Elkésett a MySpace a redizájnnal?

A hírek szerint jövő héten szerdán élesítik a MySpace új dizájnját. Épp ideje volt, hiszen a MySpace-oldalak körülbelül annyira voltak letisztultak, átláthatók, szépek, mint anno a Geocities-oldalak: semennyire.

Zavaros, agyonpimpelt profiloldalakból állt eddig a közösségi szájt, úgyhogy éppen ideje volt egy kicsit gatyába rázni a dizájnt/interfészt. A teaser képek tanúsága szerint widgetes lesz az új kinézet. Csak reménykedhetünk benne, hogy a MySpace nem ettől a ráncfelvarrástól várja, hogy új felhasználók tömegei csatlakozzanak a közösséghez.

Saját tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy a redizájnolástól közvetlenül látogatószám-növekedést várni amatőrség. Redizájnolni azért kell, hogy ne essen ki a pixisből a szájt. Hogy ne porosodjon meg.

Ahogy hirdetők szokták mondani: "a hirdetés nagyrészt ablakon kidobott pénz, de ha nem csinálnánk, akkor a konkurens cég hirdetése látszana mindenhol. Úgyhogy azért hirdetünk, hogy mi is jelen legyünk ott, ahol a riválisaink is jelen vannak."

A MySpace-nek viszont ennél többre lesz szüksége. A friss comScore-adatok szerint ugyanis a Facebook folyamatos és dinamikus növekedéssel felért a piacvezető MySpace mellé. Mostanra mindkét közössági szájt havonta összesen körülbelül 115 millió látogatót vonz.

A MySpace a dizájn mellett a navigációt és a keresést is megváltoztatja. Önmagában azonban ez is kevés lesz. A helyükben én a felhasználók közti kommunikáción könnyítenék. Minél egyszerűbb tartalmakat megosztani egy közösségi szájtban, annál nagyobb az esélye annak, hogy ismerősök ismerősei is bekapcsolódnak a játékba.

A másik nagyobb probléma a MySpace-szel, hogy továbbra is elsősorban az angolul értő netezőkhöz szól. Ezen mindenképpen tudniuk kellene változtatni. Amúgy mind a MySpace, mind a Facebook valószínűleg a plafon közelébe ért. Nagyon komoly növekedéssel már egyik szájt sem számolhat. Marad a más területek bevonása, kísértése: más vadászmezőkön kellene próbálkoznia mindkét cégnek. Akár felvásárlással, akár saját ötletek próbálgatásával.
Címkék: dizájn social network myspace
2008.06.13. 11:22. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Zavaros, agyonpimpelt profiloldalakból állt eddig a közösségi szájt, "

Ez kétségtelen. Fertelmesnek is találtam mindig, bármikor is tévedtem oda, de azt gondoltam, hogy a célközönség a tizenévesek, és nekik bejön.

Facebook magyar fordítása hogyan áll? Egy ismerősöm nemrég panaszkodott, hogy regisztrált, és tetszik neki, csak nehezen boldogul az angollal.

Addig nincs is lehetőség nyelvválasztásra, amíg az ember fel nem installálja a translations modult? Ha így van, akkor ez nem jó taktika pl. a magyar felhasználók meghódítására.
A Facebook forditas kicsit megakadt. Ugyhogy mindenki menjen szepen, es szavazgasson a forditasi javaslatokra:
www.facebook.com/translations/?vote

A myspace rengeteg nyelven és lokalitással elérhető, csekk: www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=InternationalMap

(Fura bug, engem egy időben mindig a latin-amerikai változatra dobott, hiába állítottam át)
@yscik: Jé, nekem is ez volt. Valamit nagyon benéztek.
Ezzel nagyon egyetertek. A MySpace mar teljesen hasznalhatatlanna valt. Viszont attol felek hogy a FaceBook is ide tart ezzel a sok szemet idetlen alkalmazassal amit a profilodhoz lehet tenni.
Érdekes, nekem a FB nagyon rég óta magyar, nem is nagyon nézem, hogy hogy áll a fordítás. Funkcionálisan kész. (Nyilván anno átállítottam, aztán nem foglalkoztam vele.)

A felhasználószám növeléséről annyit, h én anno beszélgetés közben a Wiw maximálisan elérhető felhasználószámát 300 000 körülre saccoltam, annál kicsit több lett.
a myspace europai default nyelvi beallitasa a latin-amerikai. mert hulyek.
HH - geekkek ide vagy oda, egy 2007-es jelentésben a myspace 72 %-ot vitt, a facebook pedig csak tizenvalahányat a social media összből... kár fanyalogni, még mindig ők vannak a csúcson!
ez úgy van gyerekek hogy aki hülye haljon meg, nekem is van myspacem és teljesen letisztult mégis jól nézki mert nem rakok mindenféle villogó neon feliratokat stb. azért mert azt is lehet vele csinálni az nem azt jelenti hogy kell is, egy normális ember nem fog villogó profilet csinálni egyébként meg a myspacet ez tartja életben meg a kommentek illetve arra tudsz kommentelni hogy jó az új prod:D
Ráfér a redesign, és remélem a navigációt is gatyábarázzák, néha a hajamat tépem mire sikerül megváltoztatni valamit az adatlapomon.
latin myspace az oruletbe kerget, nem is nezem, miota mindig ugy jon be. szar.
hatR, az oldal alján az Americas-nál állítsd át United States-ra, és onnantól megjegyzi a beállításodat. Bár ettől persze még elég gáz, hogy alapból rossz...
én személy szerint a FB-t nagyon nem birom. tudok angolul (tényleg) de szerinte átláthatattlan. Igaz bevallom nem is nézegettem túl sokat de oly nagyon keveset sem, de végül meguntam hogy körbe-körbe járok nem találtam sok dologt :D így hagytam...
MySpace spanyol default nyelv elég nagy hiba volt :D
Nekem még csak létre se hozza a profilt.....
a Confirm E-mail Adress-ben beirom az e-mail címemet de amikor megnyomom a kukacot eltűnik amit addig irtam. Nem tom ez sztem nem az én hibám. Micsináljak??