Facebookosodik (és megszépül) a Twitter.com

Tavaly a Facebook twitteresedett inkább, de úgy tűnik, 2010-re a Twitternél is jobbnak látták, hogy - egy kicsit a Facebook nyomdokain - valódi onine médiabiznisszé varázsolják a mikroblogolást.

A magyar idő szerint szerda hajnalban bemutatott új Twitter.com dizájnjához már ki is került a YouTube-ra a promovideó. Előbb nézzük meg ezt...

Nos, mint a bejelentésen Ev Williams is elmondta, statisztikáik szerint a felhasználók döntő többsége a Twitter.com-ot, és nem pedig valamelyik független asztali klienst használja twitterezésre. És ez indította őket arra, hogy a Twitter.com-ot kell alapvetően újragondolniuk, ha azt akarják elérni, hogy felhasználóik könnyedebben és minél több tartalmat fogyasszanak a szájton.

Ugyanakkor nekem inkább úgy tűnik, hogy a Twitter valódi célja a mostani átalakítással, hogy olyan partnercégeket gyűjtsön maga köré, melyeknek megéri saját tartalmaikat a Twitteren reklámozni. És egyben megágyazzon a display hirdetéseknek is a szájton.

Első körben 60 ilyen partnercéget találtak. Nem kisebb nevek vannak köztük, mint a YouTube, a Flickr vagy a Ustream.tv. Szóval ezeket a tartalmakat nemsokára minden twitterező jól kiemelten láthatja majd a hírfolyam mellett. Mint az a promovideóból is jól látszott.

Amúgy a prezentációban bemutatott új dizájn és layout nagyon szépnek hat. Két hasábos: balra a twitfolyam, jobbra a médiatartalmak, releváns egyéb twitek, twitterezőprofilok. Íme a Mashable fotója. Egy kicsit tehát minden twitterezőnek lesz egy saját Index címlapja vagy GReader oldala, csupa twitből és a twitekben hivatkozott médiatartalmakból.

Az új dizájnt a következő hetekben folyamatosan élesítik majd ki a felhasználók fiókjaira.

Míg a Twitter saját gyártású mobilappjával a Twitter-appokat gyártó cégeket hozta nehéz helyzetbe, a mostani lépéssel az asztali klienseket fejlesztő mashupoknak tett be rendesen. Az új dizájn célja ugyanis az, hogy arra késztesse a felhasználókat, hogy kizárólag a Twitter.com-ot használják, ha mélyebb és élvezhetőbb információfogyasztásra vágynak.

A Twitternek a ma látottak alapján tehát eltökélt célja, hogy a Facebook mellett a másik nagy közösségi média (közösségi hírszájt) legyen a weben. És nyilvánvalóan mostantól hirdetési felületekről (bevételekről) és partnerszájtokról (újabb bevételekről) is többet fogunk beszélni a Twitter kapcsán.

Amúgy meg a Twitter jól tette, hogy nem adta el magát a Google-nak. Megőrizték a stílusukat, szépérzéküket és kísérletezőkedvüket.

Címkék: twitter redizájn
2010.09.15. 01:53. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

első körben remélem azt oldották meg, hogy fél nap után belépve ne kelljen még pluszban kattintanom és keresnem, hogy hol léptem ki, hanem rögtön betöltse az azóta érkezett üzeneteket. Persze ez a sok spamaccountnál nem szerencsés esetleg, de oldják meg. Ebben az asztalik kb sokkal jobbak.
Lájk, de vajon a thread-ek is láthatóak lesznek? Számomra a twitter egyetlen gyengéje, hogy nem lehet könnyen lekövetni a válaszok, RT-k folyamát. Néhány mobil kliensben ezt megoldották, de a twitter.com-on én nem találtam ilyen funkciót...vagy csak én nem látom?
És hogy lesz kiélesítve az új dizájn? Mint gugliéknál, fokozatosan, vagy hogy? MErt én még nem látom.
@charlie: igen, mint a postban is irtam, az esemenyen az hangzott el, hogy stabilitasi okok miatt lassan, pakkokban elesitgetik ki az uj szajtot.
@hírbehozó: ja, én azt úgy rtelmeztem, hogy a funkciók jönnek ki folyamatosan.
abban bízom,hogy ettől kicsit szervezettebb kinézete lesz a twitternek...