Rajongók és követők helyett pozitív párbeszédek

Király Andris (Soop) linkelte Twitteren a következő prezentációt, mely a közösségi médiakampányok mérhetőségéről szól. 

A prezentáció bár jó sok bullshitet is tartalmaz, azért elég jól rávilágít olyan egyszerű összefüggésekre, mint például, hogy nem a követőszám, rajongók számából lesz az üzleti megtérülése egy közösségi médiában futtatott kampánynak, hanem a (kétoldalú) kommunikáció pozitív részéből.

A lényeg, hogy ezekben a kampányokban képesnek kell lenni annak elérésére, hogy felerősödjenek a termékkel, hirdetéssel kapcsolatos pozitív benyomások. Valahogy úgy lehet ezt érzékeltetni, hogy korábban ha egy bannerhirdetés - bár hatékony volt, de egyben - visszatetszést keltett a netezőkben, nem volt erről visszacsatolás. Hogy úgy mondjam, le lett nyomva a banner a torkunkon. Mint a grízestészta.

A közösségi hirdetési kampányokkal viszont ki kell menni a nyílt webre. Ahol nem csak a termék rajongói, de a szkeptikus netezők is közel lesznek a termékhez és annak kommunikációjához. Ezen a terepen pedig csak az értelmes, határokat kijelölni képes, és a kommunikációt mederben tartó kampányok lehetnek sikeresek.

Nekem nagyon tetszenek például azok a közösségi kampányok, melyek valamilyen szinten  bevonják a fogyasztókat egy termék kialakításába, a termékkel kapcsolatos "történet" alakításába.

Címkék: marketing üzlet roi smo
2010.01.14. 15:44. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.