Tökéletesedett a Gmail címkekezelése

Nem mintha ismernénk jobb levélkezelést, mint a Gmailé, de láthatóan a Google nem ül a babérjain. Akkor is fejlesztik a szolgáltatásaikat, amikor már egyértelművé vált, hogy beelőzték a konkurenseiket.

Szóval mint tapasztalhattátok, mostantól a Gmailben könnyebb rendszerezni és rendezgetni a címkéket. Főként a drag'n'drop levél- és címkemozgatás hasznos újítás, de azok is örülhetnek, akik rengeteg címkét használnak: mostantól lehet rendezgeti a címkék sorrendjét, láthatóságát.

Hasonló funkció persze van más webmail szolgáltatásokban is (pl. YahooMail), ilyen szempontból a Gmail mostani frissítése nem egy világra szóló hír. A lényeg most is inkább az, hogy a Gmail-felhasználók újfent érezhetik, hogy a szolgáltató törődik velük, nem hagyja magára a szolgáltatást. Vagyis egy élő, folyton változó, a visszajelzéseket figyelembe vevő webmailről van szó. És ez - vagyis a felhasználókkal való törődés - talán még az innovációnál is fontosabb.

Címkék: google gmail webmail dragndrop
2009.07.02. 10:52. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cserébe kihajították a 'Right Side Labels' labs-os feature-t. Amit én nagyon hiányolok. Valszeg' dragndropolni soha nem fogok, mert minek?!

Én nem vagyok elégedett ezzel a fejlesztéssel. :(

Leszedték a default reply to all-t, most a right side labels-t. Ez nekem inkább visszalépésnek tűnik, mint előrelépésnek.
@Amon: halvany emlekeim szerint a right-side-labels LABS ficsor volt. es nem core funkcio.
reply-to-all meg tovabbra is van.
Inkább az a probléma ezzel a cuccal, hogy ha egy rejtett label-be esik be egy új levél, akkor az az új levél alapesetben nem látszik sehol, keresni kell.
Én azt vártam, hogy azok a label-ek, amikben olvasatlan levelek vannak, arra az időre előjönnek. Aztán, ha elolvastam, újra eltűnnek.
Nekem a sorrendet ne msikerült sehogy se rendeznem, én vagoyk a béna? :(

Mert jó lenne a hasonló címkéimet egymás mellé rakni és nem feltétlen abc sorrendben tarani őket.
@Amon: szívemből szóltál, a jobbra renmdezés nekem is hiányzik. Annyit hallottam hogy ez az első Labs fícsör amit kivettek, mert kevesen használták.
Egyetértek Amon-nal. Hasonló a helyzet. Nekem se a kedvenc fejlesztésem. A jobb oldalt jobban preferáltam így is.

@hh igen labs feature volt a default reply to all de nekem nagyon hiányzik. Persze, hogy megmaradt a dolog, ha legörgetsz, de kényelmileg jobban szerettem.

A Drag Drop jópofa, olyan mint a mappás rendszer az outlookban pl. Vagyis közelítették a rendszert az átlagfelhasználó igényeihez. Megmaradt a kecske is meg a káposzta gyakorlatilag. Mivel a levél mozgatása nem fizikálisan történik, az outlookhoz szokott felhasználó, mégis azt az érzést kapja.
Tényleg, a Netpincéres posthoz miért nem lehet kommentelni? :(

Én csak az örömömet akartam kifejezni, hogy ez király, a napokban kipróbálom :)
@hírbehozó:
mind a 'default reply to all', mind pedig a 'right side labels' labs-os fícsör volt (béke poraikra), viszont ez engem, mint egyszeri júzert, nagyon nem érdekel. Azzal jól működött, kényelmes volt, és engedte kihasználni az 1900px széles felbontásomat, first view-ban megvolt minden címke, jobb oldalon, ahol volt helyem. Most nincs. Nekem ez számít, tehát ez a 'fejlesztés' (mellé téve, hogy soha nem fogok drag-n-dropol-ni), visszalépés.

BTW, kezdek rászokni arra, hogy a 'default reply to all' helyett 'a' billentyűt ütök bekapcsolt shortcut-ok mellett.
@Amon: hozzateszem, az "a" hotkey a kulturalt mondja a replyolasnak.
Én is Amon -nal értek 1et ! Ami jó azt manapság ell rontják. Ami népszerű azt meg tulfejlesztik .
jo, hat majd biztos lesz olyan, hogy a tobb mint 10 millio felhasznalo mindegyikenek kulon lefejlesztik minden kivansagat, ingyen. szerintem viszont jo lepes volt a drag'n'drop, a geek ficsorokert meg mindig lehet sirni. vannak erre hivatalos csatornak. szerintem meg fogjak hallgatni.
Tökéletesedett a Gmail címkekezelése keresőm...
"Nem mintha ismernénk jobb levélkezelést, mint a Gmailé"

Azért a labelek mellé még nem ártana olyasmi, mint a del.icio.us-nál, ahol tag-re lehet szűkítve keresni. Így pl. ha valamin rajta van a munka és a fontos címke, hogy a "fontos"-t kiválasztva csak azokat a címkéket mutatná, amielyeknek van metszete a fontossal, vagyis kvázi fastruktúrát emulálna.

Ez egyrészt hasznos lenne, ha nagyon sok címkéje az van az embernek, másrészt betömné azok száját, akik a hagyományos fastruktúrást foldereket hiányolják.
@agyvihar: Természetesen a keresés vizuálisan értendő, ahogy a delicious-nál is van, nem kereső operátorokkal.

"Fabejárás" kattintgatással úgy, hogy valójában nincs is fa, csak egy gráf.
@hírbehozó: szerintem félreérted. Egyrészt a google nem igazán foglalkozik a "meghallgatással". Érdemes egy pillantást vetni a 'default reply to all' googlegroups-os lista termésére. 'gimme back'-kel van tele, és mégsem, mégcsak az sincs benne, hogy "oké srácok, foglalkozunk a problémával'. Pedig nem lenne nagy kaland. Egyáltalán ki se kellett volna kapcsolni, hanem a problémás embereknek megmondani, hogy hol tudja kikapcsolni.

Ugyanígy, meg lehetett volna oldani a labels-es cuccot is úgy, hogy mondjuk ki- és bekapcsolhatóvá tenni. Akinek jó a régi, sőt, jobb, mint ez a dnd-s módszer, az tarthassa meg. Pláne, hogy a google szempontjából a régi elég szimpla, így még csak karban se kellene tartaniuk nagyon.
Nagyon sokan kritizálják a Right Side label eltűnését, lifehackeren, techcrunchon, meg ahol még foglalkoznak vele, majdnem minden kommentben előfordul. És nem biztos, hogy az asztal alá lehet söpörni azzal, hogy geek feature.

Én amióta használom a Gmailt, minden fejlesztéssel nagyon elégedett voltam. Ez az első, amelyik szerintem is többet árt, mint használ. A reply to all gomb eltűnését még csak-csak megértem (bár az okát nem), de a right side label kinyírása az olyan nemgeek felhasználókat is érinti, akik csak ezt az egy opciót használták széles monotoron, de sok címkéjük volt.

Párom reggel kétségbeesve hívott fel telefonon, hogy mi történt a gémélével és hogy ez így szar.

Beállítottunk neki egy label:unread quick search-ot, de azért mégsem az igazi megoldás.

Én bízom benne, hogy egy-két hónapon belül vissza megnyugtató megoldást fognak találni erre a problémára.
@Amon: nekem úgy tűnik, hogy a reply to all ideiglenesen lett kikapcsolva, nem pedig koncepció szerint.

"_temporarily_ disable the 'Default reply to all' lab because
it was causing issues for people who had it enabled"

groups.google.com/group/gmail-labs-help-default-reply-to-all/browse_thread/thread/cfab8ba0436f9a2d?pli=1
@Asszem: igen, epp irni akartam. h valszeg az lehet h a labsos ficsoroket nem sikerult meg hianytalanul frissiteni.
megyek megnezem mit is csinaltak a fiuk, mert most mar csak thunderbirdet hasznalok. Nem volt szuksegem nagyon belepni a gmailbe.

-cs-
Ez a sorbarendezés nekem sem megy. Csak a hide-listáról/-ra tudom dragndroppolni az elemeket.
ABC alapon rendezi sorba a lista elemeit, max azzal tudsz trükközni, hogy a fontos cuccok elé biggyesztesz valamit: _ \ @ vagy ilyesmi.
Drag-and-dropolni én sem fogok... viszont én eddig sem voltam valamiért célcsoport, hiszen nem címkéztem.

Szerintem a címkézés valamilyen szinten a
Google érdekeit is szolgálja, mert ezek alapján még célzottabb reklámokkal tud megkeresni levélolvasás közben.

A változtatást meg majd úgyis szép lassan megszokja mindenki, és talán még meg is szereti...
Hölgyek és Urak,

Azt áruljátok el nekem légyszi, hogyan lehet nem-teljes-szavakra és/vagy wildcard-okat használni a gmail keresőjében. HOgyan tudom megtalálni xxx leveleit, ha nem akarom beírni a teljesn emailcímét, pl. xxx.yyy@asd.com

nagy segítség lenne,

előre is köszi !

sc.
Hát gyerekek, ez a "tökéletesedett" erős szó. Ma reggel vagy öt percig csak pislogtam a postaládámra, hogy mégis mi a fene történt vele. Mondjuk ebben lehet, hogy az álmosság is benne volt... :)
@semmicico: nincs benne ilyen szerintem.

Ugyanezt én a Google kereséshez is szeretném, mert a stemming nem mindig elegendő.
Letűnt az "összes levél" opció, ez csak nekem hiányzik? Ezentúl az archivált levelekhez csak a keresőn keresztül férhetünk hozzá?
Szerintem jó fejlesztés volt, nekem pont az volt a gondom, hogy a kb 30 label amit használtam fölöslegesen foglalta a helyet.
Most ami kell 5 látható, a többi a levelek rendszerezésére ill hírleveleknek volt fenntartva.
Így én jól elférek végre, a chat kontaktok sem lógnak ki a képernyőről.
Szóval nekem ez előrelépés volt.
@semmicico: Konkrétan a leírt problémára nekem az "Automatikus keresési kiegészítés" labs bejött. (meg amúgy is)
@gross_: Nem tűnt el, csak alapban nem látszik, a Beállítások -> cimkéknél lehet beállítani mi látszódjon és mi nem
@KKS: Köszi, már épp kétségbeestem.
Én szerettem, hogy balra látszik az összes címkém. Ha viszont most bejelölöm, hogy mind látszódjon, akkod a Contacts és a Tasks alájuk kerül, pedig ezek eddig fent, jól elérhető helyen voltak. A Reply-to-all "ideiglenes kikapcsolása", majd az Offline működésképtelenné válása a 3.5-re frissítéssel után ez a harmadik negatív fejlemény számomra az utóbbi időben a GMailben. Ezért szerintem is túlzó a "tökéletesedett" szó a címben.
Kezdem nem érteni a GMail fejlesztőit. Ezt vajon miért nem a Labs-ban futtatták meg először, és nézték meg, hogyan fogadják? Miért nem lehet automata levelet küldeni a kikapcsolt Labs szolgáltatások felhasználóinak a kikapcsolásról? Vagy arról, hogy ne frissítsük a firefoxot, ha továbbra is használnánk a Gearst/Offline-t? A Google Groupson is ment hetekig a magyarázkodás, hogy a Gears miért nem támogatja a FF 3.5 RC-t, és hogy majd a végső változatot persze azonnal. Hát mégsem...
@ricco:
sajnos nem az igazi. Valami előrelépés... de ezt egyszerűen nem tudom elhinni... egy cég , amely a "keresés koronázatlan király" , nem tud a levelek között keresni ?!

sc.