A megújult Gmail kinyírja a hírleveleket, értesítéseket?

Egyelőre kevés szó esik arról, hogy a Gmail megújult inboxa milyen hatással van a különféle email-alapú kommunikációkra, pedig a hatás nagyonis egyértelműnek és drasztikusnak látszik. 

Akiknek még nem frissült a Gmail accountjuk az új verzióra, azoknak íme a promo videó: 

Az átalakítás fő iránya egyértelmű: a Google azt szeretné, hogy levelezőrendszerét az emberek minél inkább személyes kommunikációra használnák. A bacn, hírlevél, levelezőlista és minden egyéb automatikusan generálódó kontent pedig szoruljon hátrébb az emailek között. 

Ez általánosságban jó a felhasználónak, hiszen az új rendszer kedvezményezi a valós kommunikációt. Ugyanakkor a felhasználók nem feltétlenül lesznek tudatában, hogy az új inboxszal kedvenc hírleveleik és közösségi médiából érkező értesítéseik el lettek rejtve egy másik tab alá. 

Példaként vegyünk a hírlevelet. Ahhoz, hogy az új inboxban a Webisztán Weekly a "Primary" felületen jelenjen meg, vagyis ne kallódjon el a "Promotions" fül alatt, ahhoz a hírlevélre jobb klikkel kell kattintanom, meg kell adnom, hogy ezentúl a "Primary"-ba érkezzen a hírlevél, majd még egyszer meg kell erősítenem, hogy az adott hírlevél minden jövőbeni emailjét is a fő inboxba szeretném érkeztetni. Valahogy így: 

inboxconfirm.png

Hogyan kerül a hírlevél alapból a "Promotions" fül alá? A tapasztalatok szerint azok az emailek kerülnek ide, melyekben van leiratkozás link / funkció, és melyeket ugyanazzal a feladóval küldenek ki sok címre. Ha viszont nem teszünk leiaratkozás linket a hírlevelünk végére, a Gmail simán a Spam folderbe fogja egy idő után érkeztetni a hírlevelünket. A kör bezárult. 

Nem mondom, hogy ördögtől való a Gmail új logikája. És abban is biztos vagyok, hogy nagyon sok felhasználó számára meg fogja könnyíteni az emailek kezelését. Viszont azoknak, akik eddig is tisztességesen filterezték és címkézték a típusleveleiket, itt most egy kötöttebb, merevebb rendszerben kell tudni élniük. 

Akik hírlevelekben vagy email-alapú értesítésekben kommunikáltak a júzereikkel, azoknak pedig nehezebb lesz az élet. 

A Webisztán Weekly forgalmának kb 80 százaléka érkezik Gmailből. Ebből már érezhető, hogy milyen problémák elé fognak nézni azok a szolgáltatók, akiknek az üzletük, bevételeik is múlnak azon, hogy mennyire hatékony az emailkommunikációjuk az ügyfeleikkel. 

Címkék: hírlevél optimalizálás gmail primary inbox gmail hírlevél promotions hírlevélkiküldés gmail
2013.06.24. 11:46. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Még szerencse, hogy ki lehet kapcsolni. Én személy szerint pár perc használat után visszaállítottam a régi inbox-ra. Bár kérdéses, hogy a felhasználók mekkora hányada fogja keresgélni a beállításokban, hogy hogyan kell visszaállítani.
"Viszont azoknak, akik eddig is tisztességesen filterezték és címkézték a típusleveleiket, itt most egy kötöttebb, merevebb rendszerben kell tudni élniük. "

de hat a filterek ugyanugy elnek, sot elobb megtortenik mint a fenti kategorizalas ergo nem valtozik semmi.

a filterezetlen Inbox resztlit dobalja csak szet, ott meg vegulis nem is art.
Nálam is csak pár percig élt az új funkció. Maradatok a réginél, köszönöm szépen!
(disclaimer: 15 éves a hotmail címem, a 8 éves gmail címem csak tartalék, igen ritka használattal)
A poszt jó és informatív. Viszont mint felhasználó, én azt gondolom, bárki bármit alakít át, az az elején okozhat gondot/fennakadást. De ha én "akarom" azt a hírlevelet (ez nálam kemény 2 db), akkor nem fogok miatta a levelezőrendszerem miatt lemondani.
De lehet más másként gondolja.
nem is csak a hirlevelek miatt (bar jon jopar), hanem ugy altalaban: ha kotelezo jellegu lesz az uj inbox, valtok outlook.comra - igazabol mar eddig is megtettem volna, csak ugye az elkenyelmesedes meg a GTalk, mint killer feature...
@Oscee: szerencse, hogy a gtalkot is szétverték a hangoutsszal: nem kapok értesítést hogy offline voltam, amikor chaten kerestek, nem tudok emailben válaszolni a chatre (mondjuk csatolmányt küldeni, helló?), infinite scrolling van az összes valaha volt beszélgetéssel – tönkretettek kb. mindent, amiért jó volt.
@schmittpál: hangoutsot kb 34 mp után kilőttem, visszaváltva a klasszik gtalkra, pedig nem vagyok az a 'régen minden jobb volt' típus.
@schmittpál: visszatettem én is a talkra, mer nem teccettek a szmájlik se :D
Egy kérdés? Létezik olyan, hogy gmailen a másik fél nem tiltott le (elvileg) és mégis minden nap chateles közben egyik pillanatról a másikra offline állapotú lesz??? És ez ismétlődik nap mint nap....De csak nála? OO
Mással is megtörténik nap mint nap gmailen chatelés közben, hogy a másik fél, a beszélgetőpartner egyik pillanatról a másikra offline lesz, habár elvileg nem tiltott le...? És ez már minden napossá vált...?
Nem lehet semmiképp folyamatosan online állapotú? OO
@schmittpál: örülnék ennek, ha már végre javítanák ezt. Látszik, hogy leszarják, mert több mint egy hónapja így van, de elvileg kijavítják... egyszer majd:

"@all - I did just receive confirmation from the team that they will also be making a change to begin re-delivering offline messages to your inbox for all non-Hangouts users."

http://productforums.google.com/forum/#!topic/chat/0nZt-LP0jtc

De még mindig ott van, hogy nem lehet válaszolni a gchates dolgokra. Az alap html nézetben ( mail.google.com/mail/?ui=html ) nem jelennek meg újabb gchat üzenetek, csak a hangoutsra váltásig. Persze visszaváltottam pár kattintás után. Eddig az alap nézetnél az "in:chat"-re rákeresve, meg tudtam nézni a gchat üzeneteket, most már május óta nem lehet.

Egyre csak szarabbak a google fejlesztések...