Hogyan hájpoljunk a weben? (Esettanulmány: Apple Hungary kampány)

Vasárnap este postoltam ki, hogy Józsi megint mocorog. Most épp a lengyelek népi kezdeményezését tette magáévá, és - amúgy teljesen érthető és jogos kérdésekben - az Apple kaliforniai agyának címezte kiáltványát.

A Webisztánon is népszerű volt a témával foglalkozó post, és egy sor másik blog is megemlékezett róla. Angelday be is diggelte az oldalt. Üröm az örömben, hogy a Digg - magyar idő szerint - épp ma hajnalban bírt karbantartani, úgyhogy a diggelés nem ment olyan dinamizmussal, mint mehetett volna.

Na mindegy, a lényeg, hogy azért csak sikerült felúsztatni a weboldalt a Digg toplistáira. A Techen még most is elég szép helyen ücsörög. Hogy a Digg milyen kiváló seo-eszköz, jól látszik abból, hogy az "Apple Hungary" keresésre a Google-nál máris a második helyen van a "Hungary Wants Mothership" manifesztó.

Nyilván nem kis szerepe van a jó helyezésben a bloggereknek is. Kissé elaludva, de az Index is beszámolt a történtekről. Megkerestem Biggs kollégát is, aki egyből ki is postolta a sztorit a Crunchgearre. A Facebookon jelenleg 87 tagja van a petíciócsoportnak.

Egyelőre itt tart az Angel Day. Fél nap online marketing.
Címkék: apple wom bloggerek
2008.03.17. 14:07. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Akkor jóúton jártok. :)

Hamarosan sztem erre reagálnak. :)
Tényleg, kéne indítani egy petíciót is:
www.petitionspot.com/

Nagyjából annyiból áll, hogy aláírják pár ezren (email kell hozzá meg név), aztán el lehet küldeni az eredményt az Apple-nek mondjuk.
Az fontos, hogy valami kézzel fogható eredménye legyen az oldalnak. Azért jó a Digg, mert számolja hányan diggelték. Ha csak simán sokan látogatják az oldalt, az önmagában még semmi.

Ezért is lenne jó egy petíciót is indítani, az is mutatná a számokat.
Crunchgear = HTTP 500 Internal Server Error

:-)
A kezdeményezés dícséretes.
Szomorú, h ilyesmi kell egy jobb supporthoz, és nagyon sajnálatos, h a magyarországi eladásokat (és így a júzereket) néhány (jónéhány) cég kb. Ugandával, Kenyával, és más afrikai országokkal sorolja egybe, pusztán a számokat nézve.

Nem kell minden cégtől a magyar support, de legalább az angol levelekre válaszol6nának. (volt néhány harmatos próbálkozásom itt-ott, de max. automata választ kaptam -tisztelet a kivételeknek)

Ezek a cégek egyszerűen azt nézik, hogy X db eladott gép/szoftver miatt nem éri meg foglalkozni velünk.
Remélem sikerrel jártok.
Mit kíván a Magyar Nemzet? Magyar nemzeti Apple brand-et!

konnektor.org/index.php/2008/03/we-want-apple-hungary/

És hiába a lengyel példa, azért ők egy kicsit nagyobb piac. Az osztrákoknak is csak nemrég lett itunes store-juk, igaz ők legalább saját anyanyelvükön használhatják az osx-et... És érvényes náluk a világgarancia. Végülis engem nem érdekel, hogy most mother-ship vagy sem én csak az szeretném, hogy ne legyek zs osztályú ügyfél. Amikor pont annyit fizetek mint a szomszédok.
Charybdis: bar a peticio tunik logikusnak, megis valoszinuleg ez a megoldas a hatekonyabb. A peticio arrol szol, hogy kapnak egy 5000 e-mail cimes listat, es senki se hall rola, aztan vagy lepnek, vagy nem. Itt meg nehany tiz ember ugyes SEO manoverekkel olyan negativ PR-t csinalt, hogy arra valoszinuleg inkabb reagalnak. (Engem amugy nem erdekel a kezdemenyezes, de erdekes a hatas.) A kerdes csak az, hogy eleg sokaig a felszinen (a google felszinen) tudjak-e tartani.
jah, ez csak a kezdőbump, ha nem frissül meg linkelik akkor hátrább eshet gyorsan
Erre kellene egy jó kis Google bombing: kíváncsi lennék, mennyi link kellene az oldalra "Apple" szöveggel, hogy a Google.com-on legalább top3-ba kerüljön a lap "apple" keresőszóra...