A Rage Against The Machine a Facebookkal verte meg a brit megasztárost

Egy brit házaspár megelégelte, hogy a zenei eladásokat mesterségesen befolyásolják a televíziós tehetségkutató showműsorok, úgyhogy kampányt indítottak a Facebookon azzal a felkiáltással, hogy ha eleged van abból, hogy az aktuális "megasztáros" (a briteknél: X Factor a műsor) vezeti a slágerlistát, akkor csatlakozz hozzánk, és mutassuk meg, hogy nem lehet mindent ilyen műsorokkal manipulálni.

A felhíváshoz több mint 470 ezren csatlakoztak a Facebookon, és december 13-ától a rajongók el is kezdték eszement mennyiségben megvásárolni online a Rage Against The Machine "Killing in the Name" című dalát. A kampány pedig olyannyira jól sült el, hogy sikerült kiütni az első helyről az X Factor aktuális üdvöskéjének debütáló dalát. (Más kérdés, hogy a Rage-szám 1992-es debütálásakor csak a 25. helyig vitte a brit kislemez toplistán.)

A Facebookon szervezett kampány hatására több mint félmilliószor vásárolták meg egy hét leforgása alatt a Rage dalát. Amúgy a facebookos kampányból és az eladásokból származó bevételeket karitatív célra fordítják a kampány elindítói és a zenekar is. Sőt a RATM ígérete szerint hálából jövőre adnak egy koncertet Angliában.

Az egészről persze nem csak a közösségi média ereje, meg Chris Anderson cikke juthat az eszünkbe, hanem például a tegnapi Csillag születik vetélkedő, vagy az aktuális MAHASZ-toplisták is.

Hozzá kell persze tenni, hogy a tévés tehetségkutató műsorokban is a közönség szavaz. De mint a fenti sztoriból is kiderül, még egy nagyon sikeres tévéműsor sem tudja minden szempontból manipulálni az emberek zenei ízlését és vásárlási szokásait. Legalábbis volt egy hét a brit zenetörténetben, amikor ez nem sikerült.

And now you do what they told ya.

Címkék: zene tévé kommuniti facebook
2009.12.21. 01:11. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem az egyuttes talalta ki a kampanyt hanem egy atlag Facebook user(par?). Persze kesobb ok is be lettek vonva a sodrasba.
Első mondatban van egy elírás: házaspár (link)
És nagyon rendben is van, hogy ezt a számot választották :) Nagyon ütős banda.
Szorítottam nagyon, a hét felénél nagyon beindult az X Factor a CD eladás miatt. Szerencsére tanult a Facebookos közönség a tavalyi Jeff Buckley-s esetből, és jobb volt idén a hajrá!
Legjobbat választották, helyes (;
A jóemberek jelentős részének lövése sem volt, hogy ki/mi a ratm. Ha azt írták volna, hogy vegyék meg kulabá legújabb nótáját, azt is megvették volna (sőt).
Szal ennek a zenei ízléshez kevés köze van.
Amúgy nemcsak weben tolták a RATM kampányt, itt manchesterben például a RockFM nevű rádión átláag óránként bemondták, hogy mindenki gyúrjon rá. Mondjuk érthető is, profilba vág.