Nielsen: a netezők egyre önfejűbbek

A netezők azt szeretik, ha a webszájtok egyből a lényegre térnek. Egyre kevésbé tolerálják a szerkesztői válogatásokat, a szerkesztett tartalomajánlókat. Szóval a netező maga akarja megtalálni az őt érdeklő tartalmakat a weben. Neki ne ajánlgasson itt senki semmit. Kábé így foglalható össze Jakob Nielsen usability atyaúristen véleménye.
In 2008, said Dr Nielsen, only 25% of people travel via a homepage. The rest search and get straight there.
Mármint ezen érv mentén jut el oda, hogy egyre nagyobb szerepe van a weben a keresőknek. És a Google-t csak egyféleképpen lehetne lenyomni: ha valaki egyszerűen jobb keresőt csinálna mint ők. Merthogy a netezők sokszor nem találják meg a webkeresők segítségével a vágyott információt.

Szóval még mindig lenne mit tökéletesíteni a keresőkön. Én nem nagyon emlékszem - a Mahalo kivételébel - komolyabb próbálkozásra. Mondjuk részemről annyi van, hogy ha filmekről akarok valamit megtudni, akkor nem a Google-ban, hanem a YouTube-ban keresek rá arra, hogy "<filmcím> trailer". Mert a Google-on nem mindig kapom meg az első találatok között a filmelőzetest. De azt nem hinném, hogy mostanában bárki is azon dolgozna a piacon, hogy megverje a Google keresőjét hatékonyságban vagy relevanciában.
Címkék: google keresők usability mahalo
2008.05.25. 18:17. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Mert a YouTube-on nem mindig kapom meg az első találatok között a filmelőzetest."

Itt a Google-ra gondolsz inkább, nem? :)
Én nemrég kezdtem el dátum alapján szűkíteni a keresési eredményeket. Elég jó kis funkció. Pl. ha arra keresel rá, hogy x hardverből vagy szoftverből mikor várható frissítés, akkor érdemes a max. 1 hetes tartalmakat keresni csak, hiszen a legfrissebb infók kellenek csak.

Vagy pl. arra keresek rá, hogy "Firefox market share", akkor is nyilván a max. 1 hónapos tartalmak között keresek. Ez a módszer sok időt spórol.
Mahalo... én a linkmegosztásukat használom, de röhej, hogy néhány linkemet visszadobja, mert nem amerikai (egy linkmegosztón!), és egy csomó linket nem enged megosztani pl: rasszizmus miatt. a múltkor a lifehacker egyik postját nem tudtam megosztani (most már jó).

szóval azért még nem a legszimpatikusabb. Viszont egyszerűsíti az életet: egyszerre elküldheti a linket facebookra, twitterre, del.icio.us-ra, ma.gnolia-ra. Azért ez nem rossz.
Azért az RWW csinált külön blogot
www.altsearchengines.com/
címmel, ők még reménykednek a versenyben.
amúgy a mahalo.com csak nekem crasheli a firefoxomat pillanatok alatt? mert ha igen, akkor lassan változtatnom kell rajta :(
"a netezők sokszor nem találják meg a webkeresők segítségével a vágyott információt"

Perszehogynem, ha egyszer nem tudnak kulcs szavakat készíteni.

Sok ember egyszeruen nem tud keresni, és utánna a keresoket okolja.

Ez olyan mind a kovetkezo példa.
Bill Gatesra akarok kereni, de kereso szónak azt adom meg, hogy "Batyu néger".
(Enyhe túlzással, de tobnyire így is van)

A kereso nem az elménkbol, hanem a kereso szavakból tudja, mit is keresunk, és ha az ember nem 'tud' keresni, akkor hiába bármilyen kereso, akkor sem fog találni...
@Imrityinko így van. a szomszédom a jelenlétemben (valami gond volt a géppel, és áthívott) keresett valamit a neten. Beírta, majd ment a tizedik oldalra (ugorjunk is a 10. oldalra felkiáltással). Nesze neked, PageRank :)
Lehet benne valami. Az index.hu-t én se nézegetem már. Csak a 24ora-t. Ott fel van sorolva minden időrendben, és kész.
És nagyon rosszul hat, ha az ottani "előzetes" nincs megszerkesztve, és az első pont után véget ér. (Főleg, ha az eredeti szöveg elejében van pont, és az nem is mondatvégi.)
A tartalom ajánlással nekem nincs sok bajom. Elvégre egy netes cikk úgy néz ki, hogy tele van linkkel, ha valaki jobban érdekelt, utánanézhet. Sőt, továbbmegyek: az igazán jó tartalmak szerintem a kommentekben vannak, amire amúgy google kereséssel az életben nem akadok rá. Azzal viszont mélységesen egyetértek, hogy az emberek többsége nem tud keresni. (Szerintem én sem vagyok a legjobb.) A google keresőmotorjának rengeteg funkciója van, mégis, általában nagyon ritkán megyek speciális keresésre, vagy bármi egyéb pontosítsásra.
Mondjuk részemről annyi van, hogy ha filmekről akarok valamit megtudni, akkor nem a Google-ban, hanem a YouTube-ban keresek rá arra, hogy " trailer".

Namost infókat keresel a filmről, vagy a trailerre vagy kíváncsi? :) Mert infókban inkább az imdb.com az erős.
Filmeknél: imdb esetleg port.hu
Zenénél: discogs, youtube

És tényleg tudni kell használni a keresőt mert aki jól használja az nagyon gyorsan megtalálja amit keres és az nem hátrány.