Publikus statisztikák a blog.hu-s bloggerekről

Kisebb fejlesztés ért véget nemrégiben a Blog.hu háza táján. (Jelenleg a hibajavítás folyik. De várhatóan hamarosan kiélesedik a... a mi is?)

A lényeg, hogy ha egy blog.hu-s blognál a jövőben a szerző nevére kattintotok, látni fogjátok, hogy az illető az adott nicken mely blogokba ír, illetve hogy az adott blogjaiban mennyit postol, hány kommentet karcolt bele eddig a Blog.hu szervereibe.

Sőt, egy listában látható, hogy az adott felhasználó hova írkál mostanában. Az én adatlapon például így néz ki. Az aktivitásom meg így.

A srácok a Blog.hu-nál össze is állítottak egy ranglistát, amiből kiderül az a mindenki előtt ismert tény, hogy Sixx kolléga embertelen mértékben gyártja a bejegyzéseket blogjain. Elsősorban persze a Comment:com-on.
Íme az overall toplista: 

1. sixx 3578
2. hírbehozó 2332
3. bellini 2325
4. jackyll 2309
5. hematite 2275
6. szily 2087
7. koimbra 1991
8. harzol 1755
9. Hellscream 1662
10. gg 1641

Amúgy kiváló hálót lehetne rajzolni a bloggerekből az alapján, hogy ki melyik blognak a tagja, melyik blogba szokott (volt) kommentezni stb... 

Címkék: blogok blog.hu bloggerek blogmotor toplista
2008.09.05. 10:59. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2300 cikk az nem semmi, grat :)
hiánypótló, köszönjük!
A hosszú ideje elhanyagolt blogtérre is felvettek úgy látszik egy embert, aki elkezdett dolgozni új funkciókon.

New Hope volt az első bejegyzésének a címe. :)

gephaz.blogter.hu/?post_id=289473


Történik valami a blog szolgáltatók házatáján, amiről nem tudunk, hogy most egyszerre többen is érdemesnek látják fejleszteni a rendszerüket?
és hol lehet majd priváttá visszatenni? remélem alapértelmezésben az lesz :), így visszanézve a sajátom elég sok puruttya stb komment van munkaidőben :D
azért nem volt nehéz megfejteni, hogy a saját statekom a user_id-ból és a fenti URL-ből fog összeállni, ergo simán előhozhatom, sőt bárkiét már, ha tudom a userID-t. Pl. blog.hu/user/7278/tab/data
@Balee, azert nincs meg teljesen bekotve, mert kicsit meg bugos, de hamarosan nem kell trukkozni mar ezzel.
és hol tudom megnézni a saját user_id-met?
Hát, én gyártom a saját blogom a saját tárhelyemen stb.
Blog.hu-t nemnagyok használom.

Webisztánt és a tobbi blog olvasására, FF alázására stb.-re használom. :D

Ha valaki beleolvas a komentjeimbe, az már tuti észrevette. :D
kronix: a nevedre viszed az egeret, és kikukázod az idt. :D

blog.hu/user/55409/tab/data
@Koronix, egerrel a sajat neved fole mesz, benne van az urlben.
note to self: elobb olvas, aztan ir.
"Felhúzni engem gyakorlatilag lehetetlen, de a hulye kérdésekkel ezt konnyen meglehet tenni."
Az szep, szep, hogy a posztlistan nem szerepelnek a vedett posztok, de akkor az ottani hozzaszolasok az aktivitas lsitan, es elottunk vegulis a poszt is minek?

Nem kene amugy is elobb tesztelni, s aztan igy publikussa tenni az egeszet? Es egyebkent is ehhez kinek mi koze?
luvnya,
szívemből szóltál.
ez több, mint aggályos, nagyon-nagyon gyorsan el kéne ezt így ebben a formában felejteni, főleg azért, amit lottyettluvnya is írt.
blog.hu hmm
kevés gyatrább szöveg és képformázási lehetőséggel találkoztam mint ott.
ninc sis nagyon kedvem az ottani cuccal tiprodni.

az index cimlap a fo huzo ero, meg a relevans nev (blog.hu)
@sztahanov@noon

Oke, oke, lehetett volna... esetleg (mert amugy a nickvaltas is olyan flawless megy mindig), de most mar keso. Osszevannak keverve, mert eddig nem volt ilyen. Egyetlen megoldasnak azt latom, hogy engedelyeheto es tilthato legyen.
Te jó ég, én a harmadik helyen szerepelek ??? Ki gondolta volna.
amíg nincs adatvédelmi ombudsman, gyorsan beújítotok egy ilyet?
tiszta szerencse, hogy a bloghus fejlesztők olyan hozzáértőek, átgondolnak mindent szépen előre, és foglalkoznak a ljúzerek meglátásaival.
grrrrrrrr.
Nem is, engem meg sem kérdeztek, hozzám jöhettek volna először!
grrrrrrr én is
Ja,megkerdezhettunk volna minden juzert egyenkent, akkor vsz eleg klassz kis rendszerunk lenne.

A vedett kommenteknek nem kene megjelenniuk, nem is fognak.
Igen, ez így van. Az eszközt kérdőívnek hívják. Szeretnéd-e? igen/nem/engedélyemmel

De akkor most miért jelennek meg élesben?
Frankó fejlesztés, külön gratulálok a blog.hu királynak, Sixxnek, aki már a poszt kelte óta is beletolt még néhányat a rendszerbe.

Én csak 864 posztig jutottam egy hasonló munkahelyen, ahol eddig a legaktívabb voltam.
hát nem mondok inkább semmit. alaposan el lett tolva megint a rendsz@r. bocs, ha valakinek a lelkivilágába tapostam, de evvan.
@catshannon, mert emberbol vagyunk es elkurtuk, sorri, de mar levettuk, es ugy fog mindjart megjonni a cucc, hogy nem lesznek rajta.
@kockoid, szerencsere bazi sok blogszolgaltato van a vilagban, siman valaszthatsz egy nalunk sokkal jobbat.
csak ez nem ilyen egyszerű. amúgy meg ha arra utaztok, hogy elmenjenek a francba innen emberek (mert elég sokszor ez jön le), hát gratulálok :-o
Egyelore nincs olyan problemank, h nem lenne eleg juzerunk, minden olyan featura, ami a juzerek 99%-anak bejon, kivaltja 1% melyseges ellenereset, ez normalis.
Semmi sem biztos, de a nagyobb reszuk szerintem felfogja, hogy a gugli eddig is siman vegig tudta keresni a bloghut a kommentjei utan.
szóval ez úgy megy, hogy amit le lehet tuszkolni, azt le is nyomjuk?

Szerintem van némi alapja annak, amit kifogásolunk.
A google kereshetőséget meg úgy említed, mintha egy természetesen adott funkció lenne. SEO, valami? júzereink védelme?
"-Nahát, nem is tudtam, hogy van egy másik blogod is!
-Háát, ja... (mert neked nem is mondtam el, vazz)
-És te tényleg...?
-..."

Tudom, lettem volna elővigyázatos...
Üdv,
1%
mellesleg a védett posztokat (nekem legalábbis) nem dobja ki a gugli (ami ugye az eredeti kifogás volt, és látom, hogy már kijavítottátok a hibát, csak miért kellett még így publikálni ezt? nem kell válaszolni, költőinek szántam a kérdést).
a másik meg, amit tonhalacska írt. :-x (jah, hát, kedvenc halacskám, nem voltál elég paranoid kocka...)
catshannon, asszem, jól látod. és akkor én, a főértetlen fők.cs.g-e (az egy tokféle halacska), megyek is a dógomra.
azért szépen összegyűlik itt az 1% ;)

az a gond, hogy eddig nem volt egy klikkeléssel "lenyomozható" az ember, most meg kiteregetitek. értem a ti verziótokat is persze, és a "hivatalos" bloggereknél baromi hasznos is lesz ez, de a sima mezei júzernek ez nem jó.

az eddigieket dugjátok el, minden blog.hu-n legyen fent headerben, hogy október 1-től ezt bevezetitek (nem visszamenőleg), és akkor lehet gyártani az inkognitókat :)
igen, mar mind az ot megjelent :-)

alapvetoen azert csinalunk szolgaltatast, hogy az emberek ott megosszanak, megmutassanak dolgokat, nem azert, h elrejtsenek. arra vannak jobb helyek.
Elég sok fórummotorban is van ilyen funkció, hogy a felhasználók hozzászólásait át lehet tekinteni így egyszerűbben. Szerintem jó.

Aki meg kellően paranoiás (nekem is van alternatív blogom és nickem), az hozzon létre új ID-t. Nick (hacsak nem túl gyakran előforduló szó) kereséssel a blog.hu domainen alapban fülön csíphető lenne.

A védett dolgok más lapra tartoznak, azokat tényleg illik védeni, mint a fórumokban is a zártabb topikokat, de ez a pillanatnyi biztonsági hézag a fentiek szerint hamar múltidőbe is került.

Kicsit off, de azt a rést is befoltoztátok, hogy a publikálatlan, védett és privát posztok (nem vennék mérget rá, hogy mindhárom ereszt) kommentjei megjelennek az utolsó kommentek dobozban és az RSS-ben? Mondjuk még nem jeleztem a hibát, engem annyira nem zavar, meg gondoltam, talán más jelezte.
Oke, oke, hajlando vagyok belatni, hogy sokan vannak, akik mindenzt hasznosnak es erdekesnek talaljak. Eszembe jutott nekem is ilyen funkcio. De az, hogy vmi filozofiara epitve lehetosegeket elvegyenek az emberektol, az nekem magas. Jo, jo ugyanis, hogy "megmutassanak" blablabla, de ha eddig masra es mashogy is lehetett hasznalni, akkor mostantol miert ne? En csekely programozo tudasom raadast azt sugallja, hogy amennyi energiat eddig a dolog megvedesere forditottal, annyibol siman be is tehettel volna egy kapcsolot a beallitasokba, s most mar senkinek nem sirna a szaja. 1% is 1%. S egye fene legyen a default a "megmutatas", mert ez a nagy filozofia... de miert volna nehez vagy nem kivanatos az egesz?
@Mediageci, publikalatlan posztnak nem lehetnek kommentjei, tehat a masik ket eset lehet csak, ez a bug van, es nem lesz kijavitva sajnos az uj frontend befejezeseig, de az mar nincs tul messze.

@luvnya, az van, h masok kommentjeit azok is szeretik nezegetni, akik a maguket eldugnak. Ez nem lenne tul igazsagos, nem? Raadasul elvenne a nezegetheto tartalombol.

Ha tenyleg zavar egty konkret blogbeli tenykedesed napfenyre kerulese, irjad meg a nickedet a support@-ra, megigerem, lecsereljuk neked egy masikra.
jaj de jó, egyszerre lehet látni a konfúz komcsizást.
vagy mégsem, valamit változtattam a nick nevemen, és nem hoz fel semmit sem. na sebaj. több is veszett mohácsnál.
Hat ilyen ebben a formaban orvosolhatoan, konkretan nincs. De emberek bizonyos elofeltevesekkel alltak a dologhoz, azt utolag megvaltoztatni szerintem nem fair. Leginkabb ez zavar engem.

A "nem tul igazsagos" kerdes meg tok termeszetes. Mondhatod, hogy a wiw-en sem tudom letiltani, hogy lassak az emberek az ismeroseim, de oda ugy regisztraltam, hogy tudtam, hogy igy lesz. Mindemelett egy csomo informaciot el tudok dugni, s kozben nezem masoket. A csucsbiznisz facebookon meg mindent, de mindent el tudok dugni, s kozben nezgetem masoket. Az "igazsagossag" az, hogy mindenki el tudja dugni, ha akarja. Senki sem kotelezi ra oket, szemben most ti erre.

De mondom, az egyetlen problemam, hogy ez igy most minden figyelmeztetes sugallmazas nelkul, egyszercsak. Es leginkabb az, hogy visszamenoleg is.

A frontend frissites valoban raferne a dologra. Szerintem sokan varnak ilyesmit. Sok sikert hozza!
kockoid und okbéka (n.pr.): nem publikálták még a dolgot, posztoltak róla, meg mondták, hogy lesz, de még nem nyilvános a feature. Az más kérdés, hogy nem volt nehéz rájönni, hogyan lehet mégis megnézni a saját adatlapot, de ezt én babráltam el, mert leírtam.

Egyébként... nekem tetszik a funkció, gondolom az sír-rí, aki:
- nem akarja, hogy megtudják, hogy milyen egyéb blogokat akar (hozzáteszem, hogy ha a nickname ugyanaz, akkor a Google-ben a "nick+blog.hu"-val eddig is ki lehetett deríteni, hol és mit ír még
- nem akarja, hogy megtudják miket írt szerte-szét a blog.hu-n kommenteket

Más blog oldalakon ez a feature meg alap. Ott nincsen ekkora sírás-rívás.
Mhmm... ertem. Ez a felsorolas is jol mutatja, hogy barki esik a ket kategoria vmelyikebe az az emberiseg ellen keszul buntettet elkovetni, ezert erre a legyalulas, megsemmites es tervenek felfedese, porba tiprasa es megsemmisitese a helyes reakcio.

Egyszeruen nem ertem, miert nem lehet egy kapcsolot erre berakni, ha ettol van egy kimutathato reteg, aki boldog volna (vannak meg az egyeb aggalyok is, de attol most tekintsunk el, mert talan nem egyertelmu). Raadasul az egesz feature-be feketett energia apro kicsi toredekebol megvalosithato volna. Nem ertem, nem ertem, nem ertem.
Ja, es hova nem publikaltak egesz pontosan? Lattad a nickek alatti linket, amikor irtad a hozzaszolasod? Mar akkor is orak ota ott volt.
Szerintem jó, legalább egy része megszünik annak hogy nicket vált aztán már másik nézőpontból meg anyázva válaszol másoknak az ember.

Nem tudom ez miért zavar embereket, ja hogy el kell titkolni mert még ő is érzi hogy bunkóság ez a viselkedésmód, ez van. :)
valahogy így lehetne ezt bevezetni:
(1) és akkor most döntsd el, hogy visszamenőleg olvashatók legyenek a bejegyzéseid, vagy nem. mindenki kap levélben egy linket, aminek a segítségével betöltheti az aktivitásokba eddigi hozzászólásait.
(2) innentől kezdve az van, hogy minden hozzászólás bekerül. amelyik nick úgy beszél, hogy az számára vállalhatatlan, az ne beszéljen úgy.

és akkor mindenki örül. a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad.
hú de érdekesen írtam le, remélem azért érthető.
most komolyan. Engem az sokkal jobban érdekelne, hogy a saját kommentjeimet merre szórtam el.
Így követhetetlen ahogy most van. Ha nem rakom magam könyvjelzőbe, márpedig ált. nem szoktam, akkor simán elfelejtek visszamenni az oldalra, hogy megnézzem a reagálásokat, a kommentem utóéletét.
Ez a fícsör egyébként így olyan ok-ok. Néha meg fogom nézni. De olyat nem lehetne csinálni, ahol kiszűritek a saját kommentjeimet? Király lenne.
De barom vagyok, az adatlap másik fülén ezek is megtalálhatóak, Köszi, köszi! :D
Mi pl egy egy emailen blogolunk, ezt pl nem tudjátok statolni. :)
szerintem is luvnyának vagyon igazsága. 1%. Persze a 99-et nem tudom honnan vettétek...

tiszta facebook vs wiw, pedig a wiwet ha jól emlékszem a webisztánon is szokás alázni a privacy kiakasztó kezelése miatt. pedig ott még tiltható is a fórumhozzászólások listázása.

a lehetőség jó, de legyen tiltható, és - főleg visszamenőleg - legyen default tiltott. aggályos így hipphopp megváltoztatni, ez a fő gáz. ne már, please.
Szeretném kifejezni hálámat a nickek aktivitásának lenyomozhatósága miatt.
Már rég vártam erre, hogy egyre tisztább lappal játszhassanak a kommentelők.

Egy idő után remélem eljutunk odáig is, hogy kizárólag személyazonossággal lehet majd kommentelni/posztolni, és nem meggondolatlanul fröcsögni, szidni, kitolni más emberekkel az anonimitás kiskapuja miatt.

Köszönöm.
Mondjuk pont most nem tudok belépni adminként egyik blogomba sem, és remélem, hogy vagyunk így vagy tízezren...
Nem elegáns a legaktívabb content makerek statisztikáit így kitenni szerintem sem.

Hacsak nem egyeztek bele a statisztikák közzétételébe előzetesen.
Engem pl abszolút nem izgat az egész. Az csak az oldalunk látogatottságának tesz jót, ha névtelenül lehet kommentelni, és a statisztikák is.
Ejha, hetedik vagyok. Napi 5-7 filmes hír kipakolása után azt hiszem egy év után talán még az első helyet is megszerzem:)
Csak a miheztartás végett.
Abban az esetben is posztról kell beszélnünk, ha erről van szó benne: "Nézzétek, ez a legújabb poszter!", és alatta ott a poszter, amit a kistökös valami külföldi oldalról vadászott le.
És abban az esetben is posztról kell írni, mikor egész nap dolgozol mondjuk egy komoly cikken.

Szóval én azt mondom, lehet posztnak, bejegyzésnek, cikknek hívni mindkettőt, de ez olyan, mint mikor kétféle méretet látunk, és mindkettőre a "f*sz" jelzőt aggatnánk, holott az egyik csak kicsike kuki.
Értitek?