Hol van már a pénz abban a webkettőben?

Bár a közösségi szolgáltatások megjelenése alapvető hatással volt az internetezési szokásokra, még a legsikeresebb webkettes szolgáltatások sem voltak eddig képesek meggyőző bevételi eredményeket felmutatni. Kábé így foglalható össze a Financial Times - amúgy nem túl alapos - írása.

A cikk írója megjegyzi, hogy egyes szájtok immár negyedik éve kísérleteznek komoly bevételekre szert tenni, de mindezidáig nem jött össze nekik a nagy biznisz. Ha idevesszük még az amerikai gazdaság gyengélkedését, nem csoda, hogy a startupok háza táján konszolidációra számítanak a következő években.
“The capabilities that are coming with Web 2.0 are very profound,” said Devin Wenig, head of the markets division of Thomson Reuters. “The Valley is usually right, and it’s usually early.”
A helyzet az, hogy a webkettő végleg megváltoztatta a webet és a webkultúrát. A kérdés tehát nem az, hogy mi mást kellene csinálni. Hanem sokkal inkább az, hogy hogyan lehet a jelenleg sikeresnek bizonyuló szolgáltatásokból pénzt keresni. Nyilván a következő egy-két évben azt fogjuk látni, hogy a nagy és - legalábbis felhasználószám szempontjából - sikeres közösségi szájtok egyre agresszívebben fogják próbálgatni a különféle hirdetési megoldásokat. Üzleti oldalról nyilván a "monetisation" kifejezés mindenkinek egyre gyakrabban fogja elhagyni a száját.
Címkék: üzlet
2008.05.27. 16:02. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mindenki a "nagy ületet keresi"? A kicsi üzlet, tisztes haszon már smafu?
web 2.0 = dotcom lufi 2.0
hmm, ez meglehetosen erdekes, tekintve, h egy-ket eve az osszes web2-profeta, akinek feltettek a kerdest, h nem egy ujabb dotcom lufirol van-e szo, azt valaszolta, h nem, mert most teljesen mas modellt hasznalnak, nem fektetnek olyan szolgaltatasba, aminel nem vilagos, hogy fog bevetelt termelni, stb...
Én sem értem, miért csak a baromi nagy üzlet a jó üzlet. Én a közepes, sőt a kicsi üzletet éppannyira szeretem. :)
azért én pl. elvolnék a xing.com havonta 200.000 pro felhasználójával, akik az 5,9 Euro-t kiperkálják

ez ugyebár 1,2 M Euro havonta

képzelem, mennyit hoz a dolog a linkedin-nek, akikről bevallottan koppintották a xing-et
Azért nem feltétlenül kell dotcom lufi 2.0-ról beszélni, bár a végkifejlet ugyanaz lehet.

A fejlesztők csak akkor hajlandók valamit is csinálni, ha az pénzt is termel.
Jogos, és nem azért mert a kis üzlet nem jó üzlet, hanem mert minden fejlesztő, aki web2-es startup fejlesztésre adja a fejét, pont azért (is) teszi, hogy valami új és egyedit alkosson, amivel jóval több pénzt fog keresni, mint általában az "átlagos tartalmakat" fejlesztők.

A felhasználók meg nem lesznek hajlandóak pénzt adni egy olyan szolgáltatásért, amit (vagy amihez hasonlót, ill. eddig) ingyen megkaptak. Gyanítom, hogy az új dolgokért sem lesznek hajlandók fizetni, hisz ha eddig sem kellett semmiért, akkor most miért? Sőt! A legtöbbje személyes sértésnek fogja venni, ha valaki pénzt kér el egy amúgy új és érdekes szolgáltatásért.

Innentől kezdve meg az fogja meghatározni az egész közösségi web sorsát, hogy lesz-e elég működő és valamilyen szinten nyereséges szolgáltatás, ill. hogy lesz-e még 1-2 fejlesztő, aki elfogadja, hogy nem a nagy biznisz, hanem a közösség szolgálata a cél.

Ez persze csak egy tipp, de arra azért látok esélyt, hogy az ilyen típusú szolgáltatások nyílt projektekként fognak fennmaradni, amit kedvtelésből fejlesztenek a szabadszoftver érzelmű fejlesztők... No, mondjuk ez lenne az igazán közösségi web, amikor a nép csinálja a népnek magát a szolgáltatást is... :)
A nép csinálja a népnek, a cégek meg keresnek rajta, igaz-e? Az lenne a nagy ötlet. Hehe.
@tresh: Az a nap, amikor egy ilyen szolgáltatás kijönne, az lenne a napja, hogy én a Marsra költöznék, az biztos...
Nem web, de van olyan újság, amit az újság leglekesebb olvasói dobnak össze hónapról hónapra tök ingyen, mert elcsöppennek, ha meglátják nyolcas Arial Italickal szedve a nevecskéjüket egy cikk vagy egy kép alatt. A lap kiadója meg minden hónapban zsebrevágja a nyereséget...

Egyébként szerintem egy csomó ember (nyílván
Szakyster egyetértek, szerintem is gáz, hogy mindenki, főleg itthon, jó magyar módr a 1 perc alatt kar milliomos lenni az interneten a web2 segítségével. Szánalmas. Minden üzlet, mégha web2 is rengeteg munkával és kockázattal jár. Én már csak tapasztalatból is tudom:)
www.onlinekkv.hu
Jaja, tök gáz, meg a comment spamelés is ;), kár hogy itt tartunk. ;)

Üdv,
Felhő
Gergely nem gondolom, hogy itt tartanánk. Ez nem comment spamelés. Soha nem írok csak azért commentet, hogy ott legyen valahol az url. És mivel történetesen tényleg ezzel foglalkozom, talán nem baj, hogy ott van az url....
a hozzászólásomat pedig tartom: itthon rengetegen akarnak az interneten gagyival gyorsan meggazdagodni, aminek az az eredménye, hogy elriszatják a legtöbb kkv-t, hogy foglalkozzanak a témábam... és így ugye marad a néhány óriás.