BónuszBrigád: "Ennek a szolgáltatásnak Magyarországon is működnie kell"

Korábban már beszámoltunk a VeddVelem.hu indulásáról. Nemrégiben startolt el egy hasonló, csoportos kedvezményeket kínáló szájt, a BónuszBrigád.hu is. A szolgáltatás egyik alapítóját, Kaprinay Zoltánnal beszélgettem...

Hogyan jött az ötlet? Egyáltalán, miért gondoltátok úgy, hogy egy ilyen típusú szolgáltatásnak van létjogosultsága Magyarországon?
A vezető amerikai portálok egy évvel ezelőtt már komolyan foglalkoztak a közösségi vásárlással és a 2008 novemberében indult Groupon.com-mal is. A közösségi weboldalakra specializálódott online tanácsadóként Heller Gáborral közösen elkezdtük tanulmányozni a közösségi vásárlással foglalkozó weboldalakat, azok fajtáit és a legjobban működő modell különböző kultúrákban megjelenő mutációit, klónjait. Végül arra a következtetésre jutottunk, hogy ennek a szolgáltatásnak Magyarországon is működnie kell és mivel nem láttunk ehhez fogható weboldalt, csináltunk egyet.

Azt szokták mondani, hogy a magyar fogyasztó kifejezetten árérzékeny, ugyanakkor nem nagyon szokott online vásárolni. Ha jól értem, a ti rendszeretek ezt úgy oldja meg, hogy ti csupán közvetítők vagytok. A kedvezményes vásárlásokat nem ti bonyolítjátok. De akkor számotokra hol itt a haszon?
Igen, a legnagyobb fejfájást éppen az online vásárlástól való ódzkodás jelenti a számunkra is, bár eddig ez az aggodalmunk nem igazolódott be. A biztonság kedvéért a bankkártyás fizetésen kívül az átutalásos fizetést is lehetővé tettük a vásárlóinknak. Az üzleti modell szerint a Bónusz Brigád hasznát a szolgáltatást nyújtó cég biztosítja a számára befolyt összegből (százalékos megoszlásról beszélünk).

Honnan jönnek az első kedvezmények? A személyes kapcsolati hálótokat próbáljátok beizzítani, vagy vannak már olyan cégek is, akik ismeretlenül jelentkeztek nálatok, hogy szeretnének csoportos kedvezményben felajánlani terméküket?
Az első 8-10 ajánlat saját kapcsolati háló. Az indulás óta eddig kb 40 ajánlatot kaptunk a legkülönfélébb cégektől. Nem hiszem, hogy mindegyikkel élni tudunk, vagy akarunk majd. Egyelőre azon vagyunk, hogy feldolgozzuk őket. Egyébként az USA-ban nagyon nehéz egy-egy cégnek az ajánlatával bekerülni. Mivel mi is azt határoztuk el, hogy csak olyan szolgáltatásokat hirdetünk meg amelyeket egyébként is jó szívvel ajánlanánk barátainknak, ismerőseinknek, nagyon komoly szűrésen mennek keresztül a partnerek.

Mik a tipikusan jó termékek, terméktípusok az ilyen csoportos kedvezményes témában?
Elsősorban a szolgáltatásokra koncentrálunk, azokból is az étterem, szépségápolás, masszázs, tehát a kényelmi szolgáltatások azok amik jellemzik ezt a piacot. Olyan dolgot szeretünk közösségben vásárolni amit már régóta szeretnénk kipróbálni, de kicsit drágának tűnik. Féláron viszont nem kérdés: muszáj kipróbálnom!

Voltatok már Index címlapon is, és ha jól látom, az azóta érvényes akciótokhoz még mindig nem jött össze a megfelelő számú jelentkezés. Az ajánlat pedig lejár két nap múlva. Hogyan próbáljátok meg elérni, hogy minél több olyan netezőhöz eljussanak az ajánlataitok, akiket potenciálisan érdekelhet az adott akció?
Az első akciónkhoz még 2 vásárlás hiányzik. A hétvégén valóban belassultak a vásárlások, de mi jó eredménynek tartjuk az eddig elérteket. Három munkanap alatt eddig 32.300 Ft-ot spóroltunk meg az internetezőknek. Az szerintem nem annyira rossz, főleg úgy, hogy - a hétvégét is beleszámolva - öt napja él az oldal. Egyébként az első ajánlattal szembe mentünk a trendeknek, nem igazi kényelmi és nem a nőkre fókuszáló szolgáltatást kínáltunk. Azért nem, mert szerettük volna egy olyan branddel indulni ami mindenki számára ismert és világosan mutatja, hogy milyen minőségi szintet lőttünk be.

Címkék: magyar e commerce startp bónuszbrigád közösségi vásárlás
2010.09.06. 16:12. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szurkolok nekik, de nem tartom akkora "ötletnek", hogy komolyabb reklám nélkül bármi is lesz majd belőle. Ha valóban ez kellene a magyarnak, akkor egy Index címlap után nem 38.000 huf lenne a megspórolt összeg.
Skacok, írtam nektek a "Kérj a Brigádtól" részbe, de csak Miler-Daemon jött vissza válaszként. Javítsátok ;)
Szolgáltatások helyett első körben konkrét termékek kellenének (másik oldalon látom okostelefon, téligumi, stb) nem elhanyagolható árcsökkentéssel.
Fontos lenne a beharangozott minden napra egy ajánlat tartása is.
Viszont jó az RSS (ami veddveleméknél nincs), mert így nem kell (és valszeg nem is fogod) az oldalt naponta látogatni az ajánlatokat böngészni.

Az ötlet nem új, nem forradalmi, magyar környezetben meg minden webkettes történet másként viselkedik... az elkövetkező egy év alatt kiderül kell-e nekünk ilyesmi. Nekem tetszik.
@José Doroteo Arango: Igen, én is hasonló véleményen vagyok.

Itthon szűkösek a keretek. Nem azért csappant meg a fogyasztás, mert gond van a termékekkel, ha nem, mert nincs pénz és romlott a fogyasztói bizalom arról nem is beszélve, hogy a forint gyengülése sok ember pénztárcájából sok pénzt vesz ki, melyet ilyen és ehhez hasonló oldalakon költhetne el.
egyik barátom probálta felhívni, de vagy ki volt kapcsolva, vagy nem vették fel (napközben), email is írt, de még nem válaszoltak semmit. hogyan tovább? mennyit kell várni? :(
szerintem van jövője itthon is ennek a szolgáltatásnak, csak sztem egyelőre kevesen ismerik...
@darkatti: Ma már sikerült beszélni, ez a probléma megoldva.
Sok sikert!
én azt látom, hogy folyamatosan bővül a piac (megrendelői oldal, felhasználói oldal) és több cég lett.
amit @kapcy is mond az interjúban, az az, hogy "kényelmi szolgáltatások azok, amik jellemzik ezt a piacot"
@José Doroteo Arango:
Lassan egy év telt el a véleményed óta!
Most is ugyanígy vélekedsz róluk?
:)