Trendek a magyar weben: a YouTube az élre tör

Nos, vannak már decemberi gemiusos statisztikák. A magyarországi internetezők legnépszerűbb szájtok élmezőnyében három érdekes fejlemény látszik.

Az egyik, hogy a YouTube (63%-os elérés) nemsokára beéri az iWiW-et (65%-os elérés). És ha ez bekövetkezik, akkor Magyarországon a Google két szolgáltatása (Google.hu és YouTube) lesz a két legnépszerűbb szájt.

A másik érdekesség, hogy decemberben a top 10-ből csak a Google és a Microsoft szájtjai tudták növelni elérésüket, a magyar szájtok nem. A Google.hu amúgy átlépte a lélektani 90 százalékos határt. Vagyis 10-ből 9 netező használja idehaza a Google keresőjét.

A harmadik érdekesség, hogy a Facebook folyamatosan növeli elérését a magyar netezők körében. A decemberi adatok szerint 28 százalékon állnak. Vagyis lassan beérik például a 14. helyen álló Indexet is.

Címkék: microsoft google iwiw index stat magyar youtube facebook gemius
2010.02.18. 10:56. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

– Larry, képzeld, most olvasom, hogy elsők vagyunk Magyarországon.
– No, megint bekukáztunk egy kiváló ázsiai piacot.
– Larry, ez Európa.
– Ja, tudom, ott Belgium mellett.
– Ausztria mellett.
– Az előbb még Európa volt, most meg Ausztrália?
– Ausztria. De mindegy.
– Ja, mindegy. Vezetünk. De mekkora piac?
– Tízmillió ember.
– De minek nekik kereső, amikor mindenki ismer mindenkit?
– Leszarom, lényeg, hogy a mi oldalunkat bámulják.
– Ja, ez igaz. Bontsak egy sört?
– Ja.
@keserumandula: europaban tobb mint 730 millio ember el. az usa-ban 300 millio. szoval az europai piac eleg fontos minden globalis cegnek. es az europai piac a sok kis orszag piacabol tevodik ossze.
Ki lepődik meg ezen?
- az iwiw technikailag vízihulla
- az index (inda) szolgáltatásaihoz képest a google sokkal okosabb és egyszerűbb mailboxot és blogfelületet nyújt (pld gmail tárhely kontra külön letölthető indás óriásmelléklet, blogspoton nem kell HTML-ismeret egy blog beállításaihoz mint a blog-hun :))
- youtube vs indavideó: a felhozataltól most eltekintve, az indás videók szaggatnak, lassúak, félórát akadoznak bika kapcsolattal is

Szóval nem tudom hogy ezen van-e csodálkoznivaló.
Angol nyelvű oldalakon nem kell a sok agyhalott kommentet olvasni! :D :D :D Kivétel ezalól a youtube. :)

Viccet félretéve, hvg.hu és az index.hu kivételével én sem nagyon keresek fel magyar oldalakat rendszeresen. Eseti kivételek persze vannak, de elenyésző.
@keserumandula: off
-én miket keresnek ott ausztrália mellett?
-auszrtia mellett!!!!!
-akkor ausztria mellett
- semmi értelmeset, celebek, meg valami iwiw fut, meg valami ingyenmail, meg a googlebe keresik a google-t.
-bontak egy sört?
-bontsál mégegyet.

/off
Igen, az FB terjed, az iwiw meg bukik. Bár az tűnt fel, hogy az FB-re többen térnek rá, mint szoknak le az iwiwről. Az iwiw egy másolat, az fb-nek legalább vannak ötletei.
Egy-két év, és a magyarok megadják a kegyelemdöfést az iwiwnek. összehasonlítás (az FB teljesítménye a 100% a példában, nem vélemény, csak azt mutatja, hogy HA az FB a 100% (még nem az), akkor hozzá képest mi az iwiw)
FB: Játékok (100%); kommunikáció (100%); gyorsaság (100%)
Iwiw: Játékokm (1%); kommunikáció (60%); gyorsaság (50%)
Plusz érvek iwiw ellen/FB mellet: iwiw meghívós, ráadásul egy meghívóra kb. 1 hónapig kell várni, és egy idő után nem használhatod fel, FB regisztrálós
FB-n van chat
Mivel az FB nemzetközi, ezért esetleg bejelölhetsz rajta külföldi ismerősöket is, az iwiwen csak magyarországon élő, vagy külföldön élő magyar ismerősöket jelölhetsz be (igen, nekem van amerikai ismerősöm is)
iwiw-et a köreimben faterom és társasága használja (50+). De aszem amint rájönnek, hogy FB-n egyszerűbb az életük kócolnak át :)

Amúgy fura módon ebből a trendből én max 2-t nyomogatok rendszeresen. Mondjuk ott a startlap, az mire jó??? Az is csak azért trend mert minden irodában (sok helyen tapasztaltam) azt hiszik, hogy az internet azzal kezdődik.
A trend nem mutatja meg a top10-en kívüli magyar fogyasztás esetleges csökkenéseit és növekedéseit. Pedig érdekes lenne megnézni, mi fog belépni a kiesők helyére.
@blog.sancho.hu: Mondjuk ha a top20-at látnád, ugyanezt lehetne elmondani a huszason kívüliekről. :)