Mégsem veszélyezteti az internet a tévét

Az alaphiedelem ugye az, hogy egyre többet netezünk, és egyre kevesebbet tévézünk. Miként a Nielsen legfrissebb statisztikáiból is kiviláglik, a helyzet egyáltalán nem ennyire egyszerű. Az amerikaiak többet tévéznek, mint valaha, és ezzel együtt egyre többet interneteznek. Akkor mi is történik itt?

Több dolog is történhet. Az első scenario szerint csupán eltolódásról van szó. A tehetősebb, szellemi munkát végző emberek egyre többet interneteznek, sőt, egyre többet fogyasztanak online is videotartalmakat. Míg a digitális szakadék túloldalán a televíziózás sikeresen hódítja meg az embereket: egyre többet tévéznek a webet csak hírből ismerők.

A másik elmélet szerint az össz médiafogyazstás emelkedik folyamatosan. Vagyis egyre többet töltünk tévé és internet előtt. Ezzel együtt: egyre kevesebbet foglalkozunk IRL kapcoslatainkkal, kevesebbet találkozunk személyesen ismerőseinkkel, barátainkkal. És ha találkozunk is velük, valakinél tuti lesz egy laptop, vagy egy webképes mobiltelefon.

Akármelyik scenario is igaz, az bizonyos, hogy a webet aktívan használók - legalábbis Magyarországon - kezdenek leszokni a tévénézésről. Sorozatokat torrent- és ftp-szájtokról töltenek le és néznek, híreket online olvasnak, úgyhogy számukra a tévé csak a "háttérben szóló valami"-val egyenlő.

Van közetetek olyan, aki megérzése szerint többet tévézik idén, mint tévézett tavaly?

Címkék: média stat
2008.07.08. 19:46. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Most készülök lemondani a tévé-előfizetésem. Mert minek? Max. a natgeot meg discoveryt nézem, de azokért meg nem fizetek havonta sokezer forintot... A többi csatornán (2-3 kivételtől eltekintve) egyszerűen nincs számomra nézhető tartalom, a kereskedelmi tévék agyonvágott, unalomig ismételt középszerű filmjeiről és szánalmas talkshowjairól meg már ne is beszéljünk. Fábryt viszont szeretem. Ha kedvem támad, megnézem youtube-on, mert ott akkor van, amikor van hozzá hangulatom és nincs közben reklám. Illetve ha mégis, azt az adblock eltünteti... No comment. Ki a tévével!!!
Mondjuk azért van benne valami, mert én kb 3 éve kidobtam a tv-met azóta nem is nézem :) Netezni meg hát ugye minden nap.. több órát is akár.
Szerintem a foci EB-nek és az olimpiának hála többet nézek majd idén tv-t... (streamen valahogy nem az igazi, próbáltam)
Én már évek óta csak sporteseményeket nézek tv-n... és ez nem is valószínű, hogy változni fog.
Jelenleg a TV paprika szól a háttérben (valami tengeri herkenytű készül).

Egyelőre nem mondtam le, mert IRL meg kell jelenni hozzá... de érik a dolog bennem nagyon.
"Egyelőre nem mondtam le, mert IRL meg kell jelenni hozzá..." Ketszeri,ez nagyon üt :))) Amúgy TV nálam is csak dísz, amíg ment a doktorhóz, addig valamiféle szentimentális, nosztalgikus fityfirity miatt egy héten egyszer be volt kapcsolva :)
Nincs tévém tíz éve - korábban ha TV közelbe kerültem még bekapcsoltam, de most már ez is elmúlt. Internet? Naponta legalább egy óra. Mióta kitört ez a "közösségi tartalom" láz legalább dupla annyit ülök előtte.
Szerintem ezt a címet majd vegyük elő 5 év múlva és nevessünk egy jót. ;)
A TV-nek a mai formájában biztosan leáldozott. Csak idő kérdése.

A net rászoktatja az embereket arra, hogy tudatosan válogassanak, és ne fogadják el, hogy úgy fogyasszák a tartalmakat, ahogy mások szeretnék.

Leülni x óra y perckor egy műsorért? Nekem már komolytalanul hangzik. Akkor ülök le, amikor kedvem van, és azt nézek, amit akarok.

Ha ez elterjed (digi TV, netes TV), az alapjaiban átalakítja majd a TV-zési szokásokat, úgyhogy a mai formájában biztosan kihalásra van ítélve.
Megérzésem szerint csak a minimax megy a törpe miatt. Egyébként esténkét 10 körül bekapcsoljuk, hogy egyen egy kis áramot, és megnézzük a sorozatokat, amik a netről jönnek, híreket onlájn olvasunk. És ez így a jó. Mert akkor van a "tévében", amikor ráérünk megnézni. És visszatekerhetem, megállíthatom... És kiabálhatok, hogy kezdődik, kezdődik.
Van tévékészülékem, mert a szüleim ragaszkodtak hozzá, hogy vegyenek egyet, ha már elköltöztem. Antennás tévéadásra bérházban kicsi az esély, és én az esélytelenek táborát gyarapítom, full az árnyék. Kábelt fizetni meg nem vagyok hajlandó, mert nem nézném úgysem annyit. Főleg, hogy sorozataim jobbak szinkron nélkül.
Ami meg érdekel, megnézem másképp. Ennyi.
Most őszintén, milyen érv szól a tv mellett az áron kívül? Interneten azt és akkor csinálok, amit akarok, a reklámokra tojhatok stb. Nem is kapcsolom be gyakran a tévét, csak ha félkómában vagyok.
Nekem csak oldalra kellene fordítani a széket, és ottvan a Tv a szoba végén.

De a házimozi és a Digi is a géppel van osszekotve. :D

A TV-t felsem nyitottam vagy 3 hete. :D
Idén eddig kb. 3 órát tévéztem. Meg vagy 4-5 meccs a kocsmában.
Évek óta nem tévézem, csak foci és F1 néha. Filmet és híradót tv-ben nem is tudom mikor láttam utoljára. Mindent neten.

Csodálkoznánk ha lenne itt egy komment, hogy ő pedig mindennap Mónika show.
Tavaly ősszel a TV elé tettük a talpas ventilátort, hisz már nem kellett.
Jött a Foci EB és akkor esett le, hogy az bizony azóta ott állt.
Persze kábel nincs, az adás zizis, így 1-2 meccset leszámítva maradt a stream.

Mondjuk mikor láttam mekkora őrület van a hétvégi F1 futamon (kb. félidőben) akkor szívesen benyomtam volna az RTL Klubot, de az meg sehogy nem jön a levegőből.
Most azért a Tour elmenne háttérzajnak, sőt lehet odaragadnék, de erről is lemaradok. Most már csak azt érzem, hogy szabadidőt nyerek azzal, hogy ezeket nem tudom megnézni.

Nálam az áttörést egyébként nem az internet hozta meg, hanem a Big Brother és a Való Világ. Persze csak azért, mert volt hova (gép elé) menekülni a TV elől.
nem nezek TV-t, kb 2 eve :)
Gyakorlatilag hirmusorok (idonkent) es sportesemenyeket (f1, amerikai foci, rugby) nezek. Meg a discovery tankos romantikusait. A tv azert van, hogy arra rakjam ki a sorozatokat a geprol. Ja, es a sportesemenyeket is egyre inkabb netrol szedem, mert kedvenc csapatom, a Seattle Seahawks meccseit nagyreszt csak ott tudom. De ezzel igy van egy rakas egyeb mas csapat szurkolo. Szoval bar tavaly vettem az lcd -tv-t, gyakorlatilag egy plusz monitornak degradalodott meg hatterzajnak.
szintén nem tévézek kb 2-3 éve már.
azt hiszem elhangzottak a nyomós érvek ellene előttem hozzászólóktól.
bár érdekes lenne, ha pont itt kommentelne olyan, aki sokat tévézik és keveset netezik.
vannak a kornyezetemben olyan szintu szinkronfuggok akik a sok netes ajanlgatas alapjan nyalcsorgatva varnak eveket a meno sorozatok kereskedelmi adora erkezesere

jomagam nem tevezek ugy 10 eve
Hmmm... egyrészt a Webisztán olvasóit megkérdezve nem lehet reális képet kapni, mivel ugye itt mindenki (én is) PC "buzi", azaz napi sok órát tölt gép előtt. Van egy széles réteg, aki azt se' tudja mi a világháló.
Szerintem is elmúlik a TV, szépen lassan veszít a jelentőségéből, és ebben nagy szerepe van a szuper kereskedelmi csatornáknak, a sok reklámnak, és az 1000 éves, 1000× ismételt filmeknek.
Ha filmet akarok nézni (pl. Southpark, vagy mangák), akkor vannak olyan oldalak, ahol megnézhetem/letölthetem LEGÁLISAN, cserébe meg kell nézni a filmbe bevágott 2-4 reklámot. Korrekt.
A háttérben nálam is soxor szól a TV, de évek óta inkább csak dekoráció.
csak az eb miatt tévéztem idén többet. egyébként max. reggel kapcsolom be, de készülődés közben gyakorlatilag rádióként funkcionál. időpazarlásnak tűnik, mert nem érzem, hogy én választok. azzal meg, amit az egy szobaantennával elérhető csatornákon elém raknak, valahogy nincs kedvem tölteni az időt. szerintem sok embernek sokkal hektikusabb az időbeosztása annál, minthogy a neki tetsző műsorokra hazamenjen... a netem legalább megvan az illúziója, hogy azt válogatom össze magamnak, ami tényleg érdekel.
Ém is pont úgy vagyok, mint itt sokan, idén meg fog szaladni ez az idő (sacc/kb többszöröse is lehet a tavalyinak), hiszen volt EB és lesz Olimpia.

Ez utóbbi közvetítéséről még nem tudok nyilatkozni a hülye időpontok miatt, de az EB esetében nem tudom számít-e, mert itthon egy percet nem néztem belőle, meccset csak IRL sokan jó nézni, szerintem.
én a tévén netezek :) az most minek számít?
Engem valahogy nem tud megfogni a youtube láz a gagyi minőségével és a sorozatok sem érdekelnek :D

> Több dolog is történhet.
[...]
> A másik elmélet szerint

Ha valaki megnezi a reszletes adatokat (amiket ugy tunik nem publikaltak), akkor annak nem kell talalgatnia, pontosan kiderulne belole, hogy kik nezik azt a tobb TV-t. Amugy az eredeti cikkben is eleg erdekes kommentarok vannak: az elejen latszik, hogy a time shift TVzes 56%-kal nott 2007-hez kepest, majd a szagerto lenyilatkozza, hogy a kereskedelmi csatornak jol elvannak, mert a time shift TVzes az csak 5% :). (Ha marad a novekedesi utem, akkor 3-4 ev mulva annyira mar nem lesznek jol :) )
Életvitelbeli változás miatt is visszaülhet valaki a tévé elé.
Én pl. a barátnőmmel együtt nagyságrendekkel többet tévézek, mint 2, vagy akár 1 éve, de mivel a munkahelyen azért megy a netezés, így is lefogyasztom azt a - mostmár inkább szakmai jellegű - internetes tartalmat.
Még mindig nézek tévét. Átlag napi fél óra Minimax (rajzfilm kommentálása gyerkőcnek) és 1 óra magyar kereskedelmi (híradó, sorozat). Tehát még elég függőnek vagyok tekinthető.

Saját vélemény szerint a time-shifted tv lesz a mindennapi emberek mindennapi betevője a jövőben. A mit-mikor-min szentháromságból egyszerre elég az egyikből engedni ("mikor"), az is elég változás/élmény lesz a pórnépnek. (Aztán utána jöhet a vod, aztán a mobil.)
Nem kell egyből a világforradalomra készülni, kis lépésekben haladunk. Szerintem.
mióta a televízió is ip alapú, azóta az internetet és a tévét csacsiság így szembeállítani.

a kérdés inkább az, hogy milyen billentyűzetre, és mekkora kijelzőre fókuszálsz. az meg nagyjából azzal függ össze, hogy mekkora térben vagy, otthon leginkább attól, hogy mekkora a szobád.

szerinten nem igaz, hogy csak a hülyék tévéznek. ennek majdnem a fordítottja igaz.