Itt a lapozható Google-hirdetés

Egy ideje már látni lehetett adsense-es hirdetéseknél a kis lapozóikonokat, melyekkel a netező lépkedhet a hirdetések között. Mostantól hivatalosan is része a Google-hirdetéseknek ez a fícsör.

Annyit kell tudni, hogy a hirdetési bevételekre nincs közvetlen hatással, ha valaki jobbra-balra lapozgat a hirdetések között. Viszont a Google nyilván a relevancián szeretne javítani azzal, hogy a netezők számára lehetővé teszi a hirdetések "leszavazását".

Mert amikor egy adott Google-hirdetést továbblapoz a netező, azzal valójában azt mondja ki, hogy "lehet, hogy releváns ez a hirdetés, de engem nem érdekel". Gondolom a Google ezt a plusz információt kísérli meg mostantól felhasználni saját hirdetési rendszerének javítására.
Címkék: google hirdetés adsense
2008.04.03. 09:58. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A hirdetéseket az emberek amúgy is alig nézik. Nem nagyon hiszek abban, hogy valaki nekiáll még azokat lapozgatni is. 10 ismerősömből 6-nak ad-blocker fut a gépén. Ők még egy sima bannerre sem kiváncsiak. Én sem túlzottan.
andrei: ennek ellentmond az a tény, ami a havi kis csinos csekkeim kiállítja :)
Egy ideje megvan ez a lapozós dolog, nem hiszem, hogy nagyon használnák.
Nekem az a tapasztalatom, hogy ugyan hoz bevételt a Google (annó én is kerestem vele elég rendesen), de ma már elég sok látogató tiltja például a javascript futást (ami a google hirdetések egyik alappillére). Ennek ellenére például WP alapú oldalakon, ahol a js követelménye a kommentelésnek, sokan bekapcsolják (időlegesen).

A csínos csekjeid lehetnének még csínosabbak. Ismerem a google adsense/adwords kombót. Tudom, hogy milyen látogatói bázis mit képes hozni. Én nem voltam nagy hal, az átlagos havi bevételem megállt 250 és 300 dollár között (pörgős hónapokban elment 5-600-ig). Tudom a látogatói visszajelzésekből, hogy miért volt elenyésző ez a bevétel. Mert mindenki valamit blokkolt. Sokszor amúgy is irreleváns vagy karitatív hirdetések mentek, stb. Pedig-pedig a mobil, it vagy pénzügyi szektor elég sok hirdetést tol be a gugliba.

A Te oldaladat is megértem, hiszen van bevételed a hirdetésekből és ez kellő ellenszolgáltatás. Én csak azt próbáltam leírni, hogy az embereknek már mennyire elegük van a hirdetések minden formájából.
mi van?
lapozó hírdetés? hogy ez mekkora hülyeség.
Ha valaki céltudatosan keres, akkor biztos nem így fogja keresni...
OFF:
Miért van az, hogy már napok óta régebbi tartalmakat hoz le az Indexes rss? Pedig még a címet is akzualizáltam a netvibes-ban.
Ez jobb a kevesebb pénzből hirdetőknek, így ők is láthatóvá válnahtnak.

Mert gondolom ha visszafelé lapozunk, akkor a kisebbet licitálók hirdetései kerülnek elő.
Nah, nijncs 1 darab hirdetésem se, mert egy okos kis programocska blokkolja mindet. :D

De ha épen ki van kapcsolva, vagy nem itthonról netelek, akkor sem kattingatok a hirdetésekre...
Adblockolás tekintetében nem hiszem hogy a Webisztán olvasói jó merítésnek számítanának. Lehet hogy 1-2%-nyi felhasználó blokkolja a javascripteket, de a fejemet teszem rá, hogy a netezők legalább 95%-a nem blokkol semmi ilyesmit.

A bannerek blokkolása már szélesebb, de ott sem hinném hogy 10-15%-nál több.
Jaja, egyetértek Vén Mártonnal, szerintem elenyészően kevés az ennyire tudatos, hirdetésblokkoló netező - persze a bannervakságban (vagy jelen esetben AdWords/AdSense-vakságban) szenvedők (már amennyire ez szenvedés) száma ennél jóval magasabb, de ha olyan nagyon immunisak lennének a felhasználók a reklámokra, akkor a Guglinak nem lett volna a tavalyi év utolsó három hónapjában 3,21 milliárd dollár bevétele...