A Sanoma tovább erősít az iPhone-vonalon

Múltkor már keseregtem egy sort azon, hogy idehaza az online médiavállalatoknál nem helyeznek elég hangsúlyt az okostelefon bizniszre. Számomra kicsit meglepő is volt, hogy a Sanoma jelentkezett elsőként iPhone-alkalmazással a magyar online médiapiacon.

Hogy mennyire nem egyszeri fellángolás volt ez náluk, jól mutatja, hogy a nemrégiben megvásárolt Olcsóbbat.hu árösszehasonlító szájtjukhoz is készítettek egy iPhone-appot.

Az alkalmazás szerda óta érhető el az App Store-ból, és pár óra alatt a legnépszerűbb ingyenes alkalmazás lett a magyar iPhone-felhasználók körében.

Nem is csoda. Január elején írtam az okostelefon-használat vásárlási szokásokra gyakorolt hatásáról. Ha ezt a tendenciát veszem alapul, akkor az Olcsóbbat.hu iPhone-appjának jó esélye van arra, hogy idehaza elsőként nyújtsa azt az élményt a vásárlónak, hogy mikor bemegy egy boltba és kinéz magának egy árut, az alkalmazásban megnézheti, hogy amúgy máshol meg tudja-e kapni ugyanazt a terméket olcsóbban.

Az egész iPhone-téma kapcsán meg is kerestem a Sanomát, és az azt firtató kérdésemre, hogy miért tartják fontosnak ezt a platformot, a következő választ kaptam: "úgy látjuk, hogy az iPhone felhasználók olyan fiatalos, innovatív csoport, amely sok hasonlóságot mutat az online termékeinket használó csoportokkal. Így az iPhone tartalom publikálása számunkra egy új és szükséges média-kiterjesztés. Az iPhone-on keresztüli tartalomfogyasztás olyan jelenség, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni." 

Azt is megkérdeztem tőlük, hogy ha már iPhone, akkor Android miért nem. A Sanoma erre azt mondta, hogy látják az Android platform erősödését, és a közeljövőben több terméküket szeretnék bejelenteni Androidra is.

Címkék: mobil vásárlás magyar sanoma iphone kereskedelem android árösszehasonlító olcsóbbat.hu
2010.03.05. 12:23. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tetszik az, hogy Android vonalat is figyelembe fogják venni, féltem, hogy lemarad ez az ág Magyarországon.

Szerintem, enélkül nem érné meg idehaza az android telefonok vásárlása. Ez viszont így tovább sarkal a nexus felé :)
Régebben volt olyasmi, hogy a nagyobb boltokban rászóltak arra, aki papírra kiírta magának az árakat, hogy később a többivel összehasonlítsa.

Lehet, hogy bepróbálkoznak majd ezzel is, hogy okostelefont nem lesz majd szabad használni a boltban, mert az rontja az üzletet.
@agyvihar: az erős lenne azért kicsit. :)
@Longhand: szerintem is, de a kétségbeesés nagy úr, ahogy a zenekiadóknál is látjuk, hogy tíz körömmel akarják gátolni azokat a változásokat, amik a jelenlegi üzleti modelljük halálát jelentik

De persze ők is hiába küzdenek, úgyhogy a boltok sem fognak tudni tenni ez ellen.
@agyvihar: Valószínű erre nem kerül sor... De ha igen akkor a koncepció. bemegyek --> árat nézek --> kimegyek --> összehasonlítok --> ha jó az ár visszamegyek. Vicces :)
talán benjamin(ha nem ő, bocsi) ötlete volt(vagy mutatta valaki), hogy vonalkodot kellene olvasni a termékről, és az alapján dobná az árat. nem kéne szenvedni a kereséssel. de így is elég hanyagul vannak feltöltve adatokkal ezek a rendszerek, de ez a vonalkodos dolog jo lenne...
és hosszú távon ez hova fog vezetni? árversenyfokozó hatása lesz, pedig a magyar piacon már ma is jellemző ez a vásárlói magatartás, hogy pár forintért képes sorbaállni/verekedni nyitáskor vagy elmenni a világ másik végéig, nincs luxory shopping, mint angliában vagy usa-ban, a gazdagok is az olcsó helyeken vásárolnak
Szerintem ez egy normális hozzáállás:
"új és szükséges média-kiterjesztés"
Igaz.
@fingerbangs:
<off>
magyarországon nincsenek gazdagok.
csak "újgazdagok" meg "hitelbőlgazdagok"
</off>
@Artuum: érdemes végigolvasni:
"úgy látjuk, hogy az iPhone felhasználók olyan fiatalos, innovatív csoport (bla-bla-bla) ... az iPhone tartalom publikálása számunkra egy új és szükséges média-kiterjesztés."

Vagyis a Sanoma érzi benne a profit szagát. Mivel a pénzes csákók vásároltak maguknak egy iphone-t, akkor ez egy olyan réteg, aki egyéb cuccokat is hajlandó lesz megvenni.
Jó h végre valaki lép ebbe az irányba, de az

"úgy látjuk, hogy az iPhone felhasználók olyan fiatalos, innovatív csoport, amely sok hasonlóságot mutat az online termékeinket használó csoportokkal. Így az iPhone tartalom publikálása számunkra egy új és szükséges média-kiterjesztés. Az iPhone-on keresztüli tartalomfogyasztás olyan jelenség, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni."

AKKOR ÜRES DUMA h ilyet is csak egy Sanoma (szerű, volumenű) cég tud produkálni. (Valszeg ilyen nyilatkozatok gyártására már léteznek freeware programok is, előregyártott sablonokkal...)

Egyébként meg nem árt igyekezni, mert azért a magyar iPhone piac nem akkora h eltartson kismillió appfejlesztőt (kifejezetten magyar piacra szánt termékekkel).
@fingerbangs: Vagy néhány bolt elkezd gyúrni szolgáltatásra, hogy azért fizessenek náluk többet, mert tényleg jobbak.
Bennem meg az merült fel, miért nem Symbian? Tuti, hogy sokkal több Symbianos okostelefon van Mo-n, mint iphone.
ez elég lomha... de jó irány.
@kereso: iphone: trendi
symbian: nem trendi.
@kereso:
Symbiannak vége. TOO SLOW!