Rendeljünk b-á-r-m-i-t a weben

A fogyasztói kultúra teljesen új korszakba lépett, mikor megjelentek az első, rendszeresen online vásárló emberek. Online vásárolni több szempontból is addikció: egyrészt nagyon-nagyon egyszerű, másrészt sokkal nagyobb a választék, hiszen a világ összes termékéhez hozzáférünk. Harmadrészt sokszor még spórolhatunk is.

Én például rendszeresen vásárolok a brit Amazontól, a LaFraise-től, az eBay-en, és egy sor tech/geek termékeket forgalmazó szájton. Aktívan használom az árösszehasonlító szájtokat (magyarokat és amerikaiakat egyaránt).

Ha az ember unatkozik, könnyen hajlik arra, hogy meglepje magát egy könnyed webes pénzköltéssel. Pont ezt a fogyasztói addikciót igyekszik kihasználni a SomethingStore. A vállalkozás arra épít, hogy vásárolni önmagában is jó dolog. Tíz dollárért lehet megrendelni a Valamit. Amiről nem tudjuk, hogy micsoda, viszont minden hónapban jól meglepődhetünk, amikor jön a postás vagy a futár. Még nem próbáltam ki, úgyhogy nem tudom, hogy az USA-n kívülre is szállítanak-e. (Sajnos a szájton nem találtam ezzel kapcsolatos infót.)

Kicsit hasonló - múlt hónapig előfizetőjük is voltam - a StartupSchwag (az egykori ValleySchwag utóda), mely havonta küld egy csomagot, legalább egy pólóval és nagyon sok matricával. Főként kaliforniai startupok reklámtermékeit tartalmazza a pakk. Szórakoztató, és egyben informatív módja ez a "lepjük meg magunkat" fogyasztói mentalitásnak.
Címkék: vásárlás üzlet
2008.05.14. 08:51. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát van bája, de én nem bánnám, ha csak az USA-ba szállítanának.
Amellett, hogy az üzleti modell a legdurvább pazarlást erősíti, azoknak a khm.. átgondolatlan fogyasztóknak, akik 10 dollárosokkal szeretnek dobálózni, inkább az én számlámat kéne megcélozni.
a LaFraise -re, hogy lehet Magyarországról felregisztrálni?
már rendeltem is egy pólót a LaFraise-től. Szupportív post :)
zipi:

csak rakd a megrendelt árut kosárba, aztán bal oldalt a menüben -> order now -> new member -> regisztrálásnál pedig válaszd ki Hungary-t mint országot.

Remélem nem a who the fuck is godzillát szúrtad ki Te is magadnak :)
@sifti85: pedig az az egyik legjobb.

HH ezzel most nem csinált jó üzletet, mindenhol össze fognak vele keverni! ;)
jó ez a LaFraise, de én szvsz jobban szeretném, ha a Threadless is szállítana Mo-ra. Bár lehet most kellene a LaFraise-től rendelni, amíg még szállítanak hozzánk...
@Selion_: tudom, azért félek hogy egyszer szembejön velem az utcán :)
jah, már megtaláltam, csak előszőr az amerikai oldalon próbáltam regelni4
Már régóta gondolkozok rajta, és most a cikk kapcsán eszembe jutott, vajon van-e olyan, hogy pólótervező szolgáltatás, ahol csak olyan egyedi mintájú pólókat csinálnak, amit én tervezek/kérek.
Teljesen igénytelen ember vagyok, úgyhogy részemrol a vásárlás abból áll, hogy reggel ha kedvem van elmegyek uzletbe, megveszem a kaját.
Ha nincs kedvem, akkor marad a tegnapi.
Kár hogy „bármit” lehet rendelni, meg zsákbamacsekot, de ha az ember specikfikusan szeretne valami ritka dolgot, azt jó eséllyel nem szállítják to Hungary :(