5 millió órát töltöttek a netezők a Google Pac-Manjével?

A Google szombaton saját - nemrég finomított - logóját alakította át Pac-Man játékká annak alkalmából, hogy a videojáték harmincadik szülinapját ünnepelte. Az akció annyira sikeres volt, hogy a Google egy aloldalon kint is hagyta az amúgy teljes egészében JS-ben írt online játékot.

Az akció egyben jó tesztje annak, hogy hogyan teljesít egy játék, ha a világ egyik legnépszerűbb weboldalára van kitéve. A RescueTime saját, 11 ezres felhasználói adatbázisán matekozott egy kicsit, és nekik az jött ki, hogy a netezők összesen 4,8 millió órát töltöttek pekmenezéssel a Google nyitóoldalán, ami körülbelül 120 millió dollár értékű munkaórának felel meg. Ennyivel csökkent a világon a produktivitás a Google pacmanes logójának köszönhetően.

Érdemes megjegyezni, hogy a netezők általában extrém kevés időt töltenek egy-egy látogatás során a keresőoldalakon, hiszen csak annyi időre néznek be, ameddig meg nem találják a keresett weboldalukat. És mivel a Google elég jó hatékonysággal mutat releváns tartalmakat a netezőknek, a szájton eltöltött idő aránya hagyományosan alacsony, pár másodpercben mérhető, látogatásonként. Ez a pár másodperc a pacmanes logóval 36 másodpercre emelkedett.

(Egy netező naponta átlag 9-12 percet időzik összesen a Google keresőjének oldalain. Napi összesítésben tehát már nem is olyan sok ez a plusz 36 másodperc. De azért mindenképpen kiemelkedőnek mondható egy átlag naphoz képest.)

Még ha a kalkuláció nem is biztos, hogy helytálló, azért érdemes egy pillanatra elgondolkodni azon, hogy vajon mennyibe kerülne egy ilyen játéklogós hirdetési kampány a Google nyitóoldalán.

De ezzel együtt is biztosak lehetünk abban, hogy az egyik - ha nem a legértékesebb - online hirdetési felületen futott szombaton a harmadik ikszet ropogtató Pac-Man. És nagyon kevés brand létezik a világon, mely egyetlen nap alatt ekkora (5 millió órányi) online figyelmet tudna kivívni magának.

Címkék: google marketing keresők pacman
2010.05.25. 17:21. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Lehet én értettem félre, de nekem nagyon nem úgy jött le, mintha ez a 120m dollár a Google költségeként jelentkezett volna, hanem a nemzetgazdasági termelékenység kiesésnek az ára. Tehát annak a költsége, hogy a dolgozók ezt a 36mp-et nem a munkájukkal töltötték, hanem a PacMan játékkal. Az, hogy a Google nyitóoldali hírdetési kampány, meg annak az ára hogy jött ide, azt végképp nem értem.
@NightH: igaz. jav. a hirdetesi kampany ugy jon ide, hogy a google nem ad el hirdetesi helyet a nyitooldalan. ugyanakkor a pacmanes jatek extrem hosszan tartotta a netezpket a google.com-on, es figyelembe veve h az usa-ban, de magyarorszagon is ez a legnepszerubb weboldal, nyilvan erdekes lehet belegondolni abba h mennyibe kerulne egy fizetett logojatek...
kipróbáltam én is és marhára tetszett. a pacman iszonyú nagy klasszikus. van itthon egy atari pacman játékkazi a polcomon is, tisztelegvén :)
Esküszöm, hogy csak egyszer játszottam végig a Google-pályát :)
Ha megcsinálnák Arkanoiddal, egész nap rajta függnék...