Meddig növekedhet az iWiW a Facebook árnyékában?

Néhány órával azt követően, hogy tegnap megírtam, hogy a Facebook utolérte az iWiW-et a magyar piacon, az Origo Adhouse közleményt adott ki "Az iWiW is nő" címmel. Erről úgy értesültem, hogy az iWiW vezetője Twitteren, majd a postomhoz írt kommentben is felhívta a figyelmemet arra, hogy az "iWiW látogatottsága folyamatosan nő", és bár a növekedés mérsékeltebb, szerinte egy ilyen "szaturált" piacon nem is lehetséges már dinamikusan növekedni.

Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy a Facebooknak nagyon is sikerül dinamikusan növekednie ezen a mégoly "szaturált" piacon is. Legalábbis az év eleje óta tapasztalható robbanásszerű növekedési rátájuk egyértelműen ezt bizonyítja.

Visszatérve az alapfelvetésre, miszerint az iWiW ennek ellenére képes növekedni... A fent említett origós közleményből elsőre valóban az tűnik ki, hogy az iWiW stabil növekedést mutat a Facebook menetelése közben is. Ugyanakkor ha az iWiW 2010-es látogatottsági adatait egy kicsit jobban megnézzük, látható, hogy ez a "növekedés" korántsem olyan lendületes, mint a Facebooké: 


Átlag napi látogatószám, havi bontásban (Webaudit)

Számomra jelenleg pár dolog tűnik biztosnak: az egyik az, hogy az iWiW valóban tudott nőni 2009-hez képest. Ugyanakkor az idei évi tendenciákból az is világos, hogy ez a növekedési ütem erőteljesen lelassult. Mindeközben a Facebook öles léptekkel mássza meg a hazai látogatottsági toplistát...

Amúgy összevetettem a Google Trends iwiwes adatait a webauditos adatokkal, és az derült ki számomra, hogy a kettő között nincs olyan elképesztő különbség. Sem az arányok, sem a tendenciák jelzése tekintetében. Pontozott vonallal látható a webauditos adatsor, folyamatos kék vonallal pedig a google-os (+ pirossal a Facebook): 

Persze a két görbe nem teljesen ugyanazt mutatja. Hiszen a webauditos adatok havi átlagok, míg a Google Trends görbéje ennél jóval részlesebb (talán heti) adatsort jelenít meg. Mindenesetre jól látható, hogy az év nagyobb részében nagyjából egyszerre hullámzik a két görbe.

Na, de a lényeg persze nem ez, hanem hogy vajon az iWiW képes lesz-e úgy növekedni a következő hónapokban, hogy közben a Facebook egyre népszerűbbé válik a magyar netezők körében. Egyelőre erről még sok biztosat nem tudunk mondani. Annyi látszik csak, hogy a magyar Facebook-felhasználók egyelőre nagy arányban látogatják az iWiW-et is.

A megérzéseink persze azt mondatják velünk, hogy a magyarok nem fognak tartósan két közösségépítő szájtot használni. Persze egyelőre van hely a két tábornak külön külön is. Hiszen jelenleg nagyjából 2,7 millió 15 év fölötti magyar netezik napi rendszerességgel. Így az 1-1 milliós Facebook- és iWiW-tábor még könnyedén megél egymás mellett is. Bár a közösségépítő szájtok természetéből inkább az következnék, hogy előbb-utóbb a facebookosok át fogják rántani magukkal iwiwes barátaikat is. Nézzünk rá a grafikonokra néhány hónap múlva, és ki fog derülni, hogy ez be fog-e következni. És ha igen, mikor és milyen gyorsasággal.

(A végére pedig egy zárójeles megjegyzés: az origós közleményben szerepel egy olyan, vastag betűvel kiemelt állítás is, miszerint "szeptemberben naponta 25 ezren böngészték mobiltelefonjukon az iWiW oldalait - 60%-kal többen mint tavasszal." Nem tudom, hogy ez egy olyan adat-e, amit érdemes hangsúlyozni egy, a hirdetői piacnak szóló közleményben. Tekintve, hogy a szeptemberi napi átlag látogatószám 1 193 204 volt az iWiW-en. Aminek ez a 25 ezer mobilos látogató körülbelül a 2 százaléka. Miközben a Facebook felhasználóinak közel harmada mobilján éri el a szájtot. Eh.)

Címkék: iwiw stat magyar social network facebook
2010.10.08. 13:09. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

"Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy a Facebooknak nagyon is sikerül dinamikusan növekednie ezen a mégoly "szaturált" piacon is."

Szerintem Gergő itt te tévedsz. Az iwiw számára tényleg szaturált a piac, hiszen gyakorlatilag az összes moi netező regisztrált náluk, maximum az újonnan netezni kezdők között szerezhetnek újat.
A FB szempontjából viszont még mindig bőven van honnan hódítani.
@kereso: tobb, mint ketszer annyian neteznek aktivan, mint ahanyan aktivan iwiweznek. vagyis novekedni epp lehetne meg. a te terminologiaddal: a sajat regisztralt, de jelenleg inaktiv juzereik aktivizalasaval.

leven a ket szajt fej fej mellett van jelenleg aktiv felhasznaloszamban, a lehetosegeik is azonosak. mas kerdes h mi a realitas.
Szerintem az fácse felpörgése a wiw növekedési ütemének csökkenését okozza: a netezők többsége évekig használta (?) a wiw-et, majd megunta. Most átmennek a fácséra, ahol - meglepő módon - ugyanazt lehet csinálni, csak kicsit jobb a dizájn és ott vannak az erasmusos, egyébként 5 éve nem látott ismerősök. Ja, és van Farmville. Eljön a telítődés itt is. Viszont, ha a wiw nem kezd valami radikálisat az interface-szel, sok jót nem jósolok neki. Funkciókban ugyanazt tudnák, mint a FB, de baromi zajos, ezért kellemetlen használni.
Egész egyszerűen későn kaptak észbe az origonál, hogy fejleszteni kéne. Ücsörögtek a babérokon. Mikor belekezdtek az APIba meg a kapuba stb, akkor már a fb dörömbölt a kapukon.
emgmedia.hu/portfolio/online/?catalog3_id=44&Mzoom=catalog3030452
az itteni hivatalos prezi szerint a magyar fb-n a havi unique userek fele napi user is.
ha 1,8 millió havi uu van, ami akkor átlag 900 napi uu havi szinten.
Eszerint eléggé közel van az fb - és egyelőre gyorsuló tendencia van...
+ ha ez igaz vg.hu/vallalatok/infokommunikacio/penzkereset-kattintassal-nem-csak-kicsiknek-329860 akkor 4,5 regisztáltból hoz 1,1 millás napi uu-t az iwiw, míg az fb talán még nem jár 2 millió regisztráltnál.

Az eltöltött időben is durvaságok vannak - fb azt mondja napi átlag 55 perc (azért ez nagyon sok sztem, de ha a fele akkor is több) vs iwiw havi átlag 4ó50perc = napi 10 perc alatt valahol...
Az a kérdés, a FB meddig tudja tartani a lendületét.

Hiába combosodik az iWiW, a fejlesztései hazai, a tapasztalata hazaiak, a fejlesztőgárda és mögötte a pénz hazai. A FB esetén egy nemzetközi húsdaráló van beépítve. Nem egy súlycsoport. Persze, hogy beérte a FB az iWiW-t. A FB egy sokkal nagyobb célközönségen tesztelt, sokkal nagyobb fejlesztőcsapattal és tőkével rendelkeznek.
Már csak, azért sem hoznám fel a mobilos témát ilyen q büszkén, mert az iPhono-os iwiw alkalmazásnál nagyjából nem láttam még elcseszettebb programot a storeban.

Kb. két hónapjába, három frissítésbe telt a gárdának, mire egyáltalán be lehetett lépni, és utána sem dobott ki 1-5 percen belül.
Az előttem szólok szépen kivesézték már a témát, így én csak annyit szólnék a bejegyzéshez, hogy gondolkozzunk reálisan.
A wiw elkésett. Rövid időn belül már nem lesz kérdéses, hogy melyik közösségi portál fog dominálni. A számok sokat elárulnak. Egy ideig még lehet ezeket az adatokat szépíteni, kozmetikázni, viszont lássuk be, ahogy előttem is írták, teljesen más "súlycsoport" az iwiw. Próbálkoznak, fejlesztgetnek, de még messze van attól a szinttől és tudástól, amit a FB tud nyújtani.

Nem teljesen vág a témába a következő gondolat, de kíváncsi leszek a Facebook egyik legjobb marketinges húzása után (Mark Zuckerberg életéről szóló film) milyen növekedést fog produkálni. Ha minden igaz, november 11-től lesz látható a magyar mozikban, amely eddig is elég jó kritikát kapott. A film nem egy bizonyos célközönséget céloz meg, így az onnan szerzett élményeknek a hatása is észlelhető lesz a számadatokon.
Szubjektív véleményt alkottam, én is kíváncsian várom a végkimenetelt.
"szeptemberben naponta 25 ezren böngészték mobiltelefonjukon az iWiW oldalait - 60%-kal többen mint tavasszal."

Akkor ezt most tudjuk be a szept.1-ei m.iwiw.hu forgalmi díj mentességnek. (Ami ideiglenes szemben a zero.facebook-kal szemben :-)
Feldobnék egy rövid témát a tisztelt úri közönségnek.
Ha tehetnétek, mit fejlesztetnétek a wiwen, amivel hosszú távon versenyképes maradhatna a hazai piacon!?
Egy szalonképes ötletelést várnék a hozzáértőktől, mindenki látja a problémát, de ki lát megoldást közületek? :-)
Felhasználóként már vagy egy éve bukott nálam az iwiw.
Mostanában hirdetőként is. Egy viszonylag intenzív (kevés időt kaptunk rá:) sm kampányt futtattunk nemrég. Blog, twitter, facebook és iwiw. Több embert értünk el olcsóbban a facebookon, de ez már nem is volt meglepő. Az iwiw lehetőségei (és a hozzáállásuk...) azonban erősen elrettentő volt.
Én mindkét közösségi oldalon regisztrálva vagyok, és nekem egyelőre az iwiw jobban tetszik, mint a Facebook, de ebben benne van az is, hogy én még csak pár napja regisztráltam Facebook-ra, iwiw-en meg már másfél éve fönt vagyok.

Én nekem az nem tetszik az iwiw-ben, hogy más közösségi oldalakról "lopja" az alkalmazásokat. Ilyen pl. az iwiw chat, ami teljesen ugyanolyan, mint a Facebook belső chat-je; de ott van pl. a "Szavazógyár" nevű programjuk is, ami a Facebook-on "Polls" néven található meg.

A Facebook-on viszont nehezebb megtalálni egy ismerőst, mert amikor egy név után pl. város alapján akarom szűkíteni a találatokat, akkor mindig azt írja ki, hogy nincs találat, holott ez elvileg hülyeség. Ezen kívül már előfordult olyan is, hogy bejelöltem egy ismerősömet, de neki nem jelezte be ezt a gépe, sőt a rendszerben rám keresett, de meg sem talált, szóval a Facebook-nak is vannak rendesen hibái.

Pozitívumokat is sorolhatnék, de akkor sosem érnék a kommentem végére :-)
@Cristiano66: Használd az advanced search beta api-t az talán segít. Én mint ergonómus többször írtam a facebookról. Sok hibája van, de nagysegrendekkel jobb ergonómiailag, mint az iwiw. Az iwiw veresége teljesen egyértelmű. Szerintem inkább az a kérdés, ha fennmarad (valamilyen formában biztos), akkor melyik közösségnek lesz a szubkultúra oldala. Teljesen kizárt, hogy a facebook ne verje le.
@Rung András: iwiw-en is necces, de facebookon már öngyilkosság mindent kitölteni magadról és azt elérhetővé tenni az egész világ számára. egy általad alig ismert személyt, bizonytalan információk alapján nem fogsz megtalálni facebookon.
az iwiw legnagyobb baja, hogy lassú, és tarkabarka. lehet, hogy összefüggés is van a kettő között nem tudom. pont pár hete próbáltam ki egy egyszerű rutinfeladatot: ismerős keresése, találomra fotóalbum kiválasztása, és fotók megnézése.
facebookon ez addig tart, amíg kimondom hangosan a fentieket, iwiwen, pedig többszöröse, kínos "semmisemtörténik"-ekkel minden lépés alatt, között.
számomra ez akkora gáz, h. én emiatt már csak akkor megyek fel, ha emilben látom, hogy üzenetet kaptam.
@borisz: pontosan! a már meglévő ismerőseimet kurva lassan tudom elérni, míg a facebookon elég, ha a keresőjében elkezdem írni a nevét. iwiw-től már íméles értesítést sem kérek. csak azért vagyok még regisztrálva, h ha vki linkel egy jócsajt, akkor meg tudjam nézni
Lassú a struktúra. Töröltem is magam. Nem veszítettem vele. Facebook tökéletesen helyttesíti, felülmúlja az iwiw-et.
küld egy jó csajt ez jó :D

Öm.. mit kéne változtatni az Iwiw en hogy javuljon???
Nagyon gyorsan ki kell fejleszteniük a mobilos alkalmazást és megkérni a hazai telefon társaságokat (Telenor,Pannon,Vodafon) hogy gyárilag bele legyen telepítve az Iwiw program. mikor átveszi az ügyfél a telefont. Mert a Facebook program alapból benne van,a mostani telefonokban már, pedig magyar országon adják el a telefonnt külföldről..és még az oprendszere is magyar. Szerintem a mi hazai piacunknál sokat dobott a facebooknak az hogy mikor az emberek elinte hívták át egymást facebookra akkor előtte még láttad mi az a facebook alakalmazás a nokiádon de nem érdekelt,de ahogy elkeztél aktívkodni facebookon megismertük ..az a lehetőség érdekes lett a mobilodon is. Ugye? Emlékezzetek vissza 2009 ben mikor még nem volt dvat a face akkor már mennt a facebookos mobil reklám itt magyarországon és senki nem értette hogy az minek.
ÉS INGYENESSÉ kell tenniük az Iwiw elérést mobil ról, pont mint a 0 forintos facebook az is dobott rajta. MOst már a mobilos fronton megy a facebooknak a haladása!!, már 40% mobilról lép föl naponta többször, ahogy terjed az internet mobil egy nagy szelet a tortából.
Az Iwiw ezt is kihadja az első vereség után -fejlesztések lekésése-...tehát ez a Második vereség!!

Ja és még egy ötlet, amire rájöszs milyen banális az iwiw sikertelensége: Újjonnan csak meghívóval regisztrálhatsz, míg Facebookon alapból bárki regisztrálhat,és mondja hívd meg a barátaidat regelni..sőt az van a címlapon hogy gyerünk regelj. Míg az iwiw re páran nem tudtak menni mert meghívót kellett keríteniük valakitől..1 ember csak eggyet kérhet kb 1 hónapon belül?? Ez milyen banális hiba, el kell törölni a meghívós rendszert.