Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
 

A Pinterest az új Tumblr/Twitter/Facebook

Idehaza még csak szűk körben terjed, de a tengerentúlon már hatalmasat tarolt a Pinterest a semmiből jött havi 11 milliós havi oldalletöltésével. Sikerességének nem feltétlenül az az oka, hogy valami újat sikerült feltalálniuk a közösségi média területen. De erről majd egy kicsit később. 

Miről szól a Pinterest? A Gizmodo fogalmazta meg a legpontosabban: a Pinterest nem más, mint a nőknek szóló Tumblr. Hogyan kell ezt érteni? A Pinterest keretsztorija, hogy virtuális faliújságokat készítünk azokról a képekről, melyeket szépnek és jónak gondolunk a világban. (Dizájnban egyébként a Path nyomdokain halad a szájt.) 

Ha valaki szereti például az építészetet, a Pinteresten megnyitja az építészettel foglalkozó faliújságját, és oda gyűjtögeti a szép házakról, kellemes enteriőrökről, dizájnos bútorokról szóló fotókat. 

A Pinterest tehát a júzerről eltolja a hangsúlyt a júzer ízlésére. Egészen pontosan: a vizuális ízlésére. Nekem amúgy szimpatikus ez a hangsúlyeltolás. Ez az ígérete a Stellarnak is, csak ott továbbra is inkább egy szűk blognetworkben történik mindez. 

Épp az ízlés meg a fotók viszik el a tartalmat a divat, a dizájn, öltözködés, az ételek és épületek felé, ami pedig nagyobb százalékban vonzza a fiatal nőket, mint a redditelő geekeket.

A Google Ad Plannerből származó adatok szerint a 4 millió regisztrált júzer közül másfél millióan be is lépnek napi szinten a Pinterestre, ahol több, mint 14 percet töltenek. A felhasználók 80 százaléka nő. Harmaduk a 25-34 közötti korosztály tagja. Az amerikai Pinterest felhasználók többsége a Középnyugaton él, és nem a parti nagyvárosokban. 

Na de térjünk rá a lényegre: hogyan lett a Pinterestnek néhány hónap alatt több millió aktív felhasználója? A trükk egyszerű: a Pinterestre regisztrálók Facebook accounttal lépnek be a szolgáltatásba, és a virtuális faliújságokra felkerülő friss tartalmakat a Facebook app automatikusan meg is osztja az ismerősökkel. 

Az agresszív facebookos taktikának meg is lett az eredménye. 


A Pinterest titokban eluralta a Facebook timeline-omat

Persze a legagresszívebb Facebook-kampány sem ér sokat, ha a becsalogatott júzerek nem kattannak rá a szolgáltatásra.

A Pinterest titka szerintem egyszerű: a netezők többségének se ideje se kedve bookmarkolgatni a klassz weboldalakat, blogokat, szájtokat. Nem használnak bookmarkoló alkalmazást és feedolvasót sem. Ők csak egy szájtot szeretnének, ahol megtalálják a menő, cuki, ciki, érdekes, szép, vicces dolgokat.

A szempont a Pinterest esetében az esztétikumon van. Szép tárgyakat, szép képeket, kellemes fotókat, ízléses ruhákat, káprázatos tájképeket pedig mindenki szeret nézegetni. Például két facebookozás között. Csak úgy, levezetésképpen. Na akkor kell a pinterest.com-ot megkattintani. Vagy a Redditet. Vagy a Tumblrt. Vagy a MetaFiltert. 

A Pinterestben szerintem az a legvagányabb, hogy hosszú idő óta ez az első közösségi szájt, amit nem a szilícium-völgybeli geekek emeltek a magasba, hanem a kertvárosi nők. Az internet kezd felnőni. 

Címkék: pinterest
2012.01.25. 18:39. írta: hírbehozó

A bejegyzés trackback címe:

http://webisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr153778213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

kulcsarb 2012.01.25. 19:38:46

a "havi 11 milliós havi oldalletöltés" (sic!) nem tudom mit jelent, de szerintem közel sem milliós bázist,

például az egyszervolt.hu -nak is havi 7.6 millió oldalletöltése van, mégsem mondanám magunkat a facebook konkurenciájának

devDavid · http://blog.hu 2012.01.26. 10:54:37

@hírbehozó: részesedésed van a Path -ben? Már a Facebook timeline bevezetésénél is felhoztad, hogy onnan jött az ötlet :)

Figyelünk,
kisPocok


Blog, azoknak, akik a weben élnek, és már elfelejtették, hogy merre van Offlájnia.

A szerző (Szabó Gergely) design/ux és product vonalon tevékeny. Most épp a Ringier-nél is.

Email: webisztan at gmail

wwbutton.png

Hirdetés

Ezt olvassátok ti

Munkához friss linkek

Témák

android (109) app (40) apple (82) beharangozó (53) bloggerek (126) blogok (129) blogszolg (33) böngészők (34) bulvár (159) copyright (30) dev (83) dizájn (51) facebook (204) feed (30) filozomatika (120) firefox (34) gmail (83) google (515) google maps (49) hirdetés (34) how to (44) ingyen (31) ipad (31) iphone (87) iwiw (102) kávéhoz (84) keresők (51) kommuniti (133) konferenciák (51) lol (91) magyar (383) marketing (71) mashup (45) média (113) meetup (39) microsoft (95) mobil (115) myspace (46) politika (34) social network (161) startup (124) stat (111) térképalkalmazások (50) twitter (164) üzlet (129) videó (150) videómegosztók (94) wikipedia (35) yahoo (57) youtube (94) zene (63) MÉG TÖBB TÉMA

Olvasó szez

  • butter-k: Szép lett az index, jó ránézni(az első redizájn amikor nem fogott el a régi jobb volt érzés. Ugyanakkor 2 olyan idegesítő dolgot hozott amit nem tu... (2014.03.20. 11:00) Index.hu redesign 2014
  • spontan: Egy bennfentes a blogokról: cink.hu/politikai-okbol-tolta-alulra-az-index-a-blogokat-a-cim-1547161551 (2014.03.20. 11:00) Index.hu redesign 2014
  • iconoclast: Az természetes, hogy a felhasználók beletörődtek a 2007-es design-ba is (más választásuk nem volt), de ez nem jelenti azt, hogy használhatóságban ne... (2014.03.17. 15:31) Index.hu redesign 2014
  • Utolsó 20

A Webisztánon még

Feedek