A webkettő focista frizurája

Kifelé üzlet, belül buli - röviden így szokták összefoglalni az úgynevezett mullet-stratégiát. A mullet, ami az angolban a focista frizurára utal, úgy jön ide, hogy elől nyírt a biznisz, hátul meg lehet lazulni.

Kottke ajánlotta be a a BuzzFeed egyik linkcsokrát, mely azt kísérli meg néhány állítással bemutatni, hogy a webkettes szolgáltatások pontosan ezt a stratégiát követik. Merthogy odáig szép meg jó, hogy bárki elmondhatja a véleményét, bárki bármit publikálhat ezekben a szolgáltatásokban, ám ezek a szolgáltatások mégiscsak hirdetésekből élnek, úgyhogy a látható oldalaikon (címoldal és más főoldalak) azért az üzletnek (hirdetőknek) kedvező tartalmakat boronálják össze, mutatják meg. Nyírják üzletképesre.

Az összeállítás szerint a mullet stratégia minapéldája a MySpace vagy a YouTube "rövidre nyírt" nyitóoldala, a Digg címlapajánlata, vagy éppen a CNN civil tartalmai, melyek annyira el vannak dugva a nyitóoldalon, hogy szinte meg sem találni őket. Miközben a CNN masszív önreklámjának középpontjában éppen az az üzenet áll, hogy "te is feltöltheted, te is bekerülhetsz a tévébe".

A mullet stratégiát egyrészt az diktálja, hogy ezek a szolgáltatások, lévén ingyenesek, valamivel mégiscsak bevételt kell, hogy termeljenek, és ez a jólfésült, hirdetőbarát nyitóoldaluk. Nincsen ezzel semmi baj. Egészen addig persze, amíg könnyedén megtalálhatóak ezekben a szolgáltatásokban a frizura hosszabb, zabolázatlanabb részei. Vagyis a core felhasznlói tartalmak.

A mainstream média hagyományosan rosszindulatú ebben a témában, és szereti mélyen elrejteni a felhasználói tartalmakat. Az új, közösségi szájtok már nem ennyire szemérmesek, s igyekeznek a hirdetői igények és a felhasználói elvárások közt arany középútra lelni. Ami persze nem egyszerű, de kísértése mégis kötelező.

A jó frizurához szakavatott kezek és pontosan metsző olló kell. Ajaj, a fene se akarta ezt a frizura dolgot végigvezetni ezen a poston. Na mindegy.
Címkék: kommuniti filozomatika
2007.07.29. 23:07. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amig nem zavarja a feltolto kozosseget, addig mind1, amikor meg zavarja, akkor meg ugyis tovabballnak. web2.0-as "probalkozasbol" is van mar nehany ezer.

nem is beszelve arrol, hogy pl. a digg a tulzott popularitas miatt kezd megjosolhato/unalmas lenni.
Nem akarnám visszahozni az indexes váltást, mint témát, de érdekes, hogy ez a cikk most jön fel. Ezek szerint az Index ugyanezt a stratégiát követi, hiszen erőteljesen nyitottak a web2 irányába, a címlap redizájn ezt viszont nem tükrözi. Hol vannak ezek a tartalmak? A hajtás alatt, többnyire jobb oldalt.
Indexen eddig is többször feltűnt egy-egy blog bejegyzés a főhírek közt (Tóta W., Homár, Coemmnt, stb.), az új dizájnnál meg már fixen van is egy blokk rájuk a jobb oldalon, tehát inkább előreléptek nem?
de, ilyen szempontból igen, ez határozottan jó irány, de a téma (mullet stratégia) és a felületgazdálkodás felől megközelítve ez inkább hátralépés: azt a tömböt, ahol most pl. a blogokat el lehet érni, eldugták. A bátor döntés az lett volna, ha felrakják hajtás fölé a jobb oldalon. Korábban a főbb blogok a bal oldali "menüben", hajtás fölött voltak.

Ráadásul, így, gondolom a blogok nem nagyon fognak bekerülni a főhelyekre, bár ki tudja.
(off: Na jó, abba lehet hagyni ezt a hisztit. Nagyon unalmas. Az új Indexen hatványozottan jobb helyen és többet jelennek meg a (nem csak indexes) blogok. Nincs még egy hírszájt idehaza, ami ennyire nyomja a blogokat. Akinek ez sem elég, azt csak sajnálni tudom. Egyébként meg a másik oldalról nyilván mindjárt megjelenik valaki, aki ma is elpanaszolja h túl sok a blog az Index címlapján. Na akkor fogom mindörökre bezárni itt a kommentelést. Aki nem a post témájához szól hozzá, azt meg kimoderálom. Végeztem.)
"Aki nem a post témájához szól hozzá, azt meg kimoderálom."

ez a kijelentés most nagyon trendi dolog lett bloggerek körében. igazat is adok nekik de az is tény, hogy a látogatók száma felére csökkent azoknál akik ezt alkalmazzák is.
HH: szerintem túl sok blog van az indexen:-)
öreg, nyugodtan kimoderálhatsz, ha ez neked jól esik, a te blogod, de nem értem, miért, hiszen egyértelműen a témához szóltam hozzá, nem az Indexet b**tam. A téma, amit TE nyitottál, az arról szól, hogy egyes portálok miként csempészik be a web2-őt a portáljukra, ugyanakkor miként is dugják azt el a címlapon. Példának említettem az Indexet, aki - SZERINTEM, érted, szerintem - ugyanezt csinálta redizájnnal, imho. Ezt lehet cáfolni, vitatkozni vele vagy megsértődni, de hogy ezt hisztinek nevezd, az vicces.

Akkor még egyszer, az érzékeny lelkű indexesek kedvéért: Szerintem az Index a jó irányba megy, rossz megoldással, ami lehet csupán bátortalan lépés vagy tudatos mullett-stratégia.

Érted, haver, mit mondok? Pont azt, hogy a blog-részt jobban kellene nyomni. Aludd ki magad.
érdekes ez a cikk, köszi!