Robbanásszerűen nő a magyar "twitterezők" száma

Sokszor szokták azt mondani, hogy a Twitter csak a geekek unaloműző eszköze. Azt tudjuk, hogy Angliára és az Egyesült Államokra ez nem igaz. Ott már mainstream webes szolgáltatásnak számít. Ugyanakkor idehaza mindössze pár ezer - jobbára tényleg geek és nörd - felhasználója van csak a Twitternek. Csakhogy.

Csakhogy a helyzet gyökeresen megváltozott másfél hete azzal, hogy a Facebook nyitóoldali redizájnával bemutatta a facebookereknek, hogy mire jó a twitterezés. Jól látható, hogy olyan emberek, akik korábban fújoltak a Twitterre, most lelkesen "twitelnek" a Facebookon.

Valamint olyan netezők, akik nem is értették, hogy mire jó, mi az a Twitter, a Facebookon lelkesen és rendszeresen írogatják a státuszüzeneteket, osztják meg arra érdemesnek gondolt linkjeiket.

Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy a Twitternek ezidáig azért nem sikerült a magyar netezők tömegeit elcsábítania, mert a magyar netezők döntő többségének egyetlen ismerőse sincs fent a mikroblog szolgáltatásban.

A Facebookon viszont az elmúlt egy évben számos magyar baráti hálócsomópont keletkezett, és ezek már képesek felizzani.

Bő egy hete tehát 3000-ről potenciálisan 115 ezerre ugrott a magyar twitterezők száma. Bár konkrét statisztika nem áll rendelkezésre a státuszüzenet-funkció használatáról, megérzésre legalább 20-30 ezer magyar máris rendszeresen használja a Facebookot "twitterezésre".

Mi jár a fejedben?

Címkék: magyar facebook twitter
2009.03.23. 15:21. írta: hírbehozó
meg is öli a twittert, a facebookba beírja, aki amit akar. most még az a kérdés, hogy van-e valami kamu szabadalom, amivel még a roló előtt egy kis pénzt kisajtolnak a facebookból.
mondjuk ez igaz, nekem is rég van már twitterem de úgy saját magamnak kiírogatni a dolgokat valahogy nem móka, viszont ha már el is olvassák akkor jó
Nemtudom, én a Twittert még mindíg, a postban megfogalmazott "a Twitter csak a geekek unaloműző eszköze".

Nem látok abban semmi értelmeset, hogy mindenki kapásból leírja mit "csinál" - szerintem abban a pillanatban éppen ír, úgyhogy eleve hülyeség.
Pl.: eszem, iszom, pityilek...

Kipróbáltam... Három uzenet után meguntam az egészet.

De ez én vagyok szokás szerint...
azért nem mindenki csak azt írja be, mikor hugyozott épp, hanem például érdekfeszítő linkeket, olyan infókat, amiket a média 1.0-ban nem találok meg. arról nem beszélve, mekkora jó dolog, hogy az is egyből látszik, ha szerettem egy trekket lastfmen, vagy kerültek fel új fotóim a flickrre. én kezdem megszeretni az új layoutot.
pár hete volt egy nagy boom, hogy egyre több híresség twitterel, (a comment:com is lehozta, hogy eddie izzardot hol lehet elérni), én is ezért csatlakoztam, aztán megszerettem, igaz, hogy csak 10 embert olvasok és feleannyi követ.
így is rendszeresen haldoklik a twitter motorja néha, még ha rászabadul a facebookosok áradata. mi lesz itt kérem.
Majd karcolnak nálunk...
nekem csak az jár a fejembe, hogy mi a faxért nem én találtam ki a twittert, most el is adnám gyorsba a Cukorhegyi Márknak
Ti miyen nyelven beszéltek? Emlékeztet a magyarra. Helyenként.

Valaki pontosan meghatározná mi a Twitter? Mi a lényege és az előnye. Hátha mi is kedvet kapnánk hozzá ,-).
Ezek szerint ha az ember nem csak érdekes geek tartalmakra kíváncsi, hanem más témákra, akkor nem a turulcsirip-en érdemes nyomulni, hanem át kell nyergelni a facebook-ra?

Geek tartalmakat találok magam is, de ha érdekes non-geek anyagokra lehetne így rábukkanni, akkor megérné váltani rá.
A facebook hamar lábon is lőtte magát, mostanra tízből kilenc post arról szól, hogy kinek milyen színű a lelke meg hogy ő most éppen melyik idei popsláger (wtf?), szűrhetetlenül.
@phreeq:
Jó, de ki a francot érdekel hogy te milyen tracket szerettél a last.fm-en???

Én meg ma éjjel megszámolom, hogy hány hajszálam van, és megírom a twitterre...
szerencsére már oda-vissza lehet szinkronizálni. van olyan, hogy apps.facebook.com/fb-twitter/
és hogy apps.facebook.com/twitter/?ref=ts
@agyvihar: persze ha a Facebookos kontaktjaid megosztják a gondolataikat, linkjeiket, képeiket, videóikat. Az IRL ismerőseim többsége nincs fent a Facebookon, csak az iwiwen így még egy ideig felejtős. Remélem egyszer arra is lesz desktop app, ignorálhatom akik sokat és feleslegeset postolnak, stbstb.
amióta elkezdtem megtéríteni az ismerőseimet a facebook irányába, tényleg értelmet kapott a mikroblogolás. Tetszik. ^^
@pbes: a facebook-on nincs olyasmi, mint a csiripen, hogy láthatod mindenki csiripelését, és aki megtetszik, azt követed?

Csak az ismerőseid státuszát látod? Úgy tényleg nem az igazi erre a célra, ha így van.
intstall, próbál, baromság, uninstall
regisztráltam a facebookon, eddig csak wiw-en voltam. Na az a facebook nagyon fapados valami.
A twitter mi a rák amúgy?
És pontosan ez a twitteresedés, ami miatt elviselhetetlen az új Facebook.
Engem is rendkívül érdekel, mi a twitter lényege. Nem tartom magam teljesen hülyének a webhez, 10 éve abból élek, de ezt valahogy nem vágom. Ha mindenki twittel, ki az, aki elolvassa ezt a rengeteg baromságot? Honnan teszel szert stabil olvasókra, természetesen a legközelebbi ismerőseiden kívül, akiknek cserébe szintén el kell olvasni a baromságait? Mi az, amivel jobb a hagyományos blognál, rss-nél, hiszen ha arra új post érkezik, pont ugyanolyan gyorsan tudsz róla értesülni? Miért szükséges leírni, hogy mit csinálsz éppen és ki a halál faxát érdekel rajtad kívül, hacsak nem vagy valami celeb?

Ha valaki elmagyarázza ezeket, megköszönöm.
breking: Jennifer Aniston has reportedly ended her relationship with musician boyfriend John Mayer because he is obsessed with Twitter, it has been alleged.
www.telegraph.co.uk/scienceandtechnology/technology/twitter/5038203/Jennifer-Aniston-ended-relationship-with-John-Mayer-because-of-his-Twitter-obsession.html
@v2000: Értelmet ettől még nem nyert :)

Sok ember unatkozik, nem erről szól?