Az Apple új filozófiája

Tudom, hogy egy kicsit megszaladtak mostanában az Apple-lel foglalkozó postok itt, de engem most ez foglalkoztat, úgyhogy erről is írok. 

A Gizmodón jelent meg egy cikk arról, hogy a mostani Apple-bejelentéskor feltűnően más dizájnban jelent meg az Apple logója, mint korábban. Visszahozták a szivárványt...

Persze lehet, hogy mindezzel csak azt akarták kommunikálni, hogy az új iPad retina kijelzője mennyire szépen szaturált képeket és full hd videókat tud megjeleníteni (meg amúgy is bénán nézne ki egy szivárvány logó a MacBook hátlapján), de az is lehet, hogy egy rebranding folyamat elején tart a cég. 

Ezt erősítené az is, hogy az új iPadet nem verziózták, hanem egyszerűen csak iPadnek nevezik. Szintén a Gizmodo értekezett arról, hogy fölösleges is az Apple számára negyvenhatféle típusnevet és verziót futtatni ugyanabból a termékből.

Végső soron az iPodok vagy Macbookok esetében is már elkezdte ezt az Apple. Nekem nem "MacBook Air 2"-m van, hanem 2010-es MacBook Air-em. 

Ha egy kicsit előre tekintünk, akkor az is világos, hogy a Macbookok között sem lesz értelme sokáig különbséget tenni. Világos, hogy az Apple arra tör, hogy a MacBook Air szériát vigye fel a Pro szintjére, és kivezesse a "Pro" típusokat a piacról. Ezen a ponton pedig az "Air" is értelmét veszti. Úgyhogy csak MacBookok lesznek. A MacBook. Az iPhone. Az iPad.

Macbook 2012

Ennek szoros következménye, hogy igazából hardveresen csak leküzdendő hátrányok, trade-off-ok vannak a típusok verziói között. A régebbi még nem olyan jó felbontású, még nincs benne ssd, még nincs benne Thunderbolt... Ezek olyan hiányosságok, melyeket az idővel leküzdi az Apple. 

Bizonyára jönnek a retina kijelzős MacBookok. És bizonyára az OS X és az iOS átjárhatósága, hasonítása is egyre mélyebb és mélyebb lesz. 

Egy olyan világban, amikor ezeregyféle termék közül választhatunk, az, ha egy cég egy, de jó terméket tud nekünk nyújtani az adott célra, vonzó lehet a fogyasztó számára. Bemegyek az Apple boltba, és meg akarom oldani ezt az okostelefon dilemmámat. Nem mérlegelgetek az iPhone-ok között, hanem egyszerűen veszek egy iPhone-t. Nem mérlegelgetek a MacBook-családok között, hanem egyszerűen olyan konfigurációt választok "a MacBookból", ami az én pénztárcámnak és céljaimnak a legjobban megfelel. Az, hogy a MacBook Pro nehéz, az Air meg hardveresen gyengébb, csak a ma problémája. Holnap ezek a különbségek, trade-off-ok el fognak mosodni.

Szóval ebben tényleg van ráció szerintem. De persze az is lehet, hogy a tegnapi szivárványszínű logó és a "The New iPad" dolgok csupán csak a Jobs utáni éra megújuláskényszerét tükrözik. 

Tim Cook vagy egy akkora arc, mint Jobs. Vagy nagyon, de nagyon nem nagy kaliberű csávó. A következő Apple-termékbemutatónál már világosan fogunk látni ebben a kérdésben.

Címkék: apple macbook iphone macbook air új logó apple logó új ipad új iphone ipad 2012 macbook 2012 iphone 2012
2012.03.08. 15:40. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.