Square: egyszerű és okos CRM-rendszer (nem csak) geek kkv-knak

Miért nincsenek sokkal klasszabb elszámoltató rendszerek az éttermekben, sörözőkben?Olyanok, amik például Foursquare becsekkolások alapján adnak kedvezményeket a lojális fogyasztóknak. Vagy a rendelések vezetését Analyticsben lehetne követni és az adatok rendszeres kiértékelésével fejleszteni az üzletet, kínálatot, optimalizálni a nyitvatartást az árukészletet vagy a munkaerőt időbeosztását okosabban kezelni. 

Egy cég életében a belső CRM-rendszer kellene, hogy felelős legyen azért, hogy a lehető legtöbb adat keletkezzen a cég működésével kapcsolatban. És ilyen módon ezen vállalkozások számára is egyre fontosabb kellene, hogy legyen egy olyan analitikus, aki a rengeteg adatot időről-időre kiértékeli, értelmezi, segít a cégvezetőnek üzleti döntéseinek meghozatalában. 

Ahhoz, hogy a vállalkozásoknál ilyen informatikai forradalom menjen végbe, persze szükséges lenne egy nagyon egyszerűen implementálható és kezelhető CRM-rendszer. Az egyik legújabb példa a Square. Nézzük a demót:

A Square egyik fontos előnye - a forgalomban lévő szoftvereknél fényévekkel fejlettebb felhasználói felületei mellett -, hogy egy elég jó analitikát ad a cégnek. A másik jó dolog benne, hogy elvileg ingyen használható a szoftver, sőt, a kártyaolvasó eszközt is ingyen kiszállítják a cégeknek. Fizetni bankkártyás tranzakciónként kell 2,75 százalékot. A legfontosabb előnye pedig az egyszerűsége.

Lehet, hogy nem a Square a létező legjobb konstrukció, megoldás a kkv-knak, de az is biztos, hogy ez az az irány, ami felé a jövőben minden szolgáltató cégnek el kell mozdulnia. És most tényleg a kisvállalkozásokról beszélünk. Egyéni vállalkozókról. Itt az eklatáns példa: 

Itt az idő tehát lecserélni a kőkorszaki PDA-kkal kommunikáló még kőkorszakibb gépeken és szoftverrel futó CRM-rendszereket, az excel-táblákban vezetett adatfolyamokat, és egy picit az okosabb, könnyebb példákon elgondolkodni.

A Square egyik befektetője, Kevin Rose mutatja be a cuccot:

Ja, nem mondtam. A Square Jack Dorsey, a Twitter társalapítójának új projektje. Eddig 4 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolítottak. És hamarosan a New York-i taxisban is ott lesz a mobil fizetési megoldás. A Square értékét jelenleg kb 1 milliárd dollárra teszik.

Címkék: kkv square crm rendszer elszámoltató rendszer éttermi informatikai rendszer squareup.com
2012.03.06. 10:37. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Látványos a videó, hogy leveszi a pénztárgépet, helyette pedig felszereli az (oh-so-shiny) iPad-et. Máshol nyilván más szabályok vannak, de azért nem árt a közelben tartani a gépet, ha esetleg a továbbiakban is lehet készpénzzel fizetni és nem a zsebéből akarja előhúzni a 10 centeseket a pénztáros. Másrészt minálunk továbbra is kell adni bizonylatot készpénz fizetése esetén, amire szintén jó a pénztárgép.

Egyébként tényleg hasznos programnak tűnik kis vállalkozások számára, a nagyok SAP vagy egyéb háttérprogramjai nyilván tudják az analitikai részt maguktól is.
Szóval akkor ez úgy használható mint bármely vendéglátó progi csak appleizált? :)
Mert ha igen akkor hülye lenne nem ezt használni a vállalkozó hiszen egy valamire való vendéglátó progiért is kérnek 80-100ezret... ennyiért meg már veszel egy ipadet használtan (kis túlzással).

A legtöbb vendéglátó programnak pont az a baja, hogy komplikált az átlagfelhasználónak így ha ez tényleg olyan egyszerűen működik ahogy a marketing mondja, akkor ez tényleg gyorsan fog terjedni.
Nálunk nem működik+mit szólnának az emberek, ha egy ismeretlen kütyübe húzogatnám le a kártyájukat?