Ha van fontos főhadiszállás, amire minden internetező, hát még blogger, kíváncsi, az a Googleplex. Nemrégiben a MetropolisMag elemezte részletesen az épületet. Az írás szerint olyan klassz a komplexum, hogy a munkatársaknak nem is nagyon akaródzik hazamenni.
A cikkben szó van arról, hogy kezdetben nem volt sok zárt üvegszoba az épületben. Akkoriban a Google még nyitott cég volt, munkatársai szabadon nyilatkoztak a sajtónak. A helyzet azonban változott. Ma már sokkal több az üvegkalitka.
Ezzel együtt az új dizájnt úgy alkották meg az építészek, hogy sokkal inkább egy klassz egyetemre hasonlítson, mint egy szokásos irodaépületre. Nagyon fontos volt, hogy természetes fényt kapjanak a helyiségek. Vagyis az átláthatóság mellett fontos az állandó kapcsolat a külvilággal, a természetességgel. Ugyanakkor nem akartak egy kongó üveginkubátort sem. A melegséget a színek, a természetes fény adta.
Ezzel együtt a dolgozók elsőre elég sivárnak látták az épületet. Csak akkor vált barátságossá a munkakörnyezet, mikor telepakolták saját kacatjaikkal. Az építész számított erre, sőt, ez is volt a célja: hogy az emberek maguk lakják be a környezetet. Kreativitás mindenekelőtt.
A fentiekből érződik, hogy egy cég székházának megtervezése legalább annyit elárul magáról a cégről és a benne dolgozó emberekről, mint egy jó kis belsős, névtelen pletykacunami.
A cikkben szó van arról, hogy kezdetben nem volt sok zárt üvegszoba az épületben. Akkoriban a Google még nyitott cég volt, munkatársai szabadon nyilatkoztak a sajtónak. A helyzet azonban változott. Ma már sokkal több az üvegkalitka.
Ezzel együtt az új dizájnt úgy alkották meg az építészek, hogy sokkal inkább egy klassz egyetemre hasonlítson, mint egy szokásos irodaépületre. Nagyon fontos volt, hogy természetes fényt kapjanak a helyiségek. Vagyis az átláthatóság mellett fontos az állandó kapcsolat a külvilággal, a természetességgel. Ugyanakkor nem akartak egy kongó üveginkubátort sem. A melegséget a színek, a természetes fény adta.
Ezzel együtt a dolgozók elsőre elég sivárnak látták az épületet. Csak akkor vált barátságossá a munkakörnyezet, mikor telepakolták saját kacatjaikkal. Az építész számított erre, sőt, ez is volt a célja: hogy az emberek maguk lakják be a környezetet. Kreativitás mindenekelőtt.
If the Googleplex exploded, the employees would have a hard time digging themselves out of a shower of pirate flags, action figures, T-shirts with funny sayings, leis, ironic signs, a fringed leather vest, thousands of game pieces, and giant Lego people.
A fentiekből érződik, hogy egy cég székházának megtervezése legalább annyit elárul magáról a cégről és a benne dolgozó emberekről, mint egy jó kis belsős, névtelen pletykacunami.
harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2006.07.08. 10:26:09
nohab 2006.07.08. 19:45:39
Lacrima 2006.07.09. 18:11:22
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.07.12. 11:42:54