Mi lesz a Firefox 3.1-ben és a Firefox 4.0-ban?

Bár még csak az RC1-nél tart a Firefox 3.0, azt is lehet tudni, hogy egy sor fícsör kimaradt ebből a verzióból, egyszerűen azért, mert nem lett kész időre. Ezért a Mozilla még év vége előtt kiadja a Firefox 3.1-et, mely a Mozilla alelnöke szerint a következőket fogja tartalmazni:
XHR, native JSON DOM bindings, ongoing performance tuning,  awesomebar++, better system integration, etc
Az ígéretek szerint a 3.1 még jobb teljesítménymutatókkal fog rendelkezni, mint az amúgy meglepően gyors Firefox 3.0 RC1. A Firefox 3.1 kifejezetten a fejlesztői igényeket kívánja majd kielégíteni. Elsősorban a szájtközi XHR-ek támogatásában várható változás.

A Firefox 3.1 várhatóan 2008 legvégén jelenik meg. A tervek szerint rá egy évre jön majd a Firefox 4.0, melyről az alelnök egyelőre sejtelmesen csak annyit mondott, hogy
Firefox 4 will incorporate some of the more aggressive platform improvements in Mozilla2.
Címkék: dev firefox
2008.05.20. 16:08. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mit szóljak! 204 megával ül jelen pillanatban a FF a memóriában és még nagyon el sem engedtem magam. Az extension-ök fele (Google-k nagy része) nem működik.

Ettől függetlenül gyors meg minden, dehát azért van még mit fejleszteni... :-(
szerintem a 200 mega korrekt, mégis mit szeretnétek? 640kbyteba férjen bele minden? akinek nem jön be ez használhat lynxet, vagy ha az is sokat eszik akkor ott a telnet.
AZso. Ha az FF3 RC1-ről beszélsz, csak akkor olvasd tovább.

Figyu. Te mit vársz egy fél hete elérhető új verzió böngésző kiegészítéseitől? Az nem a Mozillán múlik hogy a kiegészítők kiagyalói és jelenlegi készítői mikor teszik hozzá kompatibilissá.
Szóval az M-nél azt hiszem elég jól csinálták amit csináltak. Amiért sírsz az nem rajtuk múlik.
Egyébként meg ki tudja mennyi kieg.-van a gépeden az FF-hez? /Meg hogy menni tartalmaz ilyen olyan kémprogramokat. De 204 MB sztem sem a világ vége.
A 200MB valóban nem kevés, de azért annyira nem is sok. Azért ha belegondol az ember, hogy egy egyszerű oldal esetében hány apró DOM elemből áll össze az oldal, csak egy ilyen elemnek hány propertije van stb., szóval van mit tárolni.

Abban viszont bízom, hogy végre túllépünk azon, hogy 1-2 óra netezés/fejlesztés során 1GB-ot eszik az FF, döglődik és újra kell indítgatni.

Üdv,
Felhő
na, elobb kiserletkepp felinstallaltam a ff3 rc1-et, kulon folderba. vmi gaz lehetett vele, mert egyreszt indulasnal lefagyott az "extensionok kompatibilitasanak ellenorzese" cimu ablakon (btw, megis, ha kulon folderbe installalom, akkor mi a faszt keres a ff2 folderemben?), aztan cancelra elindult, de semmilyen oldalt nem tudott letolteni. ugy dontottem, hagyjuk a fenebe, ugyhogy uninstallaltam (eleg nehez volt, mert nem csinalt kulon linket maganak az all programs ala, de lehet, h ezt en allitottam be, mindenesetre megkerestem a program filesban az uninstall.exet). elinditom, erre megkerdezi, h torolje-e a personal settingset. mondom, persze. megse fogom kezzel torolgetni a foldert utana, nemde? na, erre letorolte a ff2 folderbol az osszes addont, plugint, minden beallitast, a letarolt jelszavakat.

szoval szopjanak le.
oke, ne is mondjatok semmit, persze az applicaton data-ban tarolja a beallitasokat, es az uj verziohoz nem csinal uj foldert. ehh.
Egyszer már én is szeretnék azon bosszankodni, hogy az Explorer az uninstall során letörölte a kedvenceimet és minden ilyesmit... A Firefox egy ingyenes és egyébként teljesen jó program, a hiba persze zavaró, de azért nem hinném hogy ennyire. Az Explorerért meg ugye mindenki fizet (jó persze másért is) és azt még le sem lehet szedni! Én inkább erre mondanám, hogy sz****nak le...
Hát. A beta5-től használom. Már akkor is imádtam. Persze, idő kell amíg tökéletes lesz. De ha valami nem tetszik, akkor írd át és ne azt várd hogy mások megcsinálják helyetted. Ennyi.
Szeretem ezt a böngészőt. Mióta az agyamat tudom, ezt használom.
Egyelőre kiegészítő még nincsen meg hozzá, ti hogyan méritek a sebességet?
Kopp kopp. Operás vagyok :)

Amúgy mindenhol foxit használok (már ff3rc1-et) a saját gépemen kívül, de néha még ott is.

Nagyon szép és jó, tetszik, gyors, viszont ahhoz, hogy elérje azt a funkcionalitást, amit az opera out-of-the-box tud, fel kell telepíteni legalább 5-10 addont, amik beletolják magunkat a menükbe, lassítják az indítást, és eszik a memóriát, ráadásul ilyen verzióváltásoknál eltelhetnek hónapok is, mire kompatibilissé varázsolják az add-ont (hadd ne ecseteljem, hogy a legnépszerűbb add-on, az adblocker kb. két hétig n/a volt ff3b5-re, addig meg örülhettem, ha az index kezdőlapján megtaláltam a lényegi tartalmat).

Végszóval, át akarok térni. De valahogy nem megy... :\
web0.1: felre ne erts, en imadom a ff-ot, csak kurvara idegesit, h egy release candidate-et nem lehet ugy felrakni, h parhuzamosan es fuggetlenul fusson a jol bevalt korabbi verziotol, az meg plane, h (persze nagyreszt a sajat hulyesegem miatt) most szedhetem ossze ujra az addonokat, allithatom be ujra a megszokott feluletet, talalgathatom, mik voltak a passwordjeim a tobb honapja nem latogatott siteokon, es nem utolsosorban toprenghetek, h milyen bookmarkjaim tuntek el. es ilyen esetekben nem vigasztal, h az ie sokkal szarabb.

btw, ie leszedese: inetexplorer.mvps.org/answers/8.html

monnyuk nemtom, mennyire mukodik, munkahelyen kell az ie, de majd otthon kiprobalom.
wice: A gáz sajnos veled van.

"kulon folderbe installalom"
Lol, még Windowson is csak kb. 10 éve volt utoljára divat, hogy a telepítési mappába kerülnek a személyes beállításaid is.

"na, erre letorolte a ff2 folderbol az osszes addont, plugint, minden beallitast, a letarolt jelszavakat."
Onnan nem törölt le semmi beállítást mivel ott csak a program futtatásához szükséges fájlok vannak, nem a felhasználói beállításoké.

"csak kurvara idegesit, h egy release candidate-et nem lehet ugy felrakni, h parhuzamosan es fuggetlenul fusson a jol bevalt korabbi verziotol"
Ismét tévedés. Természetesen lehet futtatni a kettőt egymástól függetlenül teljesen más beállításokkal. A külön profilok létrehozása Firefox-ban szerintem már akkor benne volt amikor még Phoenix-nek hívták. Ha azóta nem találtad meg és Google-n sem tudsz keresni az a te bajod.
frank: koszi, bazmeg, de ha mar ennyire jofej vagy, eszrevehetted volna, h magamtol is rajottem, h en basztam el, lol. az meg biztos igaz, h lehet kulon profilt letrehozni, de a telepiteskor csak annyit ajanlott fel, h a Mozilla Firefox helyett masik folderba installaljon, es sajnos az ujjambol nem sikerult kiszopnom, h beallithatok vhol uj profilet is, mert hasznalnom sose kellett ezt az opciot (tortenetesen maga a profile szo is ismeretlen volt elottem). es termeszetesen mielott megtortent a baj, eszembe se jutott, h az uj profilerol nekem kell gondoskodnom (megintcsak, ha eszembe jutott volna, akkor se biztos, h kitalalom, h pont a "profile" szora kell keresnem google-lel), utolag meg mar baromi sokra megyek ezzel az informacioval, ugyhogy talan nezd el nekem, h nem kezdtem el kutatni utana, hanem egyszeruen kiadtam itt a duhomet.

ja, es ha szabad, megkockaztatnam, h netalantan, esetleg egy ici-picit user friendlybb megoldas lenne, ha custom installnal a firefox felajanlana, h uj profilet csinal, es elmondana, mi ez, es mire jo.
"eszembe se jutott, h az uj profilerol nekem kell gondoskodnom"
Mivel nem is kell, akik frissítenek azok azért frissítenek, hogy az új verziót használják, az eddigi beállításaikkal ez kb. minden normális programnál így van. Akkor kell új profil ha pl. a kettőt párhuzamosan akarod futtatni.

"tortenetesen maga a profile szo is ismeretlen volt elottem"
Elég baj, mivel a release notes-ban is szó van róla. User error.
"Mivel nem is kell, akik frissítenek azok azért frissítenek, hogy az új verziót használják, az eddigi beállításaikkal ez kb. minden normális programnál így van."

ja, foleg egy release candidate-nal, amit nyilvan nem csak azert rak fel az emberek 90%-a, h megnezze milyen.

"Elég baj, mivel a release notes-ban is szó van róla. User error."

ha te el szoktal olvasni minden release notes-ot, akkor gratulalok, de en csak kiprobalni akartam az uj ff-ot, nem diplomamunkat irni belole.
egyebkent szivesen megsporolom neked az erofeszitest, h tovabb kelljen nagykepuskodnod: igen, felfogtam, h ha ovatosabb lettem volna, es installalas elott elolvasok egy tonna dokumentaciot, akkor elkerulhettem volna ezt a balesetet.
"azert rak fel az emberek 90%-a, h megnezze milyen"

Akiket én ismerek azért rakták fel, hogy használják, nem pedig azért, hogy nézegessék. Ettől függetlenül felrakni és nézegeti is lehet mindenféle bűvészkedés nélkül. A profil az továbbra is arra vonatkozik ha párhuzamosan akarod futtatni.

"ha ovatosabb lettem volna, es installalas elott elolvasok egy tonna dokumentaciot, akkor elkerulhettem volna ezt a balesetet"

Megint egy demagóg szöveg, amikor bejelölted, hogy távolítsa el a személyes beállításaid akkor megjelenik alatta a figyelmeztetés:
"Ha ezt a lehetőséget választja, az összes könyvjelzője, mentett jelszava, sütije és testreszabása törlődik. Ha később a Firefox egy másik verzióját tervezi telepíteni, fontolja meg ezeknek az adatoknak a megtartását."
Ez történt? Igen.
frank, te egy idiota vagy! nem erzem miert jo embereknek, hogy kb ok nelkul belekotnek egy masikba, termeszetesen szemelyeskedessel vegyitva. tudom, most en is azt teszem, de undorito ez a stilos, amitol csopog az osszes blog. nem hiszem el, hogy nem lehetne ezeket a nagy problemakat anyazas nelkul elintezni. persze gondolom, hogy van egy csomo ember, akit szopatnak egesz nap, aztan itt kemenykedik este, de ettol meg nem lesz jobb senkinek sem! na mindegy, piciket OFF volt!
frank: osszefoglalom, mert latom, meg mindig nem erted. felraktam a ff3rc1-et, de nem ugyanazt a profilet akartam neki (habar nem tudtam, h igy hivjak). megkerdezte, h a default folderbe pakolja-e, erre en adtam neki egy uj nevet. mast nem kerdezett, ezert en _naivan_ felteteleztem, h ezt azert kerdezi, h ugyanazokat az adatokat hasznalja-e, mint a mar fennlevo ff2-nel. (btw, halvanyan remlik, h jopar eve, amikor ff1-rol valtottam ff2-re, mintha kerdezett volna ilyen "csinaljak-e uj profile" dolgot, tehat valszleg emiatt szamitottam ra tudat alatt, h most is lesz ilyen.) nyilvan ha jobban ertenek a windows meg a firefox technikai reszleteihez, akkor rajottem volna, h nem errol van szo, de mivel eddig nem kellett ilyesmivel foglalkoznom, ezert nem is neztem utana. kicsit meglepodtem, h az osszes bookmarkom es addonom megjelenik az uj bongeszoben, de (megintcsak _naivan_) felteteleztem, h automatikusan beimportalta oket.

ezek utan aztan mar hiaba irta ki a figyelmeztetest, h le fog torolni mindent, mert azt hittem, uj profileom van a ff3-hoz es azt fogja torolni. ahhoz, h tudjam, a regit fogja torolni, valszleg el kellett volna olvasnom egy rakas doksit, amikre korabban nem volt szuksegem, es most se tudtam, h szuksegem lenne ra.

remelem most mar vilagos, mirol beszelek.
bl: Eddig te voltál az egyetlen a hozzászólók közül akik teljesen értelmetlen, nulla információtartalmú, felesleges hülyeséget hányt ide. Gondolom - ahogy írod - szopattak egész nap azért jöttél ide estére powerkodni, te maki... :)
wice: A lényeg, hogy mostmár tudod hogy működik, a másik meg, hogy mindig legyen biztonsági mentésed...
Érdekes, nekem simán felment eddig minden verzió az előzőek mellé, pedig még a merevlemezen az 1.0 is fent van. Bármikor elindíthatom, egy rövid plugin-teszt után el is indul. Mindegyik _ugyanazt_ a profilt használja, mégis minden megy gond nélkül. A felhasználóbarátsággal sincs gond, hiszen pontosan rákérdezett, hogy törölje-e a személyes dolgaodat. Namost ha valaki az igenre nyom, ne csodálkozzon, hogy a program azt csinálja, amire utasították. Ezután a programot szidni azért, amiért megtette, amire a felhasználó kérte... no comment
(Azért az is "tetszik", hogy vannak, akik feljönnek ide pusztán kötekedni, meg másokat ócsárolni. Midnegy, ez egyedül őket minősíti, mint ahogy az egyesek által használt stílus is.)
Egy programot meg talán nem az alfákból, bétákból és RC-kből kellene megítélni, ezek pont arra hivatottak, hogy a hibákra, hiányosságokra fény derüljön, illetve ha valami szolgáltatást még nagyon hiányolnak a termékből, azt még esetleg megvalósítsák. Az optimalizálás a legutolsó lépések egyike, így egy RC1-től még messze nem várható el, hogy olyan gyors és kicsi legyen, mint a végleges termék.
U.i.: azért a Firefox2-n is keményen kellett munkálkodni, hogy 1-2 óra alatt 1 giga memóriát egyen. Nekem reggeltől estig, sőt, éjszakára bekapcsolva hagyva sem nagyon ment fél giga fölé. A hármas verziót meg meg lehet nézni, mennyit fogyaszt. ;-)