Re: A Google egy hirdetési vállalat

Kifejezetten nem értem Józsi felhorkanását azon, hogy a Google - kapaszkodjunk erősen a mellettünk ülőbe - hirdetésekből él. Azt írja, hogy egyetlen dolgot éreznek, mégpedig, hogy hogyan kell hirdetéseket eladni. Persze követhetné a Google az Apple példáját is, és adhatná a Google Maps-et például 12 ezer forintért. Illetve a FaceTime mintájára a Hangoutsot 0,89 euróért. Akkor nem érhetné ez a durva vád, hogy hirdetésekből élnek. Hanem gondolom akkor ők is olyan felnőtt cég lennének végre, mint az Apple :)

Ezzel szemben a Google ingyenes szolgáltatásokban hisz, és a bevételt ezek fejlesztésére és működtetésére hirdetésekből szedi. Miként például az Index is. Vagy a Plastik.hu. Csak a Google nem klassz cikkeket, hanem klassz szolgáltatásokat ad a felhasználónak.

Nyilvánvaló, hogy a Google a nála felgyűlt adatokból próbál egyrészt minél jobb terméket adni a júzernek, másrészt minél jobb terméket adni a hirdetőnek.

Oh, wait...

iad.pngiads2.png

Arról meg nem is beszélve, hogy...

Without any iAd support for Android, where most apps rely exclusively on advertising for their funding, it's actually more surprising that Apple's internal ad network has kept growing alongside other mobile ad networks that target all mobile platforms, and actually kept itself ahead of three of the top five who do. 

Én azt gondolom, hogy a Google pont annyira csupán egy hirdetési vállalat, amennyire az Apple csupán egy alumíniumfeldolgozó üzem. Egyik céggel kapcsolatban sem ez az érdekes állítás. Hanem, hogy a Google a webhez és a webes szolgáltatásokhoz ért, míg az Apple tud jó hardvert, és néha még szoftvert is készíteni. 

A Google-lal kapcsolatban azt állítani, hogy pusztán a hirdetéskiszolgálásukhoz varrják a termékfejlesztést, egyszerűen nem értése annak, hogy a Google-ból hogyan és miként lett az a cég, ami. Meg kell hallgatni Larry Page-et, és akkor minden sokkal érthetőbb.

// update Érdemes elolvasni Ray Cromwell írását az Apple-hívők harcias Google-ellenességéről. A találatért köszönet ungverjalandnak. És szintén idevág: a Portfolión jelent meg a "Google lesz az új Apple?" címmel egy nagyobb lélekzetvételű merengés. 

Címkék: google apple angelday hirdetési vállalat
2013.05.16. 12:38. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ebben nagyon nincs igaza Józsinak. Igen, a Google hirdetési vállalat, de aki nem látja, hogy a Google mennyi innovatív dolgot tesz le az asztalra, az valószínűleg direkt nem is akarja látni. Én sok mindenben egyet szoktam érteni Józsival, de itt nagyon mellélőtt. Mondjuk Armentre ill. Gruberre mint objektív véleményre hivatkozni minimum furcsa. Nem az a fontos, hogy a Google milyen és mennyi adatot gyűjt be, hanem hogy ezeket hogyan használja arra hogy hasznos és jó szolgáltatások hozzon létre. Igen egy cég célja az hogy profitot termeljen, máshogy nem megy, de nem mindegy hogy közben mit ad nekünk felhasználóknak. A Google akkor is szarrá keresné magát, ha már évek óta hozzá sem nyúlna a termékeihez és semmi újat nem tenne le az asztalra, nyilván akkor is jönnének a reklámbevételek. De gondolom Józsi nem keres Google-ön, nem használ Maps-et ill. GMail-t, mert ezek csak azért vannak, hogy a csúnya Google az ő adatait ellopja, és csúnya hirdetéseket jelenítsen meg.
Ez a vita szerintem nem a két cég közötti profil különbségekről szól.
Józsi az alábbi mondatot vitatja: "Google-nál van koncepció, van elképzelés arról, hogy mit és hogyan kell csinálni. Érzik." 1. “Érzik a faszom.” – Ekker József

A Google-nek rengeteg fejlesztése vakvágány, rengeteg mindent vágnak ki az ablakon (olyan termékeket is, amiket már kiengednek a jónépnek). A nagyszámok törvénye miatt be-be találgatnak...éppen emiatt van igaza Józsinak, hogy "nem érzik".

Teljesen egyetértek Józsival. A Googlenél a termékfejlesztés elsődleges fókusza az újabb és újabb hirdetési lehetőségek, újabb piacok és bevételek megteremtése. Ehhez elengedhetetlen a használható, jóminőségű, "ingyenes" szoftvereket is (ami a felhasználó napi életében kialakítja a "függőséget") - de attól még a fókusz a nagyobb hirdetési bevételen és a jobb minőségű célzáson van. Egyszerűen arról van szó, hogy a fejlesztési költségek arányaiban sokkal-sokkal kisebbek, mint a sikeres projektekből származó plusz hirdetési bevételek akár már középtávon is (és még az is belefér, hogy a sikeres projektek aránya nagyon alacsony). Amíg ez így marad, addig a Google ingyenesen fogja adni a szolgáltatásokat.

Azt persze nem vitatom, hogy a Google termékei nagyon jók :)

aintgonnabe (törölt) 2013.05.16. 15:44:39

"Make It Rain - the best analogy ever heard for Google's business model" - és tényleg az. Érdemes végighallgatni, ha érdekel valakit kicsit mélyebben az, hogy a google mit-miért tesz. 5by5.tv/criticalpath/79
Itt egy jó írás a Gruber/Arment jelenségről és arról hogy miért van igaza Larry Page-nek. plus.google.com/110412141990454266397/posts/LS1P3G9jUCz