Az Etarget szerint immár a magyar Facebook-közösség is tényező

Ma jött a közlemény, hogy az Etarget mostantól nem csak a két legnagyobb magyar közösségépítő szájton (iWiW, MyVIP), hanem a Facebookon is megjeleníti hirdetéseit.

A magyarázat szerint azért, mert a "Facebookon regisztrált magyarok száma az utóbbi hónapokban exponenciálisan nőtt, ma már körülbelül százezren vannak." És, mint tudjuk, ez igaz is.

Amúgy a Facebookon nem targetált hirdetéseket jelenít meg az Etarget. (Na ja, a nomen est omen nem mindig igaz.) Valószínűleg azért, mert egyszerűen nincs elég targetálható hirdetés a rendszerükben.

Érzésre a magyar közösségi szájtokon is elenyésző a valóban targetált etargetes hirdetés. (És targetálás alatt persze nem a korcsoport szerinti, ám válogatás nélküli hirdetéskiszórást értem.)

Az imént beszéltem Kálmán Tamással (Etarget), és ő azt mondta, a Facebookkal külön megállapodást kötöttek: hirdetéseik három ország (Magyarország, Csehország és Szlovákia) Facebook-felhasználói számára jelennek meg.

A magyarok a Facebookon a feltöltött fotóik mellett láthatják az etargetes hirdetéseket. Egyelőre valóban nem targetáltak ezek a reklámok. Kálmán szerint márcsak azért sem, mert nincs a hirdetés kontextusában szöveg, így nincs is mire targetálni.

Grafikus hirdetést is értékesít az Etarget a Facebookra. Ezt a hirdetési fajtát egyelőre csak az ügynökségeknek ajánlották ki.

Az mindenesetre bizonyos, hogy nincs könnyű dolguk. Hiszen a nagy rivális Google komoly pozíciókat szerez Magyarországon is a targetált hirdetési piacon. És láthatóan komolyan is gondolják azt, amibe belekezdtek.

Viszont a mostani etargetes hírből az is kiderül, hogy a Facebook is egyre jobban érdeklődik a magyar (és általában a kelet-európai) internetezők iránt.

Címkék: google marketing magyar etarget facebook
2009.02.12. 17:27. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

A "targetált" helyett a "célzott" ezerszer jobb lenne.
de még véletlenül sem magyarországon vagyunk. ez a divat. amcsi szavakkal írni. :)
facebookra szerintem a többség csak regel. és ráhagyja...
@HA5NX-1: Mi az a targettálás? :)


Na, góingolok a kiccsönbe és burkolok egy brekfesztet a work előtt...


:)
Pár hete, egy valamilyen idióta Facebookos írásnál (nem itt) óvatlanul feltettem a kérdést: mi az a Facebook?

Na megkaptam!
Voltam egyszerűen primitív idióta, meg elmaradott fazon, volt aki egyszerűen közölte, ez ma az alapvető műveltség része...

Most itt ismét feltenném a kérdést:

Mi a faszom az a Facebook?

Olyan iwiw-féle? Valamilyen vallás?
A scientológia része? Valamilyen szexuális kolónia?

Itt is önként teszik fel magukról az adatokat az emberek? Itt is buszmegállók és éttremi fogpiszkálók képezik a baráti, ismerősi kört, míg a azonosítást segítő fényképek többsége egy south park figura?
Én is a "célzott" szót ajánlottam volna, bár elkéstem :/
Vagy szájt = oldal, honlap?
Tényleg nem értem miért kell így beszélni, írni, idiótán hangzó szavakkal.
Egyébként meg utálom a hirdetéseket, akármilyenek is legyenek.
@grigorij: na akkor most beírok neked egy ceruzás kis egyest. pirossal!

google://facebook
vagy uram bocsá: hu.wikipedia.org/wiki/Facebook
@Iridium: a szajt nem egyenlo az oldallal. a szajt weboldalak osszessege. mikent a homepage sem egyenlo a site-tal.
az etargettel kapcsolatban targetalasrol irni szerintem teljesen oke dolog. lasd: nomen est omen-e vagy?
@hírbehozó: persze, poénnak egyszer... de ötször?