A Google nagy (otromba) háttérképkampánya

A Google.hu (és a kereső egyéb lokalizált oldalai is) a mai napon egy elég rossz minőségű háttérképpel jelentkezett. Nyilvánvalóan az új háttérkép-funkció kampányáról van szó. Ugyanakkor az is érdekes, hogy míg a Google.com-on egyszerűen el lehet távolítani a kéretlen háttérképet, addig a Google.hu oldalán ez lehetetlenség.

Sőt, a kéretlen háttérkép megváltoztatásához belépni vagy regisztrálni szükséges. Ügyes.

Nem minthogyha nagyon sokat használnám a Google keresőjének magyar nyelvi változatát, ugyanakkor figyelemre méltó, és szerintem a Google eddigi kampányaival kissé ellentétes, hogy egy új fícsört úgy próbálnak megismertetni a felhasználókkal, hogy egyszerűen rájuk erőszakolják.

Amúgy meg azt gondolom erről az egész háttérkép mizériáról, hogy bár az iGoogle esetében elhiszem, hogy ez az egyik legnépszerűbb fícsör, de épp a Google hitvallása volt eddig az, hogy a kereső nyitóoldalát a lehető legtisztábban, legegyszerűbben kell hagyni. Mert az információkeresésnél nem az a lényeg, hogy aranyos lolmacskák legyenek a háttérben.Hanem, hogy a dizájn funkcionális legyen.

Íme a Google hitvallása:

Simplicity is powerful.

Simplicity fuels many elements of good design, including ease of use, speed, visual appeal, and accessibility. But simplicity starts with the design of a product's fundamental functions. Google doesn't set out to create feature-rich products; our best designs include only the features that people need to accomplish their goals. Ideally, even products that require large feature sets and complex visual designs appear to be simple as well as powerful.

Google teams think twice before sacrificing simplicity in pursuit of a less important feature. Our hope is to evolve products in new directions instead of just adding more features.

(...) A minimalist aesthetic makes sense for most Google products because a clean, clutter-free design loads quickly and doesn't distract users from their goals. Visually appealing images, color, and fonts are balanced against the needs for speed, scannable text, and easy navigation. Still, "simple elegance" is not the best fit for every product. Audience and cultural context matter. A Google product's visual design should please its users and improve usability for them. (Google Design Principles)

Értem én, hogy a Bingen régóta van ez a háttérkép dolog. És hogy ettől várja a Google, hogy valami pici növekedés még legyen a keresője forgalmában, és hogy kényelmetlen lesz, amikor a Facebook+Bing tandem tartósan megelőzi őket. De ezeket a direkt marketing dolgokat lehet elegánsabban is csinálni, na.

Főleg egy olyan cégnek, mely méltán büszke az egyszerű, minimalista, funkcionális dizájnjaira.

Címkék: google dizájn usability lokalizáció háttérkép
2010.06.10. 11:28. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem se jönnek be annyira ezek a háttérképek, egyszerúen azért, mert a használhatóság (átláthatóság) rovására megy.

Egyébként a magyar felületen is könnyedén meg lehet változtatni a hátteret: bal alul, "Háttérkép módosítása", és itt vissza lehet állítani a régi fehér képet (szerkesztő választása: White). Viszont a fehér Google logó így is marad.
@Vejne: igy van. vagyis: visszaallitani nem tudod. csak a "white"-ot kivalasztani. ami ugye nem ugyanaz.
a Google kapkod mint a mergezett eger. Nyilvan vegeztek egy felmerest mi tetszik az embereknek a binben es nyilvan a csilivili mivel mas kulonbseget egy halando nem tud felfogni. Erre azt mondtak akkor legyen a mienk is ilyen szep hatterkepes hogy meg rosszab legyen a bingnek. Ezt csinalja mindennel. Kicsit elbiztak magukat az elmult evekben amikor dolt a penz a reklambol es azt hittek mindenhez ertenek.
elkezdték leszedegetni a lokalizált oldalakról is a háttérképet,
.sk .cz. .at .de .fr
már háttér kép nélkül jönnek be,

nem akarom mondani, de jellemző hogy a magyaron még mindig kint van,

ha én lennék ott a főnök, valaki nagyon ki lenne rugva
bocs tévedtem, mégsem vették le onnan sem, csak pl a google.fr magyar nyelvű változatán nem jön be, éljenek a bugok!
a buzzt is hasonloan toltak ki imho
Ez Marissa Mayer ámokfutásának része lehet.
Adblock Plus:
http://www.google.hu/images/background/*.jpg

sose gondoltam volna, hogy valaha ehhez kell folyamodnom :(
Nem tetszik. Nagyon nem. -> Beszélsz róla -> Megjegyzed. Nem felejted. -> Pont ezt akarták.

... ha kishugod, kisöcsi, gyereked, nagymama nyaggat a kiscicás, kiskutyás, kisautós, süteményes, vagy családi háttérképért, az amugyis kezdőlapnak beállított google.hu -s böngészőjében, mert az oylan cuki volt a szomszédban, akkor rémálmodból felébredve is tudni fogod mit hol kell állítani. 1 nap a tananyag, hogy megjegyezd - örökre:D Nyilván nap végére marad a kikapcsolás bemutatása, alig várom:)
ABP stoptablara klikk, listanbol background/* sorra klikk, ABP stoptablara klikk, google.com frissites.

Voila!
@kulcsarb: ezt irtam az elobb, de lenyelte a kommentbacsi. akkor szerencsere nem kell beirnom megegyszer.

hozzateszem nekem sokaig Greasemonkey is futott a google.com-on hogy a latasjavito kotelezo nagybetus modositas ne latszodjon szoval en mar nem voltam annyira megdobbenve a ABP miatt.
tetszik az index.hu ellenkampánya,
nálam legalábbis 13:18-kor gyönyörű fehér ablak fogad, mindenféle zavaró tartalom nélkül :D
Aki nem akar háttérképet az használjon IE6-ot. Ott nem jelenik meg! :)
Amúgy én a Google Shell verziót használom, ha gyors keresésre van szükségem: www.goosh.org/
Engem Operában még mindig a standard google nyitóoldal fogad. Firefox és Chrome alatt jelenik csak meg a "szép új háttérkép".
Fura, Operával nem változott semmi. Nem is értettem, hogy mit van mindenki úgy oda. Aztán most megnéztem firefoxszal és broáf...
Nekem tetszik ez a hátter móka, bár először nem értettem miről beszéltek, mert a NoScript-em blokkolta. ^^ Szóval, szerintem teljesen fölösleges egy háttér miatt ennyit bosszankodni.
@kokoagb: @Piréz Vitéz: próbáljátok kiazt, hogy az Operát IE-nek vagy FF-nek maszkoljátok ;)
Egyébként fura. Van olyan, aki - hacsak nem az van beállítva kezdőlapnak - meg szokta nyitni a google nyitóoldalát? Én elég rég nem találkoztam vele, mivel minden keresést a címsávból indítok.
Nekem nincs a háttérképpel bajom, nekem alapvetően tetszett a bing és a szörcs háttérképes megoldása, bár majd mindegy, hiszen a főoldalt alig használja az ember.
Amivel bajom volt, az az, hogy igénytelenül lett megcsinálva. Nem csak mert nem tudom kikapcsolni, hanem mert a kép miatt lényegében olvashatatlanná váltak egyes feliratok, és IE-ben pl fehér alapon fehér alapra került a "változtatok" link, és ha nem tudom,h ott van, nem találom meg.
Most meg olyat játszott el velem, hogy reggel átállítottam egy kellemes kékre, most megint megnyitottam (böngészőt nem csuktam be, fiókból nem jelentkeztem ki), mégis más kép fogadott, és mikor meg akartam változtatni, bekérte a jelszavam (pedig a gmail folyamatosan nyitva van, nem dobott ki)

holnap egyébként megszűnik, visszaáll a fehér alap, csak gondolom lenn megmarad a háttérképállítási lehetőség.
Nekem ma mindenhol héttérkép mentes :)
FF, Chrome stb. látom a napi logót is (VBs)
update: Most már ugyanúgy eltávolítható a háttér, mint a google.com-on.
Amikor megláttam a háttérképet, nem az jutott eszembe, hogy "lám, milyen jó", hanem az, hogy tök'ugyanolyan, mint a Bing-en.
A Bingről meg az jut eszembe, hogy - amíg a Google előkelő helyeken jeleníti meg a honlapom linkjét a találatok között - vajon miért nem kerül bele a találatok közé a weboldalam linkje náluk? Sőt, ha beírom a azenyem.hu keresési feltételt a Bing-be, úgy sem találja meg.
Nem hájpolni akarom a linkemet [sőt nem is arról van szó, ami a nickemnél szerepel], hanem furcsának találom, hogy egy megfelelően keresőoptimalizált, keret- és "propeller"mentes [ééérted...] oldalt még a akarmi.hu-t beütve sem talál meg a Bing.
Szóval, ez jutott eszembe a Google NAGY háttérkép-akciójáról.