Hogyan hódítja meg a külföldi piacokat a Facebook?

Nagyon sok ötletük, vagy komolyabb stratégiájuk nincsen. Legalábbis számomra ez derül ki a FAZ.net-en tegnap megjelent Zuckerberg-interjúból. A német lap munkatársa arról faggatja a Facebook alapítóját, hogy hogyan fognak betörni arra a német piacra, ahol már most is tízmillió felhasználója van a Facebook német megfelelőjének, a StudiVZ-nek. De más piaci szereplők is jelentős sikereket értek el.

Zuckerberg szerint önmagában az, hogy a Facebook interfésze megjelenik az adott nyelven, növekedést hoz. Erre példaként - meglepő módon - a két angolszász piacon (Nagy-Britanniában és Ausztráliában) elért sikereiket hozza fel.

A német piaccal kapcsolatban optimista. Szerinte ugyan beletelhet pár évbe, de le fogják nyomni a német iWiW-et. Az interjú fő állítása amúgy éppen az, hogy a növekedés fontosabb számukra, mint a bevételtermelés. Legalábbis ezekben az években.

(Ezt az érvelést hallottuk már a Google-tól korábban. Minden azon múlik tehát, hogy a Facebook képes lesz-e legalább megközelítően olyan sikereket elérni a weben, mint a Google tette az elmúlt években. Egyelőre van pénzük. A Microsoft bevásárolta magát a Facebookba, úgyhogy a tőke ott van, biztosan. Nemsokára a Live Search lesz a Facebook keresője. És ez lehet, hogy önmagában is hoz majd jelentősebb új bevételt.)

A netezői szokások változásáról azt mondja Zuckerberg, tapasztalataik szerint a felhasználók egyre többet töltenek fel mobillal készített képeket. Ez szerinte ugyanaz a trend, amit a blogok és a státuszüzenetek kapcsán is láthatunk. Utóbbi - nyilván egyszerűsége és gyorsasága miatt - népszerűbb kommunikációs eszközzé kezd válni az előbbinél.

Amúgy érdekes, hogy a Facebook és idehaza az iWiW is a képfeltöltést és képmegosztást emeli ki, mint fő felhasználói tevékenységet. A sikeres közösségépítő szájt ezek szerint alapvetően nagy, virtuális fotóalbumként jellemezhető 2008-ban.

Címkék: üzlet social network facebook
2008.10.10. 08:29. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A növekedés már az első dotkom-lufiban is fontosabb volt, mint a bevételtermelés. Persze a FB valszeg kihúzza egy darabig pénz nélkül is.

Más: nem lehet az Indapassal valamit csinálni, h egy nap ne kelljen tízszer belépnem? Kezdek kissé belefáradni.
KGyST, szinte szó szerint azt akartam írni, amit te. (Az első bekezdésben - a másodikért elnézést, dolgozunk rajta.)
@eszpee, @indapass

Kösz a gyors együttműködést, ha tudok, segítek
off: "dolgozunk rajta" megy a kezdetek óta ... :/
on:
én néha azért elcsodálkozok, hogy hogyan mernek ennyire évekre előre "belemerészkedni" a dolgokba amikor ez a netes piac jelenleg is olyan, hogy a semmiből jöhet bármikor egy újdonság ami kártyavárként tud összeborítani bármi mást.
hírbehozó, ha esetleg tudnál ilyet: jó lenne itt egy olyan kis gyűjtést olvasni ami felsorolgatja, hogy országonként melyik a helyi vezető "iwiw".
Egyébként valahol, tán az RWW-n láttam egy grafikont, hogy a Facebook látogatottsága milyen szépet esett az áttervezés óta.

Bár, mint ott is leírják, mivel belenyúltak a lapok szerkezetébe, ez a statisztika nem volt használható, sok minden egy lapon ment, ami korábban többre volt szétosztva, a szokásos page impressions-móka.
a facebook azert hangoztatja mostanaban a novekedése faktor fontossagat a bevetelszerzes elott, mert rengeteg kritikat kap arra nezve, h a kozossegi halok (es koztuk o maga) nem jol mukodik a reklamozok számára

rosszak az atkattintasi aranyok, nagy a szorás és gyenge a kampanyahtekonysag - mondjak a negativ hullam kepviseloi

en ezzel nem ertek egyet, de jelenleg ez az ellenzocsoport nagyon eros, megha csak reszben lehet igaza is
hát az iwiw-en nem éppen az látszik, hogy nem szeretnék a reklámozók... :D
Novekedes a bevetelek elott vo. az 1-2 napos index hirrel, hogy valamelyik Szilicium volgyi kockazati tokes berendelte az osszes cege vezetojet, es szepen elmondta nekik, hogy a kovetkezo 15 evben (*) az lesz, hogy aki nem csinal pozitiv cash flow-t, annak sanyi.

(*) 15 evre persze senki nem tud tervezni, siman lehet, hogy 4-5 ev mulva ujra lufit fujunk.
atleta: a Sequoia volt, ők kb. a legnagyobb A kategóriájú VC (Oracle, Google, Apple és még egy csomó nagy cég velük kezdte). Láttam is félig az előadást, nálunk adták, még fejlesztenünk is kelett miatta. :)