Breaking: a Facebookkal és a Twitterrel is ledílel a Microsoft [update1]

A kipletykált megállapodások lényege, hogy a Microsoft be fogja vásárolni keresője, a Bing alá a Facebook és a Twitter valósidejű frissüléseit. A két dealt állítólag hamarosan bejelentik az éppen zajló Web 2.0 Summit-on.

Ha összejön az üzlet, a Bing találati listája a jövőben extrém friss twiteket és publikus facebookos státuszüzeneteket is dob majd. Ez pedig komoly előnyt jelenthet a Google keresőjéhez képest.

Ne feledjük, a Facebookba korábban már bevásárolta magát a Microsoft. A dealt és a Bing indulását követően az elsődleges várakozás az volt, hogy a Microsoft-féle kereső lehet a Facebook fő keresője.

Persze nagyon is elképzelhető, hogy a Google is ugyanilyen megállapodásra készül a Facebookkal és a Twitterrel. Viszont ha most a Microsoft elsőként jelenti be az ikermegállapodást, a Google-nál nyilván fájdalmas meetingek fognak következni.

Mint korábban már mi is jeleztük, az egyik legvirulensebb trend a webes fejlesztések terén idén és várhatóan jövőre is a valós idejű információk kiértékelése és megjelenítése.

A Summiton egyébként a Twitter társalapítója, Ev Williams is beszélt. Aki nem látta, íme:

[update1] Igen, közben a Google taktikusan beelőzte a Microsoftot. A Google keresőmegoldásaiért felelős alelnöke, Marissa Mayer személyesen ragadott billentyűzetet, és írta meg a Google gépházblogjába, hogy megállapodtak a Twitterrel a valós idejű twitek indexálásáról. Ugye milyen érdekes? Nem is volt olyan régen, amikor a Google megvette a Twitter riválisát, a Jaikut. Úgy tűnik, azóta ők is belátták, hogy a Twitter a mindent vivő cucc. Evan Williams pedig immár másodjára tudta becserkészni a Google-t. Korábban ugye a Blogger.com-ot adta el a keresőcégnek. A Twittert viszont már nem adta el a Google-nak. Megvárta inkább, amíg a keresőcég kopogtat az ajtón, és imádkozza be őket a találati oldalakra. Ügyes. :) Arról egyelőre nincs hír, hogy a Facebookkal is sikerült volna a Google-nek megállapodnia. Várhatóan ez lesz a nehezebb menet, a már említett Microsoft-részesedés miatt.

Címkék: microsoft kereső üzlet facebook twitter real time
2009.10.21. 18:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Breaking: a Facebookkal és a Twitterrel is ledílel a Microsoft" Ledílel?
Nem vagyok nyelvnáci és sokszor használok én is angol szavakat, kifejezéseket, ám ez a "ledílel" most nagyon fájt.

Egyébként mindezen újdonságok ellenére szerintem nagyon nehéz lesz kiütni a Google-t az első helyről, szerintem a legtöbb ember még a yahoo-ról sem hallott, nemhogy a Bingről.
A kérdés csak az, hogy a twitter és facebook üzenetek integrálása javítja-e majd a keresési találatok minőségét, vagy csak még több szemetet lapátol majd bele.
@KGyST: Ettől függetlenül én most hallok róla először (pedig rendszeresen és sokat használom a netet, noha nem "szakértőként").

@agyvihar: Szerintem egyébként nem.
őszintén szólva nem örülök neki, userként jobb lenne, ha egyetlen keresőt kéne használnom. minél jobb alternatívája a google-nek a bing, annál többször fogom úgy érezni, hogy ott is rá kell keressek ugyanarra, tehát plusz egy keresés, az átfedések kiszűrése...
@agyvihar: ez nagy kérdés, de mondok két tipikus példát: earthquake jakarta keresőszavakra vagy a rammstein live keresőszavakra feldobhat olyan tartalmakat amiket csak órák/napok múlva dobna fel egyébként.

ugyanez igaz magyar tartalmakra és magyar keresőszavakra.
Kíváncsi vagyok egyébként, ezt hogyan valósítják meg, a twitteren jönnek a találatok valós időben, legalábbis megjelenik a Refresh gomb, ha vannak újak, hogyan integrálnak vajon egy valós idejű keresést a statikusba? Bár a Bing odafigyelt az eredmények prezentálására, gondolom, nem fogják ezt sem ellazázni.
itt nem a találati oldalakon van a lényeg.
Ha a Google csinál is ilyen opciót, remélem kikapcsolható lesz, mert baromira nem érdekelne számomra ismeretlen emberek nyavajái ha valamit keresek.
A facebook státuszüzeneteket alapesetben csak az ismerőseid látják (és nekik is szólnak), hogy is lesz ez?
Mekkora hájpot okozott ez a ledílel... Riszpekt!
@agyvihar: @Gery Greyhound >:
Csatlakozom!
A Bing -meglepően- jó kereső, képeket is elég jól hozza, a gugli abban egyre gázosabb. De ha a hulladékból kell kitúrni, akkor lehessen már legalább kikapcsolni...

Aki nem acceptolja a ledílelt, az egy root litldákk! :)
Már bocsánat, de mi a hóhérnak kell valós időben egy tartalmi keresőben benne lennie a sok felhasználói hülyeségnek?
A Binget most újra megnéztem, magyar szavakra persze, mert angol közegben nem annyira nehéz jó találatokat hozni. És sokat fejlődött az eddigiekhez képest, persze könnyen lehet, hogy csak arról van szó, hogy időbe telik amíg a robotok megfelelően szkenelik a netet, és a több adat által, javulnak az optimalizáló algoritmusok hatékonyságai.
@blog.sancho.hu: az internetes tartalom túlnyomó többsége pornó, mégsem kell emiatt kidobni az egészet az ablakon. A twitteren is hasonló a helyzet, van, hogy tényleg sokkal gyorsabban megjelenik egy információ ott, mint a keresőkben. szerintem jó lesz.
@agyvihar: Egyértelmű, hogy még több szemetet lapátol bele, pl. keresnék egy tüzépet Debrecenben, mit segít ezen a Twitter vagy fészbúk? Vagy keresnék egy képszerkesztő programot, esetleg a helyi apeh ügyfélfogadását, vagy valami zenét, vagy pornót.... melyikben segít a fészbúk end tvitter találat?

Aztán pedig az iviv üzenőfalat megveszi a jahu.
Mivel az MS meglehetosen konzervativ ceg es szeret mindent szepen kategoriakra lebontani, valoszinunek tartom hogy ez is amolyan plusz ful lesz mint a Pictures etc pl "Search on Twitter" es "Search on facebook", nem mellesleg a Bing egyre jobb es sokkal letisztultabb mint a nagy rivalis, es igenis joval kevesebb szemetet dob ki a talalati oldalakra mint a google
@Asszem: lessz rá megoldás biztosan, meg már van is, bár elég egyszerű

www.bingandgoogle.com
Olyan tartalomban, aminek a 10% sem tartalmaz használható információkat teljesen felesleges keresni. Felhígítja az amúgy sem túl minőségi tartalom bázist. Nem beszélve arról, hogy a ranking is csak korlátozottan tud érvényesülni (mi alapján?), ergo még a szelektálás is külön probléma egy weboldal index-ranking folyamatához képest.

Röviden: minden piaci szereplő a FB farvizére akar rácsapódni, hátha akkor el lehet adni, be lehet vezeti a termékét.

Az internetes üzletek egy jelentős részében már bebizonyosodott, hogy minden csoda 3 napig tart. A FB is csak langyos víz. Ki fog hülni.
@retekbá: "Nem beszélve arról, hogy a ranking is csak korlátozottan tud érvényesülni (mi alapján?)"

Esetleg csinálhatnának olyat, hogy a Google user megadja, hogy pl. mi a twitter userneve, és ha be van jelentkezve a google account-jával, akkor a kereső a twitteres ismeretségi köréből is kidobna kapcsolódó találatokat.

Akik olvas, követ, azoknak a szövegei számára relevánsak lehetnek.
@ldavid: Sőt, már a Labs-ban van is rá (majdnem?) kész megoldás: Social Search, pár hét múlva elérhető. Még ennyire sincsenek lemaradva (lehet, hogy direkt az MS után jelentették be? :)
@Compucius: ezek régi típusú keresések, a twitter nem erre való.

én úgy tudom elképzelni a jövőt, hogy beülök a gép elé, beírok négy-öt dolgot, ami érdekel (hírek tematikusan), és egy kereső-portál-twitter-rss-wave-egyéb kombóból összeválogatott valamit fogok kapni, amiben lesznek statikus elemek (pl. honlap, letölthető számok, rendelhetőség amazonon) és dinamikus elemek (pl. zenekarról írt legfrissebb kritikák, kik hallgatták, hol jelent meg új cikk, írt-e valaki blogot róla, stb.)

ez utóbbira a twitter tök jó, én követem kedvenc előadóm twitter search-ét és sok jó dolgot találok így, meg kb. látom, hogy képben vagyok, meg ilyenek.

egy jól testreszabható felület kellene a találatok megjelenítésére
@retekbá: a hype a facebook körül ki fog hülni az igaz, de maga az fb olyannyira beépül az életünkbe, hogy sokaknak az fb lesz az internet, ezért nagyon is megéri rákapcsolódni.
@Asszem: Az én víziómban a jelenlegi internet platform megfog szűnni,(vagy legalábbis nem a jelenlegi szerepet fogja betölteni), mivel nem lehet majd rá életképes üzleti modellt ültetni (életképes alatt értsd 20-30 éves üzleti stratégia). A nyílt médiumot egy olyan zárt fogja követni, amelyben a felhasználók ugyan interakciókat ki tudnak váltani, de a tartalmak terjedése blokkolható, ezáltal az elérésük költéshez köthető.

A zenei a filmes és az írott tartalommal kapcsolatos üzleti is megszenvedi a nyílt működést. Pedig mekkora lóvé lenne benne...
@blog.sancho.hu:
Tetszik, nem tetszik, ez van. Pl. a Te véleményed is már megtalálható... :)
@Compucius: pl ha vki letwitteli h a debreceni tüzép egy hétig zárva van, akkor megspóroltad a benzinköltséget és a bosszankodást.

aki a sok szemét miatt sír, ismerkedjen a pontosság vs fedés fogalmával.