Bukó a határokon átívelő európai e-kereskedelem

Azt gondolnánk, hogy ha szétnézünk az európai online üzletekben, nagy valószínűséggel megtaláljuk a vágyott terméket olcsóbban, mintha hazai boltban vennénk. Nagyon sok esetben igazunk is van. Ugyanakkor sajánlatos módon mégsem működik az uniós e-kereskedelem.

A Bizottság megbízásából széles körű próbavásárlási tesztet végeztek, mely során a vásárlók EU-szerte egy 100 népszerű termékből álló lista elemeit – fényképezőgépeket, CD-ket, könyveket, ruhákat stb. – próbálták megvásárolni külföldi szolgáltatóktól. Összesen több mint 11 000 próbarendelésre került sor. A kutatás azt állapította meg, hogy a fogyasztók a határokon átnyúló tranzakciók 60%-át nem tudták befejezni, mert a kereskedő nem vállalta az áru kiszállítását a vásárló lakóhelye szerinti országba vagy nem kínált fel a határokon keresztül is használható, megfelelő fizetési módot. A fogyasztók legkevésbé Lettországból, Belgiumból, Romániából és Bulgáriából tudtak külföldön vásárolni. A külföldi internetes vásárlás sikerére azonban kettő kivételével az összes országban 50%-nál kisebb volt az esély. (forrás: europa.eu)

Jó tehát az a megérzésünk, hogy Amerikához képest Európa az e-kereskedelem terén is vert helyzetben van. Annak ellenére, hogy a tanulmány szerint az európaiak harmada megfontolná az online vásárlást egy másik EU-országból, ha a termék olcsóbb vagy jobb lenne, egyharmaduk pedig akár idegen nyelven is hajlandó lenne vásárolni. A kereskedők 59%-a pedig készen áll arra, hogy több nyelven is kereskedjen.

Címkék: stat üzlet európai unió e kereskedelem e commerce
2009.10.22. 15:33. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az online kereskedők jelentős részének árukészlete sincs.

- Csókolom megvenném akkor az akciós laptopot, mer teccik.
- Akkor kérném a megrendelőt visszaküldeni, és akkor 3 hét múlva lehet érte jönni.

Ez nem kereskedelem.
alapból ott a bukta hogy kábé semmi se olcsóbb európában, sajnos a legtöbb dolog ugyanannyiba kerül pl angliában mint itt
@Susy Peti: "Pedig a polgárok számára egyértelmű lenne a haszon: a tagállamok több mint felében a termékek legalább 50%-át 10%-kal olcsóbban lehetett megtalálni egy külföldi weboldalon (szállítási költséggel együtt)."
hát igen ez lehet hogy le van írva de a tapasztalat mást mond sajnos
@retekbá: laptop nem fogyasztasi cikk, ha akcio van az a szokasos szallitasi feltetelek mellett ertendo (gyk: minden egyes laptopot a megrendelonek gyartanak le).

Valoban fogyasztasi cikk netbook (mindenki ugyanazt kapja) 3 napon belul megerkezett Amazontol Angliba.
Megjegyeznem, hogy van egy igen prozai oka annak, hogy pl Magyarorszagra nem keves online bolt nem szallit. Ez pedig a Magyar 'nalunk a kuldemenyek 99.9 %-val nincs gond' Posta
És akkor még nem beszéltünk Romániáról. Megpróbálni sem érdemes. Nem jó ...
europaban az usaval ellentetben rengeteg nyelv van, rengeteg kulonbozo szabalyozas, legyen szo adorol, fogyasztovedelemrol stb., es hat eleve ugye rengeteg kulonbozo orszag, a maguk nemzeti postaikkal peldaul, hogy ne menjunk messzire. lehet, hogy elsore mindez nem tunik annyira fontosnak, de egy online kereskedelemmel foglalkozo ceg szamara megis tetel mind a fejlesztes, mind az uzemeltetes soran mindezeknek a kerdeseknek a "lekezelese".

ettol fuggetlenul persze vannak nagy szereplok, akik igyekeznek a teljes europai piacon megjelenni. legalabbis ezt tapasztaltam tobb ugyfelunknel is nagy-britanniaban, hogy tervezik europai szajtok inditasat (egy e-commerce megoldasokkal foglalkozo fejleszto es rendszerintegrator cegnel dolgozom, akiknek a brit piac legnagyobb online retailerei tartoznak az ugyfelei koze).
"apróság": Szinte már az egész eu-ban euróval fizetnek, elég nehézkes megoldani az átváltást a magyar postának...
horror árakon szállít a posta magyarországról küldöldre.
feladtam egy 60 dekás levelet romániába, 4500 forint volt (sima levélként, azaz imádkozhattam, hogy odaérjen)
ez persze megdobta 50%-kal a termék árát, ami nonszensz.
pont ma kaptam egy futárcég spamját, heti 150 csomagtól szerződnek a postával gyakorlatilag egyező árakon, az alatt vagy szóba sem állnak, vagy jóval drágább...

a vásárlók nem szeretnek postai díjat fizetni.
a: vagy vesznek valami drágábbat, amivel átlépik a limitet, ahol már "ingyenes"
b: vagy inkább érte jönnek személyesen a világ végéről is, de ehhez meg boltot kell nyitni.