Bukó a határokon átívelő európai e-kereskedelem

Azt gondolnánk, hogy ha szétnézünk az európai online üzletekben, nagy valószínűséggel megtaláljuk a vágyott terméket olcsóbban, mintha hazai boltban vennénk. Nagyon sok esetben igazunk is van. Ugyanakkor sajánlatos módon mégsem működik az uniós e-kereskedelem.

A Bizottság megbízásából széles körű próbavásárlási tesztet végeztek, mely során a vásárlók EU-szerte egy 100 népszerű termékből álló lista elemeit – fényképezőgépeket, CD-ket, könyveket, ruhákat stb. – próbálták megvásárolni külföldi szolgáltatóktól. Összesen több mint 11 000 próbarendelésre került sor. A kutatás azt állapította meg, hogy a fogyasztók a határokon átnyúló tranzakciók 60%-át nem tudták befejezni, mert a kereskedő nem vállalta az áru kiszállítását a vásárló lakóhelye szerinti országba vagy nem kínált fel a határokon keresztül is használható, megfelelő fizetési módot. A fogyasztók legkevésbé Lettországból, Belgiumból, Romániából és Bulgáriából tudtak külföldön vásárolni. A külföldi internetes vásárlás sikerére azonban kettő kivételével az összes országban 50%-nál kisebb volt az esély. (forrás: europa.eu)

Jó tehát az a megérzésünk, hogy Amerikához képest Európa az e-kereskedelem terén is vert helyzetben van. Annak ellenére, hogy a tanulmány szerint az európaiak harmada megfontolná az online vásárlást egy másik EU-országból, ha a termék olcsóbb vagy jobb lenne, egyharmaduk pedig akár idegen nyelven is hajlandó lenne vásárolni. A kereskedők 59%-a pedig készen áll arra, hogy több nyelven is kereskedjen.

Címkék: stat üzlet európai unió e kereskedelem e commerce
2009.10.22. 15:33. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az online kereskedők jelentős részének árukészlete sincs.

- Csókolom megvenném akkor az akciós laptopot, mer teccik.
- Akkor kérném a megrendelőt visszaküldeni, és akkor 3 hét múlva lehet érte jönni.

Ez nem kereskedelem.
alapból ott a bukta hogy kábé semmi se olcsóbb európában, sajnos a legtöbb dolog ugyanannyiba kerül pl angliában mint itt
@Susy Peti: "Pedig a polgárok számára egyértelmű lenne a haszon: a tagállamok több mint felében a termékek legalább 50%-át 10%-kal olcsóbban lehetett megtalálni egy külföldi weboldalon (szállítási költséggel együtt)."
hát igen ez lehet hogy le van írva de a tapasztalat mást mond sajnos
@retekbá: laptop nem fogyasztasi cikk, ha akcio van az a szokasos szallitasi feltetelek mellett ertendo (gyk: minden egyes laptopot a megrendelonek gyartanak le).

Valoban fogyasztasi cikk netbook (mindenki ugyanazt kapja) 3 napon belul megerkezett Amazontol Angliba.
Megjegyeznem, hogy van egy igen prozai oka annak, hogy pl Magyarorszagra nem keves online bolt nem szallit. Ez pedig a Magyar 'nalunk a kuldemenyek 99.9 %-val nincs gond' Posta
És akkor még nem beszéltünk Romániáról. Megpróbálni sem érdemes. Nem jó ...
Amíg BP-ről a közelebb levő szlovák faluba drágább elküldeni valamit, mint Debrecenbe, addig ez így is fog maradni. A futárszolgálatokra is ráférne a roaming díjakhoz hasonló szabályozás.
europaban az usaval ellentetben rengeteg nyelv van, rengeteg kulonbozo szabalyozas, legyen szo adorol, fogyasztovedelemrol stb., es hat eleve ugye rengeteg kulonbozo orszag, a maguk nemzeti postaikkal peldaul, hogy ne menjunk messzire. lehet, hogy elsore mindez nem tunik annyira fontosnak, de egy online kereskedelemmel foglalkozo ceg szamara megis tetel mind a fejlesztes, mind az uzemeltetes soran mindezeknek a kerdeseknek a "lekezelese".

ettol fuggetlenul persze vannak nagy szereplok, akik igyekeznek a teljes europai piacon megjelenni. legalabbis ezt tapasztaltam tobb ugyfelunknel is nagy-britanniaban, hogy tervezik europai szajtok inditasat (egy e-commerce megoldasokkal foglalkozo fejleszto es rendszerintegrator cegnel dolgozom, akiknek a brit piac legnagyobb online retailerei tartoznak az ugyfelei koze).
"apróság": Szinte már az egész eu-ban euróval fizetnek, elég nehézkes megoldani az átváltást a magyar postának...
horror árakon szállít a posta magyarországról küldöldre.
feladtam egy 60 dekás levelet romániába, 4500 forint volt (sima levélként, azaz imádkozhattam, hogy odaérjen)
ez persze megdobta 50%-kal a termék árát, ami nonszensz.
pont ma kaptam egy futárcég spamját, heti 150 csomagtól szerződnek a postával gyakorlatilag egyező árakon, az alatt vagy szóba sem állnak, vagy jóval drágább...

a vásárlók nem szeretnek postai díjat fizetni.
a: vagy vesznek valami drágábbat, amivel átlépik a limitet, ahol már "ingyenes"
b: vagy inkább érte jönnek személyesen a világ végéről is, de ehhez meg boltot kell nyitni.