Itt a Firefox 3 RC1 - a majdnem végleges verzió

A Mozilla kiadta a Firefox böngésző első Release Candidate verzióját. (A szemfülesebbek már péntek óta ezt a böngészőverziót használják.) Ugye a szoftverfejlesztésnek ez az a szakasza, mely a legközelebb van a végső verzióhoz. Mostmár kizárólag kiemelkedően súlyos bugok felbukkanása tudná csak növelni a Firefox 2 túlélési esélyeit.

Ha minden jól megy, akkor azonban az RC1 verziót a hivatalos kiadás követi majd, úgyhogy a betatesztből kimaradt Firefox-felhasználók is hamarosan megismerkedhetnek a valóban gyorsabb és jobb új Firefoxszal.

A Firefox 3 RC1 teljes áttekintése itt érhető el. A béta 5-höz képest nagy, látványos változtatásokra már nem került sor. A wines felhasználóknak kedveskedtek egy-két vizuális változtatással. Meg a letöltésvezérlőben van még egy-két kisebb jóság. Például, hogy visszakerült a "clear list" gomb, meg lehet egyszerre több letöltést is menedzselni.

A beígért új Firefox logó valószínűleg nem készült el időre. Sebaj, talán majd a hivatalos kiadásra.

Kiknek érdemes letölteni az RC1 verziót? Mostmár gyakorlatilag mindenkinek, hiszen ez egy viszonylag stabil verzió, és pár add-on is eléldegél már rajta. (Ami működik: AdBlock Plus, FlashGot, NoScript, IE Tab és del.icio.us. Nincs viszont még: FireBug, Fasterfox, Web Developer vagy Tab Mix Plus.)

A Firefox 3 jelentősen gyorsabb az IE7-nél és a Firefox 2-nél is. Emellett kevesebb memóriát használ, jobban véd a rosszindulatú és/vagy adathalász oldalakkal szemben (gyorsan frissülő feketelistán gyűjtik a rosszindulatú oldalakat.) Nagy változás ugye a címsorban (aktivitásalapú, prediktív) és a bookmarkolásban, valamint a weboldalellenőrzésben van.

Itt az idő tehát, hogy feltegyük a kérdést, mit adtak nekünk a rómaiak? Avagy: mi tetszik nektek az új Firefoxban, és mi az amit továbbra is hiányoltok?
Címkék: firefox
2008.05.18. 13:55. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha kipróbálnám a kettesre települ, vagy mellette üzemel?
Éppen tegnap tettem föl, de le is szedtem pánikszerűen. Rengeteg plugint használok, amik közül alig valami kompatibilis vele, szinte mindről le kellett volna mondanom.
Józan paraszt, nekem a kettesre települt rá. Mikor láttam, hogy nem leszünk barátok, visszatettem a kettest, ami szó nélkül installált, csak aztán nem futott. Úgyhogy uninstall, reinstall kettes, és úgy ment. A beállítások persze mind megmaradtak, pluginok is, minden.
@Józan paraszt
telepitesnel valaszd a "custom" opciot, es telepitsd egy sajat konyvtarba. akkor nem bantja a regi ff-verziot.
Tab Mix Plusból van beta, nekem semmi bajom nem volt vele:
tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?t=7031

(igaz csak beta5-ig van supportja hivatalosan, de nekem ment rc alatt is)

különben: szerintem megéri várni vele úgy egy hetet, amíg a fontosabb pluginok támogatni fogják. (pl nekem: all in one sidebar, greasemonkey)
Webfejlesztőként remélem automatán befrissítik majd az FF2-ket is a véglegessel. A Firefox nagy előnye az automata frissítés, ha a többi böngésző is bevezetné, elég lenne csak a legfrisebb verziókra optimalizálni; nem úgy mint most, hogy külön szívás pl. IE7, 6 és 5.5 alatt is tesztelni a weboldalakat.
@daniel.takacs: szerintem értelmezd a mondatot mégegyszer.
nekem van firebug, b4 óta mindig megy..
Bocs, kicsit lemaradtam.
Na le is szedem az ff3rc1-et, kiváncsi vagyok.
Kipróbáltam: a 2.0 alá telepített 30 pluginom közül összesen hárommal volt hajlandó együttműködni.
Vissza is álltam a kettesre gyorsan.
Nem mintha egyszerre használnám mind 30 plugint, de az arány elég durva. Újabb próba minimum fél év múlva, hátha javul a helyzet.
Valamivel tényleg gyorsabbnak tűnt mint a kettes, de ezt simán betudom a kevesebb telepített pluginnek.

Tehát korai még a FF2-t temetni.
Egyelőre csak azoknak érdemes átállni akik kopaszon használják a FF-t vagy csak a legalapabb biztonsági pluginekkel.
"Valamivel tényleg gyorsabbnak tűnt mint a kettes, de ezt simán betudom a kevesebb telepített pluginnek."
Akkor neked vmi burtál géped lehet, ha nem veszed észre a gyorsaságot. Vagy csak nem próbáltad elég sokat.

nem hiszem, hogy fél évet kéne várni, nagyon hamar megjönnek a pluginek/addonok.

Nekem a gyorsaság tetszik legjobban, meg az új zoom funkció. Nameg persze az új addressbar, meg a letöltésmenedzselő. Illetve a jobb szabványtámogatás is jó.
ami nekem nagyon rég hiányzik, az egy hangerőszabályzó. Boldogabb ff user lennék. Egyébként a beta5-ben néha megjelent itt a főoldalon a postok alján google hirdetés, és ha a linkre kattintottam, eltűnt(a hirdetés), nem nyitotta meg.
FireBug tényleg megy már rajta, a béta 5ön is ment, bár igaz, az csak firebug béta volt amikor feltettem.. :)
LAttilaD:
_vitya:

Barátotok a Nightly Tester Tools, az bármit kompatibilissé tesz bármelyik FF-fel, általában csak a konfigba beírt maximális engedett verziószám miatt "nem kompatibilis" a kiegészítő a böngészővel. Ha a fejlesztője egy évig nem ül gép elé, akkor még vagy egy évig nem is lesz kompatibilis.

Egyébként ez az Ff elég szarra sikerült, nekem tízesével jönnek elő a bajok, a beta4 pl. állandóan akart frissülni beta5-re, de valszeg a jogosultságok hiánya (nem root) miatt nem sikerült ez neki. Linux alatt csomót kerregtette a vincsit (mostanában érdekes módon nem), faviconokat felejt nagy tömegben, pl (Netvibes ikonja rendszerint a Facebook).
A prediktív szövegbevitel viszont nagyon jó, én le is szoktam az URL-ek beírásáról, mármint a jól kitöltött címek esetén. Ja, azok sem mindig frissülnek Win és 3b5 alatt.
Most nézem, a Hunspell bekerült a Firefox 3-ba (magyar fejlesztés!).
Azt mondjátok meg nekem, hogy az én ff 3 beta 5-öm miért szopat? miért nem engedi letölteni az új ff-et? és sok mást sem. a downloads-ban folyton kíírja, hogy vírusgyanús...már minden védelmet kikapcsolatm, minden plugin uninstall, de semmi..kösz
Hát, a FireFox még mindíg lyukas. :D

Nemhasználom, mert sztem marhaság, de van egy olyan érzésem, amind megjelenik a hármas, rogton kifognak adni egy kritikus hibajavítást, ami megintcsak lyukas lessz, mind a multkor. XD
planet_terror 2008.05.18. 15:04:55 -

próbáld ki a foxy tunes addont.

Emberek nektek sem jeleníti meg a képeket talljea méretben (tehát amikor .jpg-re végződik a webcím)???? Nekem csinálta már a beta5 is, és az RC1 is műveli, viszont IE tabbal megy
nekem nem talalja delicio-t, anelkul meg mit sem er az egesz:)
bocsanat, megvan.
ujat kellett feltenni..
Én úgy döntöttem megér nekem annyit, hogy egy kicsit elhagyjam a pluginokat. Így nem 300 megát zabál a ramból, hanem csak 70-t... azt hiszem nem mindegy. A címsor új rendszere egy kicsit fura, de lassan megszokom.
A BETA 5 óta használom, szerintem már beérett a dolog, mehet a nagyközönségnek.

KoBa(k) · hangmester.netpok.hu 2008.05.18. 14:39:25
Én is csinálgatok honlapokat, de nagyívben tojok már minden más böngészőre. Az oldalaimat 90%ban firefoxal nézik, ezért már csak arra optimizálok.
nekem béta 5 óta fent van, nagyon hibám nem volt, és a régi kettes kiterjesztései is rendesen működnek, igaz én kikapcsoltam az addonok kompatibilitás ellenőrzését.
én már rég FF3b5 használtam, és most RC1 van, teljesen megvagyok vele elégedve. a pluginokat remélem a héten "átírják" 3.xx-ra :)
KGyST, köszi a tippet, alighanem szükségem lesz rá, amikor kitalálja, hogy ő márpedig mindenképpen fölrakja a hármast… :)
(nem olvastam végig, szóval bocs, ha ismétlek valakit..)

..de a firefox2 túlélési esélyeit leginkább a 'létfontosságú' kiegészítések (nekem pl: google browser sync) ff3-ra át nem írásával fogják fenntartani.
Hát amig a Firebug nincs hozzá, addig az FF3 sem létezik számomra:-))
És az új címsort nem lehet kinézetileg ÉS algoritmus szerint is visszacserélni a régire? Miért nincs ilyen opció? Eddig, ha mondjuk Tóta W. blogot akartam olvasni, benyomtam, hogy w. enter és kész. Indexnél szintén i - első találat kiválaszt - enter, kész. Gyakorlatilag bookmarkolva sincs semmi, amit nézek nap, mint nap, az mind így jön elő a legrövidebb idő alatt.

Az újnál, ha megnyomom, hogy w, kijön 86477247 WIW oldal, az ismerőseimtől a subba szív iwiwig minden, és valahol az egymilliomodik helyen az, ami kéne, és amit minden nap olvasok. Nem mondom én, hogy vegyék el ezt attól, akinek kellene, de amig nincs megoldás, marad a FF2. Ha nem lesz megoldás, akkor meg viszlát FF.
crusader, MiTortent:

Neked is: Nightly Tester Tools.

elefant:

Nekem w+enter-re bejött a TWÁ wiw-es historyval a hátam megett is, érdemes lenne megnézned így is. Hátha.
Én nem használok túl sok plug-in-t de amíg a PicLens nem lesz FF3 alá addig nem cserélek!!! :)
Én még a béta akárhánynál nézegettem ezt. Mindenesetre nem működött. Két dolgot szeretnék kihagyni:

- heteken át tanítgani, az előzőnél is elég volt kivárni, mire a gyakoriságnak megfelelő sorrendben jönnek fel a találatok.

- azt, hogy az URL elején kívül bármi másra is keressen. Az oldalcím irreleváns, sosem jegyzem meg és nem is nézem, ergo keresni sem fogok ennek alapján, csak a webdizájnerek fejébe lett verve, hogy ott mindig kell lennie valaminek. Az URL közepében keresni - ROTFL. A Bookmark dossziém meg egzaktul üres, szóval ott meg nem érdemes keresgetni (akár az egész könyvjelzők gombot is ki lehetne dobni felőlem).

Nézegettem, lehet az about:configban hekkelni az egyes preferenciákhoz tartozó súlyokat, de sok idő lenne kikísérletezni az optimális megoldást, majd hátha valami ráérős geek megcsinálja, és onnantól szansajn-hepinesz.

A régi _megjelenést_ garantáló oldbar extension meg nyilván felkerül. :)
Hello!
A PicLens Firefox 3b5-tel megy, viszont RC1-el nem. Aszondja nem biztonságos.
Nekem van vagy 20 pluginem, úgyhogy várni fogok én is...
Az FF3 már megjeleníti az img tagek Alt- ját?
Van Firebug a FF3-hoz egyébként, látszólag működik is, csak még az is béta.

Egy darabig nyomultam a FF3béta5-tel + Firebug pluginnel, de egy idő után rászokott hogy rendszeresen felnyomja a processzort 100%-ra még azután is, hogy a Firebug-ot kiütöttem. Ezért inkább downgrade-eltem.
scion
kösz a foxy tunes tippet.
Most látom hogy a kávéhoz post alján is van valami google hirdetés, és még mindig eltűnik ha rákattintok.
T@Z: sosem fogja megjeleíteni az altot, mert az nem arra lett kitalálva. Ez csak az IE maradvány-hülyesége a "title" előtti időkből. Az alt akkor látszik, amikor a kép még töltődik lefele, vagy egyáltalán be sem töltődik. A title jelenik meg az egér fölévitelére.
Amúgy én is egy kiló usability-növelő addont használtam a firefoxhoz, de mióta a Minefieldben semmi sem működött, megszoktam a mozillás programozók saját fejlesztéseit, és már nem is akarok visszatérni az addonjaim feléhez. Búcsút intek a tab mix plusnak, az all-in-one sidebarnak, csak néhány google cuccot fogok visszarakni, valamint a zsírmajmot és a delicious addont. Talán még a FlashGotra se fogok igényt tartani, ha valóban ilyen jóképességű az új letöltéskezelő, ahogy hallom.
Ezt ismeritek:

about:robots

???
web developer van hozzá...anélkül fel sem tettem volna..csak ne az add on-ok között keresd, hanem a fejlesztő oldalán..
A PicLens már támogatja a FF3 RC1-et.
tallian.miklos:

Még egy, még egyszerűbb: ha nagyon nem megy a Tóta W-s probléma, akkor bebookmarkolod, utána adsz neki egy kulcsszót (pl. w) és akkor a w-re mindig oda megy.
Eddig boldogan használtam a 2-es bétától, de az utóbbi napokban vmiért szétcsúszik a Gmail (nem töri a sorokat), meg méeg produkált egy-két szokatlan hibát...

Elbizonytalanodás folyamatban.
Meg a faviconokat is furin felcseréli, momentán a wiw-es ikon van az index helyén.
azémer a FöFö Három nem támogatott böngésző (még).