A Yahoo megpróbálja kihasználni nyilvános megaláztatását

Amint írtam, szerintem a Microsoftnak nagyon fontos kommunikációs győzelme volt a hónapokig tartó "fel fogjuk vásárolni a Yahoo-t és kész" ügy. Még akkor is, ha végül nem voltak hajlandóak akkora összeget az asztalra tenni, ami a Yahoo menedzsmentje számára is elfogadható ajánlat lett volna.

Úgy tűnik, érzik ezt a fajta kommunikációs momentumot a Yahoo-nál is. Jerry Yang, a Yahoo vezérigazgatója blogjában azt írja, hogy
We know the spotlight will probably stay on us for a while. That’s fine — we have a clear path ahead and momentum to build on. And thousands of dedicated Yahoos around the world who have held up well to scrutiny. It’s now up to us to show what we Yahoos can really do.
Amíg a Microsofttól nem is várhatunk mást, mint hogy beledugja néha az orrát az online bizniszbe, és jónapot, addig a Yahoo-tól ez nyilván kevés lesz. Számukra a mérték nem a New York Times címlapján való megjelenés, hanem a pénzügyi eredmények, innovációs törekvések felmutatása a Google-hoz képest.

A Google nagyon kemény ellenfélnek bizonyult a Yahoo számára. Egyrészt a Google saját erejéből egyre sikeresebb szolgáltatásokkal rendelkezik, másrészt stratégiai zsenialitásról tettek tanúbizonyságot, például a YouTube vagy a DoubleClick felvásárlásakor. Harmadrészt pénzügyi/online hirdetési oldalon sikerre vittek egy olyan modellt (AdSense/AdWords), melyről korábban álmodni sem mertek az online tartalomszolgáltatók.

Ehhez kellene a Yahoo-nak felnőnie. És bármennyire is erőlködik Yang, ez a mostani microsoftos feszkó egyáltalán nem fényezte cégét. Sőt.

Bár ami igaz, az igaz: némi empátiát és együttérzést begyűjtöttek azzal, hogy megpróbáltak ellenállni (sikerrel) a nagy behemót étvágyának. Mégha részvényeseikben nem is sikerült tartaniuk a lelket és a bizalmat...
Yahoo’s second-largest shareholder said in an interview Sunday that he would have considered selling to Microsoft for slightly more than the $33 a share the company offered, yet for less than the $37 a share that Yahoo’s board insisted on. (New York Times)
Címkék: microsoft yahoo üzlet
2008.05.05. 09:49. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vagy az újságírók nem fényezték akik a sorok kozott is sorokat olvastak és huhogtak megállás nélkül. És így lesz a semmiből valami.
Ki tudja, az egész csak egy nagy spekuláció... Vagyis eddig tiszta, hogy az volt, de lehet, hogy ezután is az lesz. Ki határozza meg, hogy hová kell a Yahoo-nak felnőnie? Ez egy nagy baromság...

Megkérdezhetem, hogy a cikk írója használja a Yahoo szolgáltatásait? És ezzel egyidőben a Google szolgáltatásait is? Lehet, hogy az utóbbiban több a lehetőség, de szerintem az átlagfelhasználók úgysem használják ki az összeset. Amúgy szerintem ennyi bőven elég is. Persze néha ugye kell az újítás, mert hát olyan "igényes" világban élünk, de eddig a Yahoo simán tartotta a lépést. Elképzelhetetlen számomra, hogy ezek után ne tudja tartani...

Nagyon fontos az is, hogy azokon a helyeken, ahol eddig is a Yahoo volt a népszerűbb, ott ezután is az fog maradni még egy jó ideig. Én úgy látom, hogy mostanában már az is nagy eredménynek számíthat, ha meg tudja tartani a felhasználók számát.
Persze, csak a cégeknek nem felhasználó, hanem pénz kell. A Google a webkettőnek nevezett lufi jó nagyra felfújásával elérte azt, hogy gyakorlatilag szépen lassan monopol helyzetbe kerül a hirdetési piacon, most már lassan az offline piacot is meghódítja, és ezt nem nagyon fogja föl senki.

Én idáig az összes webkettes szolgáltatásnak ezt az egy nagy bevételi forrást tudom elképzelni: a reklámot.
A felhasználóknak, ha van ingyen szolgáltatás, akkor az kell. A Google a tetemes reklámbevételeiből röhögve fizeti az Univerzum legjobb programozóit, az összes webes szolgáltatását, irdatlan készpénztartalékai vannak, és arra is kényelmesen jut pénz, hogy tönkretegye a két fő konkurensét.

A Yahoo és a Mircosoft ugyanis jómunkásemberek, és arra vannak szorítva, hogy azt árulják, amit termelnek: a M$ a Wint és az Office-t, egy darab ennyi és ennyi, a Y! a fizetős Mailt és a Picasát.

A többi kis cég meg jelenleg a buborék hátán ül, élvezi a goodwillt és a feléli befektetéseket, egyszer ezt már láttuk kipukkanni. A Google látszólag látványos (nekik nem annyira komoly) felvásárlásokkal kurva magasra árazza be az egész szakterületet (Facebook=15,8 mrd USD), dől a pénz, és mindenki elhiszi, hogy kolbászból van a kerítés, ami csokoládéba van mártva, ami a szádban olvad, és nem a kezedben, persze.

Amikor jön a nagy válság, a részvények kinullázódnak, és ebből a kockázati tőkét égető kicsik is, amikből a Gugli majd nagybevásárlást rendez, diszkontáron.

Ami a többi céget illeti: akinek elég készpénztartaléka van (max a M$) vagy vannak független (=reklám-) bevételei (a Y! erre modult is, és sztem az M$ is), az túléli ezt, és akkor esetleg el fognak jutni a normálisan működő, nem túlhypeolt piacig. A Yahoonak egyelőre embereket kellett elbocsátania, ami lehet nagyfokú előrelátás is, de lehet gáz is.

Ami a lényeg: vastagon meg fogjuk ezt mi fizetni, ha nem jön egy újabb paradigmaváltás.

Én a magam részéről már vagy fél éve azon töröm a fejemet, hogy létezik-e olyan rendszer, ami nem ezekkel a peremfeltételekkel megy (nem reklámból él), de nem tudtam ilyet kisütni. Kérdés, hogy lesz-e.
KGyST:

A Yahoo a flickrt árulja, nem a Picasát. Mert a Picasa a googleé
Yahoo! vagy a Google kozott kellene választanom, tuti, hogy a Googlet választom.

A Yahoo! csak pár szolgáltatással rendelkezik a Googlehoz képest, de most valjuk meg.
Azért a minoségén volna még javítani.

Én a Googlenál minden szolgáltzatást használok (iGoogle, Gmail, Blogger stb...), addig a Yahoo!-nál csak a Yahoo! Mail-t.
Nem olyan megbízhetó mind a Gmail az tény, de a korlátlan tárhelyével nekem pontosan megfelel.
KGyST: >Én a magam részéről már vagy fél éve azon töröm a
> fejemet, hogy létezik-e olyan

Letezik, termeszetesen. Csak nem gugli meg Y! meretben. A szuk piacokon a specializalt igenyek kiszolgalasaert cserebe fizetnek a felhasznalok. Csak meg kell talalni a rest, es persze valoszinuleg nem leeg a magyar piacra celozni (mert kicsi es mert itthon azert joval kisebb a fizetesi hajlandosag).

Ebbol senki nem fog google-t epiteni, de nem is feltetlenul kell.
Imrityinko:

Azért szólj, ha a Google-nál megtalálod a Yahoo Pipes megfelelőjét, azt azért megnézném. (Nekem az az egyetlen Y! szolgáltatásom)
KGyST

Hosszútávon a felhasználók megtartása sokkal kifizetődőbb, mint a pillanatnyi kapzsiság. ;)
És be kell vallani, a Yahoo-nál jelenleg nincs sok más opció...

Egyébként én a Yahoo-val teljesen meg vagyok elégedve, bár nem titkolom, hogy anno nagyrészt azért részesítettem előnyben azt, mert nálunk (Romániában) nagyjából mindenki azt használja.

A Google Mail is nagyon cuccos, blog szolgáltatással sincsenek bajok. Szóval nálam a kettő kényelmesen elfér egymás mellett, és nem tervezem, hogy lemondjak valamelyikről is.
Románia Yahoozik? Ez érdekes, nem tudtam. Egyébként nyilván mindenki a igyekszik a legjobbakat választani, persze. Én szeretnék M$ cuccot is használni, csak még baromira nincs olyan. Meg (használható) Inda cuccokat is, ha már erre járunk.

Imrityinko: A Reader az baromira nem a Pipes :) Readert is használok egyébként.

Viszont el
Nem érzem helytállónak ezt az állásfoglalást. Maximum riszpekt Yahooéknak, nagyon klassz, innovatív kis cég ez, ráadásul nekik is volt néhány jó befektetésük (mond valakinek valamit az pl. hogy FlickR?). Én valamiért szivesebben tartom a fotóimat a Yahoo szerverein, mint hogy egy internethez totálisan debil, őskori mammut tárolja azokat, ahol egy minden testpólusán át izzadó, bekokainozott őrült ugrálva, hörögve ordítva buzdítja a megfélemlített fejlesztőket produktivításra időnként. És akkor még csak arról beszélünk, ami nyilvánosságra került. Ha ehhez a disznóhoz kerülnek a fotóim, az a yahoo/flickr accountom azonnali törléséhez vezetett volna, és biztos vagyok, ezzel nem vagyok egyedül. Másrészről, most őszintén: Milyen ember az, aki pl. MSN messengert, hotmailt használ? Lehet-e értelmes ember? Vagy egészséges? Nyilvánvaló, hogy vagy rohadtul igénytelen, vagy egy megvezetett retard, és most nagyon nagyon diplomatikusan fogalmaztam. Köszönöm a figyelmet.