Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
 

A Kreatív Online főszerkesztője kiakad a magyar reklámügynökségeken

Román Balázs a párizsi Epica díjátadóról hazatérve akadt ki a hazai reklámügynökségek teljesítményén: 

Küldjetek el nyugodtan a picsába, tényleg, de szerintem az egyáltalán nem olyan nagy szó, hogy összesen négy olyan hazai reklámmunka született idén, amiről a totál elfogulatlan előzsűri nem mondta azt, hogy kukába vele. Ez borzasztóan ciki. És ne jöjjön nekem senki azzal a maszlaggal, hogy negatív nemzet, meg fikázós újságíró, meg nézzük a félig teli poharat. Mert azon sincs mit nézni.

A Kreatív Online főszerkesztője amúgy egyértelműen az ügynökségek vezetőit okolja azért, hogy idehaza nem készülnek jó, igényes, nemzetközi szinten is vállalható reklámok:

Ha eltelik egy, kettő, három, majd sok év úgy, hogy ezen a büszkeségfalon nincsen semmi, akkor bizony, akármennyire is fájdalmas, de nem a kreatívigazgatót, a vezető szövegírót, majd az art directorokat kell kirúgni, és megpróbálni csapat nélkül ügynökséget játszani. Ha nincs értékelhető munka, akkor bizony a kapitánynak kell elsőként elhagyni a hajót.

Bár kétség kívül van abban valami, amit Román pedzeget ebben a véleménycikkben, ugyanakkor azt is látni kell, hogy a reklámpiacot nem csak az ügynökségek és az általuk megálmodott reklámok alakítják, hanem a fogyasztók is. Nem mintha védeni akarnám a szánalmas kreatívokat, de el tudom képzelni, hogy a hatékony hirdetések egyáltalán nem a kreatív hirdetések Magyarországon (sem). Szóval elképzelhető, hogy a magyar reklámügynökségek inkább az üzletileg racionálisabb, ámbár kevésbé kreatív reklámokat tolják.

Tegye a szívére a kezét, aki nem ezt tenné ilyen válságos időkben. Az ügynökségeket komolyan érinti a mostani gazdasági szitu, ezért picit érthető, ha most nem feltétlenül a művészi értékkel bíró kampányokat erőltetik. Ugyanakkor abban tökéletesen igaza van Románnak, hogy egyetlen ügynökség sem engedheti meg magának, hogy évente legalább egy jelentősebb, izgalmasabb, érdekesebb, kreatívabb kampánnyal ne álljon elő. És azt is hozzátehetjük, hogy az sosem árt, ha egy ügynökség a konkurenseknél egy kicsivel igényesebben dolgozik.

Azzal együtt, hogy nem gondolnám, hogy az Epica feltétlenül az egyetlen mérvadó fórum, amiből messzemenő következtetéseket kellene levonni. Még akkor sem, ha ott jobb a bor és a lazac.

Címkék: média marketing üzlet magyar ügynökségek kreativitás
2009.11.25. 11:59. írta: hírbehozó

A bejegyzés trackback címe:

http://webisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr191551246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

azAttis 2009.11.25. 12:17:13

Az Epica zsűrijét adók: www.epica-awards.com/pages/jury.html

Ha nem ez a mérvadó mérce akkor szerinted melyik?

(persze a lazac/bor vonalat én is irígylem)

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.25. 12:27:37

Tökéletesen egyetértek a poszttal. A reklám mindenekelőtt az eladásról szól, azaz NEM művészet. Az esztétikai kritériumoknak csak akkor van jelentőségük, ha közvetlenül vagy közvetetten az eladást segítik. A megrendelőt nap végén a számok érdeklik, és nem az, hogy mit lát az ügynökség falán bekeretezve, vagy hogy az Epicán feszengett a honi szakújságíró.

lifelike 2009.11.25. 12:28:18

szamomra a magyar reklampiac kreativitasa ott halt meg amikor a kereskedelmi es hitelbank a jamiroquai dance c. szamat hasznalta, abbol is csak 1 apro reszletet es borzalmas szar videokat csinaltak hozza
es erre mondtak azt, hogy hatekony volt
hat en a belem kihanytam tole es gyulolom a K&H-t amig elek

egyebkent tenyleg szarok a reklamok magyarorszagon, de nem annyira a fogyasztok, mint inkabb a megrendelok miatt

ldavid 2009.11.25. 12:50:59

@lifelike: az szerintem is szánalmas volt, mondjuk a k&h arculata is elég okádék

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.25. 14:10:42

ne a havert vegyék fel meg ültessék jó pozícióba, hanem azt, akin érződik a tehetség

röviden ennyi a megoldás

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.11.25. 15:18:01

Azért idén is születtek díjnyertes magyar reklámok:
dijnyertes.hu/
Az más kérdés, hogy nyilván díja/zsűrije válogatja, hogy melyik mennyit ér.

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.11.25. 17:46:07

"a reklámpiacot nem csak az ügynökségek és az általuk megálmodott reklámok alakítják, hanem a fogyasztók is. "

Plusz a megrendelők is. Van, amikor megrendelői oldalról nincs igény a kreatív megoldásokra.

Másik oldalról nézve pedig léteznek marha kreatív, ámde egyáltalán nem hatékony megoldások is - lehet, túlságosan SEO-s szemmel nézem a világot, de szerintem az a lényeg, hogy a megrendelőnél csilingeljen a kassza.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.11.25. 18:20:51

Szép dolog a kreatív szakma, és a vicces reklámokat mindannyian szeressük, de - ahogy többen is írtátok - mi van a hatékonysággal? Esetleg olyan versenyt (is) rendezhetnének, ahol az győz, aki a legnagyobb forgalomnövekedést érte el.

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2009.11.26. 00:30:41

@ern0: van ilyen, az Effie: www.effie.hu/
Az más kérdés, hogy ez emnnyire működik tökéletesen, személyes véleményem szerint sokszor inkább prezentációkészítő verseny, mert a nevező mondja be az eredeti célokat és a büdzsét, majd bizonyítja utána piaci adatokkal a hatékonyságot, de a piac rangos versenyként ismeri el.

Szakyster 2009.11.26. 10:17:49

Az a baj, hogy a csilingelő kassza rövidtávú dolog. Mert ha az unalmas, szürke, ad absurdum rossz reklámok jönnek az ember arcába, akkor az tompul, reklámszűrőt tesz fel, elkapcsol egy másik csatornára. És akkor az a kassza kevésbé fog csilingelni. Persze ehez tvább kell látni a holnapi szlogenen.

fraki 2009.11.27. 15:28:27

Így van, a kreativitás és a hatékonyság közti összefüggést azért lássuk már be, ha már hatékonyságról kezdünk beszélni.


Blog, azoknak, akik a weben élnek, és már elfelejtették, hogy merre van Offlájnia.

A szerző (Szabó Gergely) design/ux és product vonalon tevékeny. Most épp a Ringier-nél is.

Email: webisztan at gmail

wwbutton.png

Hirdetés

Ezt olvassátok ti

Munkához friss linkek

Témák

android (109) app (40) apple (82) beharangozó (53) bloggerek (126) blogok (129) blogszolg (33) böngészők (34) bulvár (159) copyright (30) dev (83) dizájn (51) facebook (204) feed (30) filozomatika (120) firefox (34) gmail (83) google (515) google maps (49) hirdetés (34) how to (44) ingyen (31) ipad (31) iphone (87) iwiw (102) kávéhoz (84) keresők (51) kommuniti (133) konferenciák (51) lol (91) magyar (383) marketing (71) mashup (45) média (113) meetup (39) microsoft (95) mobil (115) myspace (46) politika (34) social network (161) startup (124) stat (111) térképalkalmazások (50) twitter (164) üzlet (129) videó (150) videómegosztók (94) wikipedia (35) yahoo (57) youtube (94) zene (63) MÉG TÖBB TÉMA

Olvasó szez

  • butter-k: Szép lett az index, jó ránézni(az első redizájn amikor nem fogott el a régi jobb volt érzés. Ugyanakkor 2 olyan idegesítő dolgot hozott amit nem tu... (2014.03.20. 11:00) Index.hu redesign 2014
  • spontan: Egy bennfentes a blogokról: cink.hu/politikai-okbol-tolta-alulra-az-index-a-blogokat-a-cim-1547161551 (2014.03.20. 11:00) Index.hu redesign 2014
  • iconoclast: Az természetes, hogy a felhasználók beletörődtek a 2007-es design-ba is (más választásuk nem volt), de ez nem jelenti azt, hogy használhatóságban ne... (2014.03.17. 15:31) Index.hu redesign 2014
  • Utolsó 20

A Webisztánon még

Feedek