Hogyan készítsünk jó fotókat androidos telefonnal?

instagram tilt-shiftA jobb oldalon látható képet Keve készítette iPhone + Instagram kombóban, láthatóan tilt-shift effekttel. Hasonlóan szép és jó képeket egyelőre inkább az iphone-os felhasználóktól látunk Instagramon, androidosoktól kevesebbet. Úgyhogy most jöjjön pár tipp androidos instagramereknek. 

1. Fotózáshoz használd a saját fotókészítő appodat.

Az Instagram képrögzítője meglehetősen gyenge képeket készít, így sok androidos készülék esetében jobban járunk, ha a stock kamerát vagy mondjuk a Camera Zoom FX-et használjuk képrögzítésre. Az Instagram alkalmazás alsó menüjében kattintsunk a legjobbszélső ikonra, majd a jobb felső sarokban a három ponttal jelölt Settings ikonra. A Settings oldalon a "Camera Settings" oldal alatt kattintsuk ki a pipát a "Use Instagram's Advanced Camera" opció mellől. Innentől kezdve, amikor az Instagramban fotózni akarunk, az alkalmazás a stock kamerát fogja használni. 

Másik opció, ha feltelepítjük a Camera Zoom FX appot, és ezt az alkalmazást használjuk fotókészítésre Instagramból is. A Zoom FX-nek sok előnye van. Egyik kedvenc beállításom a Stable Shot, mely segít nekünk abban, hogy rossz fényviszonyok mellett is tudjunk éles képeket készíteni. A másik dolog, amit néha használok, az éppen a tilt-shift mód, ami az Instagram for Androidól sajnos alapból hiányzik. 

2. Ne használj kereteket. 

Az egyik legértelmetlenebb dolog a fotóalkalmazásokban a mindenféle keretezés. Instagramban ezt a fotózást követően tudjuk kikapcsolni. Azon a felületen, ahol az effekteket válogatjuk. A bal felső sarokban található keret ikonra kattintsunk. (A tippért köszönet Pozsinak.)

3. Fotószerkesztés Photoshop Express-szel.

Maga az Instagram ajálnlja az Adobe mobilappját az androidos felhasználóknak. Én nem vagyok annyira oda érte. Amit korrigálni akarok a képen, azt rendszerint a Zoom FX-ben is meg tudom tenni. Meg egyébként is: az Instagram és eleve: a mobilfotózás az instant fotózásról szól. Ha nem sikerült jól egy kép, sebaj. Majd sikerül máskor egy másik. Nem kell stresszelni ezen. 

4. Diptic: fotókombinációk

A Diptic azt tudja, hogy akár 4 különböző fotónkból is készít egy kollázst. Néha ez is hasznos lehet, bár őszintén szólva számomra ez is több törődés egy fotóval, mint amennyit valójában megér a dolog. 

5. Retusálás

Na ez viszont simán jól jöhet bármikor. A TouchRetouch segítségével gyorsan és könnyedén eltávolíthatjuk a fényképünkről a nem kívánt elemeket.

6. Szín retus

Használom néha a Color Touch Effects appot is. Egyszerűen arra jó, hogy egy színes képből feketefehérek készítsek, és a kép egyes részein visszahozzam a színes alapot. (Lásd a teszképemen.) Aki ízléssel és ésszel használja, annak jó támogatás ez az alkalmazás.

7. Panorámaképek

A panorámaképek és az Instagram egymás esküdt ellenségei a képarány háborúban. Tegyük hozzá, az Android 4-ben az alap panorámakészítő eszköz zseniálisan jól működik. Akinek régebbi Android oprendszere van, annak a Pano ajánlható jó szívvel. Én is használtam anno. Panorámaképeket készíteni legalább olyan élvezetes, mint lomo effektes polaroidokat. 

Nyers panorámakép Android 4-es stock kamera app-pal.

Címkék: android instagram photoshop express instagram android camera zoom fx touchretouch diptic mobilfotózás
2012.04.07. 19:54. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

örülök, h nem csak én vagyok Camera Zoom FX párti :) a Camera Zoom FX-el és a QuickPic kombóval elég sokmindent meg tud oldani az ember gyorsan.
Nekem ez a Zoom FX elég nehézkesen használható, az Instagram effektek és használhatóság terén is frappánsabb, jobb. Maradok a stock kameránál szerintem. A keretekkel nem tudom mi a baj, szerintem sokszor dobnak a hangulaton. Pláne az Instagram féle keretek.
Inkább cipelek egy d80at
Értem én, hogy most az Instagram az atyaúristen, de csendben megjegyzem, a Picplz-ben ott az Aviary igen jól használható szerkesztője, plusz mémkészítésre is alkalmas feliratozóval is rendelkezik.
@Dragon Z.: Nem csak arról van azért szó, hogy szép és hangulatos képeket lehet vele készíteni egyszerűen, nem csak ezért olyan népszerű szerintem. Hanem azért is, mert van mögötte közösség.
szerintem a Camera Zoom FX filterei nem túl jók. Használom időnként, de instagramra sokkal jobban bevált nekem a MagicHour. Eleve 1:1 arányú képeket készít és nagyon jó filterei vannak, amiket a beépített filter marketről lehet letölteni.
Egyébként zoom fx-ben merre van a tilt-shift mód? Nem sikerült ráakadnom, pedig végigbogarásztam benne mindent :(