Megérkezett a PayPal a Facebookba

A mai bejelentés szerint hamarosan PayPal-számlánkkal is fizethetünk a facebokos szolgáltatásokért. A megállapodás azért érdekes, mert a Facebooknak már létezett egy online payment megoldása Credits néven. De valószínűleg belátták, hogy a Facebook Credits felfuttatására, és nem utolsó sorban: ultrabiztonságossá tételére nincs idő. Úgyhogy inkább a tuti megoldást, a PayPalt választják.

A Facebook Credits is megmarad. A hírek szerint a közösségi játékok fő virtuális fizetőeszköze lesz. A PayPal pedig elsősorban a hirdetni vágyóknak lesz kedvező opció. De várhatóan a facebookos szolgáltatásokért is fizethetünk majd vele. Győzzön a jobbik, a nagyobb pénzforgalmat termelő, népszerűbb micropayment rendszer!

A lépés gondolom érzékenyen érinti a PayPal kisebb-nagyobb riválisait. Így például a Google Checkout-ot. A Google saját online fizetési megoldását utóbb a Nexus One online rendelésével próbálta népszerűsíteni. Ugyanakkor a Facebook-PayPal megállapodással valószínűleg eldőlt, hogy mi lesz a mindent vivő micropayment megoldás az interneten.

A Facebook újabban olyan erősnek és önbizalomtelinek mutatja magát, hogy a Google-nak, azt hiszem, nehéz pillanatokat fog még szerezni az év folyamán.

Ennél is fontosabb üzenete a mai bejelentésnek, hogy a Facebook 2010-et a bevételmaximalizálásnak szenteli. Eddig a felhasználószám-növelés volt a legfontosabb. Idén viszont már a fizetős szolgáltatásaik népszerűsítése is legalább ilyen fontos lesz. Még az is elképzelhető, hogy az eBay és a Facebook ennél is szorosabban fog együttműködni a közeljövőben.

Facebook Connect az eBayben? eBay MarketPlace a Facebookon?

[update] És még egy hír, mely azt mutatja: a Facebook mindent meg fog tenni a hirdetők elcsábításáért.

Címkék: facebook paypal e commerce payment
2010.02.18. 22:13. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

én arra leszek kíváncsi, hogy a google mikor jön rá, hogy már nem ők a legmenőbbek az interneten.

rohadt professzionális és a lehető legszélesebb körben ismert termékeik vannak, kiemelkedik ezek közül is a kereső, a gmail, a maps és a youtube - de az aktuális trendeket már nem ők lovagolják meg.

plusz, elkövették azt a hibát is hogy mindenből sajátot akarnak csinálni, annak ellenére, hogy nem tudnak elég sokat hozzátenni és ezzel szépen rontják a renoméjüket.
@darthwalk: utolsó mondattal egyetértek
@ldavid: Kezdem is félteni őket. A guglit már csak én menthetem meg.
Megférnek ők. Ilyen szinten már nem beszélünk felhasználóvadászatról. A termék eladja önmagát a marketinget meg elvégzi a "szájhagyomány". Itt valóban már csak presztizsharcról beszélhetünk. Emlékszem amikor egyszer talán 2 éve fent volt egy videó ami a facebook irodájában lett felvéve (akkor dolgoztak vagy 20-an ott), és azt nézték, hogy (nem emlékszem pontosan)mikor lesz meg a 100.000.000. júzer reg. De mondom a számra pontosan nem emlékszem. Hűen tükrözte azt, hogy a júzer gyűjtés volt a cél. Most már ebből a szempontból hátra dőlhetnek. Megindult a lavina, és egy darabig meg sem fog állni. Most bizony azt a marketing stratégiát kell okosan kidolgozni, hogy a sok kis hangya összehordja nekem a pénzt. De mivel eddig sem hülyék ültek ott így ez is megoldottnak látszik. Lásd PayPal.
Most, hogy végre a FB is beszállt a profitgyűjtésbe, kíváncsi leszek melyik termel majd több hasznot a tulajdonosának: a keresőmarketing vagy a közösségi marketing...
a Facebook láthtóan AZ internet akar lenni, legalábbis azé a százmillió emberé, aki már az övé. a Google is azt képzelte, hogy ő AZ internet. és majd jön még harmadik, aki megint valamit kitalál, és akkor majd a Facebook fog kapálózni.

most azonban tényleg úgy néz ki, hogy a Google ugyanott tart a Facebookkal szemben, mint a Microsoft tartott 4 éve a Googlellal szemben. már nem kúl, bár pénztermelő képessége jóval nagyobb. ki, mi fogja a Facebookot idejétmúlttá tenni. Lehet, hogy ehhez 2 vagy 3 év is elég valakinek.