleinkről szeretnénk ingyen sms értesítőt kapni, akkor nagy hasznát vehetjük ezeknek a feedeknek.

Nemrég írtam egy szösszenetet erről: logout.hu/iras/ertesulj_az_emaileidrol_sms-ben.html

(tervezek egy egyszerű, erre alapuló szolgáltatást indítani, azoknak akiknek nincs kedvük vesződni vele, vagy nincs hova feltenniük a scriptet)
Checkgmail is ez használja pl.
checkgmail.sourceforge.net/

Szóval a külső programok könnyebben érhetik el az adatokat. /hívjuk APInak/
"Ugyan melyik az az élethelyzet, melyben egyszerűbb egy Netvibes-fülön megnyitni az olvasatlan maileket, mint megnyitni a Gmail-ládánkat?"
Azért örülök, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki felszisszent ezen. Nekem is Netvibesen van kinn az olvasatlan leveleim listája, már több, mint sok éve. Be van állítva, hogy külső hivatkozás megnyitása, és a Netvibesről kattintva nyitom meg a gmailes leveleimet. Egy hátránya van ennek, hogy mivel ebben a nézetben a gmail nem mutatja az összes lehetősséget, így nem tudom spamra tenni rögtön a leveleimet..
végre egy jó poszt. hasznos feature ez felhasználóknak, fejlesztőknek egyaránt. az sms értesítő script is remek.

slink (törölt) · http://20y.hu 2008.03.03. 17:36:12

Szintén GMail saját annak kezelése, hogy "usernév+szöveg@domain" sémában is a usernév kapja meg a levelet. Csak éppen így lehet a "szöveg"-re szűrőt építeni, regisztrációknál megadhatod a usernév+webisztan@gmail.com-os emailcímedet, és egyből tudod, hogy honnan küldtek levelet -- könnyen kiszűrhető így például az is, hogy melyik site tette közkinccsé az email címed, de todokat is postázhatsz így magadnak.

slink (törölt) · http://20y.hu 2008.03.03. 19:39:40

hangya293: az hogy mi van a szabványban, az egy dolog (:, viszont köszi a linket, régen nem ment YMail-lel, de örülök, hogy már ott is oké.
Na, nagyjából én sem értettem, hogy mit nem lehet azon érteni, hogy valaki feedolvasót használ a mélek nézésére...
Illetve én csak arra használom, hogy lássam, hogy egyáltalán jött-e, és ha igen, akkor melyikre. Történelmi okokból 9 emilcímem van, ebből nem vezetek be mindent az outlookba, mert tök fölösleges. Netvibes-ban meg áttekinthető. És épp azért volt számomra felejtős az iGoogle, mert abban nem tudtam megoldani az 1-nél több gmail-fiók kezelését.
Egyáltalán nem haszontalan a dolog!
Egy új AIR programot írtam alá, amivel lehet figyelni az új emailjeinket.

Néhány kép az alkalmazásról.
jade.masterproject.hu/mukodeskozben01.jpg
jade.masterproject.hu/mukodeskozben02.jpg

Aki esetleg ki akarja próbálni:
get.adobe.com/air/ (először ezt kell installálni)
jade.masterproject.hu/Gmail_Note.air

Egyébként az AIR-ről volt cikk itt a webisztánon?
szerelmes vagy a googlebe?
a web2 univerzumban vannak mas esemenyek is mint a google igy es a google ugy.
nem baj ez csak akkor legyen mar google blog a neve.