Két jó marketingkampány: Mailbox és Linkedin

Bár így 2013-ban már tényleg nagyon nehéz definiálni, hogy mit is értünk marketing alatt. Főleg online marketing alatt. Ha értünk egyáltalán bármit ezen a kifejezésen. Mindenesetre ha úgy közelítünk a kérdéshez, hogy a marketing valami olyasmi, hogy megismertetni és megszerettetni (ne adj isten, megvásároltatni) egy terméket a fogyasztók minél szélesebb rétegével, akkor a Mailbox - legalábbis ami a "marketinget" illeti - jól vizsgázott. 

Két képben mesélhető el a siker: 

linkedinmailbox.jpg

A Linkedin esetében egy nagyon egyszerű megoldást alkalmaztak. Vették az összes regisztrált felhasználójukat, megnézték, hogy mennyi felhasználójuknak van egyáltalán érdemi látogatás a profilján, a számot kerekítették (5%), majd nekik kiküldték a gratuláló üzenetet arról, hogy a top 5 százalékba tartoznak. Semmi csalás, semmi nagyotmondás, semmi trükk nincs az egészben. Egyszerűen vettek egy jó statisztikát, és azt a felhasználók értékének megmutatására használták. 

A Mailbox esetében picit fejlesztésigényesebb, de annál hatásosabb megoldást választottak. A várakozólistára jelentkező felhasználóknak megmutatják, hogy aktuálisan hanyadikok a sorban. Az eredmény? Itt olvasható...

És akkor a még ennél is sikeresebb Quora mobilapp ismerősmeghívásról nem is beszéltünk. Ki nincs még fönt Quorán? És viszont: hányan quoráznak közületek aktívan?

És még valami: már nem tudom hol olvastam, hogy a Super Bowl reklámblokkjaiban a hirdetések döntő többsége nem Facebook-oldalt vagy Twitter-oldalt adott meg elérhetőségként, hanem hashtaget. Ebben az esetben a marketingstratégia tehát nem az, hogy "gyertek el az oldalunkra, lépjetek kapcsolatba velünk", hanem, hogy "beszéljetek rólunk". Ez is érdekes jelenség.

Címkék: linkedin várólista mailbox quora mail app hashtag marketing online termékbevezetés
2013.02.12. 11:05. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Ebben az esetben a marketingstratégia tehát nem az, hogy "gyertek el az oldalunkra, lépjetek kapcsolatba velünk", hanem, hogy "beszéljetek rólunk".

Én úgy hallottam, h gyertek nézzétek meg mit beszélnek rólunk, de így sem rossz.
Naná, hogy hashtaget adnak meg. Akkora a kupi twitteren, hogy csak így lehet rendesen kiszűrni a zajból az embert érdeklő dolgokat.
Mivel nem indenki fért bele a top 5%-ba (pl. én), olyat küldtek, hogy köszönik, hogy az első 400000 magyar között voltam aki regisztrált.