Nagy Twitter Verseny: út a döbbenetes kezdéstől a profi hajrázásig

Épp a születésnapomon indult el a verseny, aminek az volt a célja, hogy egy kicsit felrázza a magyar twitterező közösséget. 2009 követőt kellet elérni. Amennyiben ez nem jönne össze, akkor a Média Hungary napjáig folyik a verseny, és győz, akinek a legtöbb követője lesz akkor.

Nos, a kampányt egyből a riválisok letaglózásával nyitottuk: kikerültünk ugyanis az Index címlapjára a versenyfelhívással, az indexes vezető mellé. A tapasztalat az volt, hogy bár rengetegen kattintottak a postra, mégis, viszonylag kevesen regisztráltak és kezdték el használni a Twittert. Az online médiafelületek tehát önmagukban kevéssé alkalmasak arra, hogy aktív júzerekké varázsoljuk a passzív újságolvasókat. Ez is érdekes tapasztalat volt.

Már akkor látszott, hogy itt csak a szisztematikus, építkező, pozitív kampánystratégia vezethet eredményre. Voltak nagyon vicces és szép pillanatai ennek az 5 vagy mennyi hétnek. Ugyanakkor az utolsó másfél hétben kezdett egy kicsit elszabadulni az egész. Tébolyda, eszementség, sértődések, blackhat, izébizé. A végére még Bede Mártont is sikerült kampányaktivistává etetnie Józsinak, akinek a blogján meg a másik rivális, Matyi kezdett bannerkampányba. Voltunk tehát ezen a ponton is.

Részemről ott volt a fordulópont, mikor az egyik magyar kereskedelmi tévé műsorvezetőjét kellett volna meggyőznöm arról, hogy szerepeljen ez a téma a műsorában, valamint, hogy álljon ki mellettem a kampányban. Egy igazi díváról beszélünk, ami nyilván megdobta volna a követők számát Twitteren, viszont ezen a ponton éreztem először azt, hogy túl van itt menve egy határon. Ezt már nem kéne. Már nem csak bohócot, de kifejezetten szánalmas hülyét is csinálok magamból, ha ez így megy tovább.

Úgyhogy behúztuk a kéziféket, és maradtunk az eredeti tervnél: tartalmat kell előállítani, párbeszédet kell folytatni, működtetni kell ezt a Twitternek hívott kommunikációs csatornát (publikus csetvonalat), és akkor hűek maradunk az eredeti célhoz, és még a követők száma is növekedni fog.

A statisztikák szerint a verseny kezdete óta valamivel több mint 1300 magyar jelent meg a Twitteren. Összesen amúgy kábé 6300 magyar twitterező van, úgyhogy lassan tényleg egy élő közösséggé alakulunk. (A statokért köszönet Turulcsirip Benedeknek.)

Ma reggel még úgy tűnt, hogy ha kevéssel is, de elbukjuk a versenyt. Aztán - hála a lelkes támogatóknak és az általuk az utolsó percekig folytatott kampánymunkának - sikerült kiváló hajrázással az élre törni és nyerni.

Öt hét alatt amúgy közel ezer új követőt sikerült szereznem. A verseny kezdetének napján épp fordított volt a sorrend, mint most, a végén:  @hh (438), @angelday (497), @doransky (646). Szóval harmadik helyről sikerült nyerni.

Nagy-nagy köszönet mindenkinek, aki részt vett a versenyben. Remélem, vannak páran, akik épp ennek a versenynek a hatására kezdték el használni a Twittert vagy a Plurköt, esetleg a Tumblr-t vagy valamelyik blogszolgáltatást.

Szóval: KÖSZÖNET MINDENKINEK. Jól toltátok.

Címkék: magyar twitter ntv2009
2009.05.26. 11:13. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én soha nem használtam volna a twittert, ha ti nem kezditek orba szájba nyomni

én például egyértelműen nektek köszönhetem, hogy utána néztem mi ez a vacak :)
HH-nak és Doranskynak írtam már privátban, de itt megismétlem, hogy köszönöm, hogy csatlakoztak ehhez a twitter versenyhez és kitartottak csaknem öt héten keresztül.

GG
@angelday_true: eloszor azt gondoltuk matyival, h jobba ha egyedul versenyzel. de a vegen gyozott a sportosabbik enunk.
Egyedül nem lehet versenyezni. :)
Az, hogy az élre törtél még nem jelenti azt, hogy nyertél is.

Idézet Doranskytól, mert a Te bejegyzésed nem elérhető:
"Semmi más dolgunk nincs, minthogy a Média Hungária konferenciára meglegyen a 2009 követő, nagyjából tehát 1 hónap."

Márpedig a 2009 követőt nem értétek el.

Ettől függetlenül érdekes és izgalmas verseny volt és az alapvető célját - népszerűsítse a twittert - elérte. Szóval ez az apróság nem von le az érdemeitekből.

(egyébként papírkutya vagy, hogy nem mentél a TV-be)

pp
riszteppa és hosszabbítást!
@tanarurkerem: mar bocs, de mi allapodtunk meg a jatekszabalyokrol. az pedig ez volt: vagy 2009, vagy akinek tobb lesz majus 26-an.
@hírbehozó: ok, bocs akkor valamit félre olvastam.

pp
a tv-s dolog nem lett volna hülyeség.
valamennyivel biztosan megdobta volna a twitterezők számát de ez is olyan lett volna mint az index címlapos blogposzt. előtte 900 látogató, aznap 9800, másnap 950 látogató. kitudja hány értékes ember nyerhető meg arra, hogy twitterezzen velünk.
jómagam eddig egyszer írtam be a firefoxba weboldal címet úgy, hogy arra előzőleg a tv-ben beszéltek rá. bár a 2009 követő 1 órán belül meglett volna :)

mindhárom versenyzőnek gratulálok.

a továbbiakban @hh és @angelday biztos követője maradok és talán @doransky -é is.
@hh new york-i twitter bejegyzései nagyon megfogtak. ez az egyik legjobb dolog a twitterben. ha az ember a messzi távolban van és onnan írja, hogy hol kávézik az máshogy jön le mint amikor @angelday az otthoni reggelijét fotózza le. klikkelnek a twitpic linkre de szerintem csak akkor érdekes az ilyesmi ha az átlag twitterező számára szokatlan helyről jönnek a képek.
@hh bejelentkezései az usákoktól kurva jó volt az nekem annyira tetszett, hogy verseny nélkül is követtem volna. fasza volt nézegetni a képeket is. ha valaki lemaradt, a #ny09 csatornán keresheti.
@angelday twitjeiben pedig megvan az a sajátos humor amit csak az lát, aki több hete olvassa. vagy visszaolvassa... de az meg már nem olyan. a twiteket élőben jó olvasni. szóval őt ezért is érdemes és a linkjeiért is.
@doransky -ról azért nem esett szó mert számomra ő nem nyújtott semmi pluszt, nem termelt értékes twiteket. viszont hozzá kell tennem, hogy olyan "zajt" sem generált amiért hipphopp törölnöm kéne.
ennyi.
én pedig twitter.com/forgoimi voltam :)
@angelday_true: Azt akarod mondani, hogy Colin McRae rallyban még nem toltad a saját szellemautód ellen? :)
"mikor az egyik magyar kereskedelmi tévé műsorvezetőjét kellett volna meggyőznöm arról [...]"

Hogyhogy kellett volna? Kényszerítettek?
hál'istennek vége... :)
bár tényleg ciki, hogy nem lett meg a 2009 senkienk sem. :)

remélem most már lehet hasznosabb dolgokkal foglalkozni.
@Boz Cordolla: igen, én is ezen morfondíroztam. "Kellett"???
Nemtom, ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. Már hozzá is fűztem... Nem tudom kell-e gratulálni. Egy sportversenyen talán, meg ha gyerek áll a házhoz. Mind1. Érdekes volt látni, hogy jelen pillanatban mennyire érdektelen a Twitter nálunk. Majd egyszer... Talán....
a CNN-en maga Larry King tolta akkoriban, amikor Kutcherrel mentek az egy millióért. és az öreg lement olyan bulvár kutyába, hogy csak na. persze mindezt vidáman, és jókedvűen. én nem pont értem, hogy ez itt miért lett volna valami határ átlépése. valami magyaros sznobizmust érzek én itt. nem kirívót, csak olyan magyarosat.
Lazításnak:
Csináltam 1 twiteer logót... :-)
jela.hu/?p=330