Magyar PR és marketing a Twitteren

Bár számos nyereményakciót reklámoznak a magyar cégek képviselői is a Twitteren, eleddig nem volt olyan kezdeményezés, mely komolyan figyelembe vette volna a Twitter vírusmarketing-erejét.

Pontosabban utóbb egy magyar iPhone alkalmazásfejlesztő (tehát nem egy pr-os és nem is egy marketinges) hirdetett meg egy olyan nyereményjátékot, mely képes volt egyetlen nap alatt vírusosan elterjedni a magyar felhasználók között.

A lényeg, hogy egy iPhone 3G S-t nyerhet az, aki követi Krasznait és legalább egyszer betwiteli a következő üzenetet: 

iPhone 3GS nyereményjáték. További info: http://krasznai.net/post/134894088 #krasznai

Mint a listából látható, tucatjával kezdték el betwitelni a felhasználók az üzenetet, annak reményében, hogy éppen ők nyerik majd az iPhone-t. A versenyt meghirdető fejlesztő pedig sok szempontból nyert: egyrészt az egész közösség megismeri a nevét, másrészt rengeteg értékes követője lesz.

Szóval számoma elég fura, hogy ez az ötlet (vagy valami hasonló) nem egy cég vagy ügynökség munkatársának fejéből pattant ki. Mindenesetre a twitterező magyar PR-osok épp szerveződni készülnek. Úgyhogy lehet, hogy ezekről a módszerekről, marketingfogásokról is szó lesz első találkozójukon.

Címkék: marketing játék magyar iphone twitter
2009.08.13. 10:30. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyilvánvalóan bennem van a hiba, de még mindig kitérdekel zagyválásnak tartom ezt a kommunikációs formát.

Van valahol írás a szellemiségéről, hogy hogyan _kell_ értelmesen/hatékonyan olvasni a Twittert?
itthoni viszonylatban nincs akkora jelentősége mint angol nyelv területen, mivel kevesen használják. Persze egy magyar felhasználó is tweetelhet olyant hogy sokan fel kapják rá a fejüket.

szerintem ahhoz, hogy itthon a twitterrel eredményeket lehessen elérni sokkal több felhasználó szükséges.
@Molnár Gergő: vedd figyelembe a kampanytervezeskor a twitteren aktiv nehany ezer magyar elsodleges kapcsolati halojat, es maris elertel tobb 10 ezer embert. #WoM (pl: twitter + facebook)
Kevesen használják, azok is olyanok, akik túl kritikusak, ha cég kezd kommunikálni. Ellenben ha "valaki közülünk" dob fel ilyet, az teljesen más, annak lehet örülni.
Ha ugyanezt mondjuk a Microsoft csinálja, szerinted mekkora negatív flame hullám lett volna belőle?
@Konrad: hat en nem is "microsoft" neven twitelnek a microsoft helyeben. hanem valami cool brandjevel. pl "win7hun" vagy "xbox-gen", "silverlighter" stb...
Azért az 1 nap túlzás, én úgy emlékszem már pár hete láttam ezt. Most talán eljutott egy olyan emberhez akinek sok követője van és azért kezdett gyorsabban terjedni.

Külföldön több példa is volt más ilyenre, pluszban még vissza is szokták kötni a meghirdető oldalba a twitteket, amitől van még egy olyan hatása is a dolognak, hogy látszik milyen sokan beszélnek róla és ha valamiről sokan beszélnek az biztos jó is...
Mi már terveztünk hasonló- de azért kicsit más jellegű nyereményjátékot az egyik ügyfélnek, de aztán sajna nem valósult meg...Talán majd legközelebb:)
@Konrad: szerintem egy Microsoft szervezte iPhone nyereményjáték, na, az pont olyan, aminek a visszhangja hamar túljutna a twitteren.
Én nem találkoztam a játékkal. Vak vagyok a "nyereményjáték" szóra. :)
"Szóval számoma elég fura, hogy ez az ötlet (vagy valami hasonló) nem egy cég vagy ügynökség munkatársának fejéből pattant ki."

hm? és a #moonfruit az piha? Ez tök ugyanaz, szal semmi ötlet krasznai részéről, viszont jól használta fel.
@hírbehozó: vagy ugyanazt az 1000-et fejenként tízszer és az agyára is mentél (:
@tvk: Javaslom olvasd el ezt az O’Reilly Radar Report-ot: Twitter and the Micro-Messaging Revolution: Communication, Connections, and Immediacy—140 Characters at a Time (51 oldal, de megéri) bit.ly/12cpt9

@Molnár Gergő: sokszor a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ha azonban sarkítottan nézzük, akkor PR-hez minőség, marketinghez mennyiség kell ez esetben.(Ezért gondolom páran most megköveznek:)
PR_hub: köszi, már el is kezdtem olvasni.

Az első pár mondatról a Brian élete című film jut eszembe. :)

"one day I realized that I had about 5000 people following me on Twitter, waiting to hear from me"
Ezúton is üzenném a "twitterező PR-osoknak", hogy ez is csak egy kommunikációs csatorna, és ne úgy tekintsenek rá, mint "módszerek és marketingfogások" bevetésének helye.
Kommunikáljanak számomra releváns, érdekes információt, akkor örömmel befogadom, esetleg továbbítom is. Minden más csak további információs zaj, ami elől elzárkózom, és ami csak felbosszant.
@dezo: Ebben teljesen igazad van. Ez is csak egy kommunikációs csatorna, mint az összes többit ezt is lehet jól és rosszul használni.
Tudom, hogy partycrasher vagyok, de nem törvénytelen ez?

Mármint a sorsolás, nyereményjáték?

Szokott lenni valami szabályzat, nyeremény után ki fizeti az adót, stb? Lesz-e közjegyző a sorsoláson, hogyan történik a sorsolás?
A bevezető szövegben ez olvasható: "Mindenesetre a twitterező magyar PR-osok épp szerveződni készülnek. Úgyhogy lehet, hogy ezekről a módszerekről, marketingfogásokról is szó lesz első találkozójukon."

Két mondat - két félreérthető megfogalmazás, két hiba.

A magyar nyelv szabályai, az MTA vonatkozó ajánlása szerint a public relations kifejezés kisbetűvel irandó, s nem rövidítjük, kizárólag szóösszetételekben. pl: pr-tevékenység. Tehát magyar PR-osok kifejezés hibás. Helyesen aktív, vagy leendő pr-szakemberekről beszélhetünk. Akik viszont remélhetőleg az első találkozójukon nem a marketingfogásokról fognak beszélgetni, hanem a public relations kérdéseiről. A marketingfogásokról beszélgessenek a marketingszakemberek.
A pr-szakemberek pedig a pr-szakma kérdéseit vitassák meg. Például beszélgessünk a legkorszerűbb pr-eszközökről, azok használatáról, az e-pr-ről. Aki nem tudja, hogy mi az e-pr, annak ajánlom a következő oldalakat:
www.fibraco.hu/epr.htm
www.fibraco.hu/eprrec.htm
epredu.pbworks.com/
www.fibraco.hu/avfepr.htm
@tombarat: hát igen, a marketingesek szerint a pr a marketing része, a pr-esek szerint meg nem :) Régről tartó hitvita ez, bár szerintem(is) a pr külön szakma.

Egyébként pedig ha már internet, akkor sokkal inkább a SEPR vagy SEO pr lenne az izgalmas téma, nem? :D